Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در استان گلستان به میزبانی شهرستان علی آبادکتول برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاسرو؛ دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، دوم اسفند ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد علی آبادکتول برگزار می شود.

صادق علی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استان، بعدازظهر امروز در نشستی خبری به لزوم برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: کما فی السابق در سطح کشور شاهد بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی بوده ایم که علاوه بر شدت حادثه اقدامات پیش و پس از آن نیز در میزان آسیب های وارده نقش داشته اند، پیرو این حوادث بویژه در سالهای اخیر ساختارهای جدید جهت مدیریت بحران در کشور شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقدهای غیرتخصصی در مواقع بحرانی به اعتماد عمومی ضربه می زند

وی تصریح کرد: این همایش در حوزه تئوری و اجرا یاری رسان بوده و می تواند کمک کند به یک ارزیابی علمی از تهدیدات سطح کشور و استان گلستان برسیم و برای مقابله با آنان برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین انتقاداتی به برخی از نقدهای غیرتخصصی بویژه در حوزه رسانه ارائه کرد و گفت: این نقدها به اعتماد عمومی ضربه می زند و این مسئله موجب افزایش آسیب ها می شود.

برپایی کارگاه های آموزشی جهت افزایش شناخت از حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران

در ادامه ی این نشست، احمد تجری، مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز خاطرنشان کرد: این همایش ها به فرهنگ سازی در حوزه شناخت حوادث غیرمترقبه حتی در میان کارمندان دستگاه های اجرایی کمک شایانی خواهد کرد، هنوز برخی مسئولان دستگاه های اجرایی تفاوت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را نمی دانند در اینگونه همایش ها این شناخت ها افزایش می یابد.

وی همچنین از برپایی کارگاه های آموزشی جانبی در این همایش خبر داد و افزود: جهت افزایش خروجی بویژه در حوزه شناختی و عملی این کارگاه ها پیش بینی شده اند.

30 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است

در پایان نشست، علیرضا اسفندیاری، رئیس دانشگاه آزاد علی آبادکتول ابراز کرد: تا کنون 30 مقاله به دبیرخانه این همایش در دانشگاه آزاد علی آباد ارسال شده که به صورت شفاهی و پوستر بخشی از آن ها ارائه خواهد شد.

اسفندیاری با بیان اینکه گاهی هزار مقاله لازم است تا یک مشکل در کشور حل شود، خاطرنشان کرد: تئوری و پژوهش زیرساخت اقدامات عملی برای رفع مشکلات متعدد در کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد علی آبادکتول اظهار کرد: این همایش با مشارکت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان با هدف پیش بینی و پیشگیریمشکلات ناشی از حوادث برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود