Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا - ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه 25 بهمن ماه جاری نگارخانه وصال شیراز با سابقه فعالیت حدود نیم قرن با شکایت شاکی خصوصی پلمب شد و این موضوع تلاش مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برای بازگشایی این نگارخانه را در پی داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این اقدام همزمان با دومین روز از برپایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر فارس و در ارتباط با نگارخانه وصال به عنوان یکی از میزبانان این جشنواره صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از تلاش برای بازگشایی این نگارخانه سخن گفت و اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته، تا ساعتی دیگر درهای این نگارخانه به روی دوستداران هنرهای تجسمی گشوده خواهد شد.
غلامرضا یوسفی نژاد درباره علت پلمپ شدن نگارخانه وصال اظهار کرد: این نگارخانه حدود نیم قرن است که در اجاره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی افزود: این اداره کل هیچگونه نامه ای مبنی بر انتقال ملک به شخصی دیگر دریافت نکرد و بنابراین مانند روال قبل اجاره بها را به حساب مالک پیشین واریز می کرد تا آنکه مالک جدید به دلیل عدم پرداخت اجاره از این اداره شکایت کرد.
یوسفی ادامه داد: کارشناس حقوقی اداره ارشاد با در دست داشتن مدارک و فیش های واریزی به دادگاه مراجعه کرده و رای به نفع اداره ارشاد صادر شد و مشکل برطرف شد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه از شکایت مجدد مالک جدید برای طلب ملک خبر داد و گفت: مالک در شکایتی جدید مطرح کرده است که تمایلی به اجاره دادن ملک خود ندارد و خواستار آن است. این پرونده در حال بررسی در دادگاه بود که دادگاه با صدور حکم، ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه دستور پلمپ این نگارخانه را صادر کرد.
وی بیان کرد: معاون هنری اداره ارشاد و کارشناس حقوقی این اداره در محل حاضر شده و با مالک وارد گفت و گو شدند، مالک نیز با توجه به برگزاری جشنواره تجسمی قول همکاری داده است.
یوسفی اعلام کرد: این نگارخانه تا ساعتی دیگر به کار خود ادامه می دهد و میزبان هنردوستان است.
این مقام مسئول از تلاش های این اداره کل برای رفع مشکل نگارخانه وصال سخن گفت و بیان کرد: نگارخانه وصال، مکانی باارزش برای جامعه هنری شیراز است و به هنرمندان حل مساله در آینده نزدیک را نوید می دهیم، هرچند این موضوع باید روال قانونی را طی کند و ممکن است رسیدن به نتیجه کمی زمان بر باشد؛ اما در تلاش برای حفظ این نگارخانه و راضی کردن مالک هستیم.
بخش رقابتی دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر، عصر سه‌شنبه 24بهمن در نگارخانه وصال آغاز شد.
به گفته معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، 700 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در گزینش ابتدایی 350 اثر برگزیده شده و به نمایش در آمده است.
مهدی رنجبر افزود: داوری این مجموعه آثار تا 29بهمن‌ ادامه دارد و 30بهمن نفرات برگزیده این دوره از جشنواره در مراسمی معرفی و تقدیر خواهند شد.
7375/ 2027
خبرنگار: سیده سمیرا متین نژاد ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود