Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@02:15:42 GMT

گاهی منافع جناح‌های سیاسی در تضاد با منافع ملت است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۲۲۴۹

گاهی منافع جناح‌های سیاسی در تضاد با منافع ملت است

خبرگزاری شبستان: آیت الله پورمحمدی گفت: گاهی منافع جناح‌های سیاسی با منافع ملت تضاد دارد، در این میان وظیفه رسانه‌ها است که حق‌طلب و حق‌گو باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه مراغه، آیت الله محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیر و رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی اظهار داشت: حمایت، نظارت و ساماندهی مطبوعات و فعالان خبری در فضای مجازی بر عهده خانه مطبوعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که امانتداری و انصاف در انعکاس اخبار بسیار مهم است، گفت: متأسفانه شایعات و اخبار دروغ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیار قابل مشاهده است، از سوی دیگر رویه کار برخی مطبوعات و نشریات مکتوب نیز بنا به دلایل سیاسی و جناحی مبتلا به افراط و تفریط شده اند.

نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از برخی تنگ‌نظری‌های موجود در استان افزود: باید قدر داشته‌های امروز خود را بدانیم، نباید علما، نخبگان، فضلا و اندیشندان خود را دفع کنیم، از رسانه‌های استان انتظار داریم حقایق را آنگونه که هست نشان دهند و بیان کنند؛ چرا باید به دلیل منفعت شخصی و گروهی؛ منافع ملت نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی نقش مهمی در سیاست‌گذاری و جهت‌دهی فضای رسانه‌ای استان بر عهده دارد، تصریح کرد: فضای کار برای فعالان رسانه‌ای در استان به واسطه حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به مراتب بهتر شده، بهتر است با بهره‌مندی از چنین شرایطی جامعه را به سمت اعتدال واقعی رهنمون سازید.  

آیت الله پورمحمدی با تأکید بر این‌که رسانه‌ها تنها به فکر منافع ملت باشند، افزود: گاهی منافع جناح‌های سیاسی در تضاد به منافع ملت دارد، در این میان وظیفه رسانه‌هاست که حق‌طلب و حق‌گو باشند، خانه مطبوعات نیز سعی کند آئینه تمام نمای خدمات باشد و از سوی دیگر لازم است مسؤولان این تشکل رسانه‌ای را مورد عنایت قرار دهند.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی پرشور و آگاهانه ملت ایران در یوم الله 22 بهمن گفت: حضور حداکثری و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که مردم علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی پایبند به نظام هستند، هر چند از وضعیت موجود ناراضی هستند، با این حال کلیت نظام را فدای اشتباه چند مسؤول نمی‌کنند.

وی ادامه داد: راهپیمایی 22 بهمن مختص به جناح خاص نبوده است، انتقادی که بنده از رسانه ملی دارم این بوده که چرا افراد بدحجاب را در راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهند و حتی مصاحبه صورت گیرد، اما فردای بعد از راهپیمایی دیگر این چنین رفتارهایی فراموش میشود، باید

آیت الله پورمحمدی با بیان این‌که اصلاح‌طلب و اصولگرا در مرام ملت جایگاهی ندارد، گفت: آنان که در راهپیمایی حضور یافتند؛ تنها برای لبیک به ندای رهبری وارد میدان شدند؛ نباید این حضور پرشور از سوی جناح‌های سیاسی مصادره شود؛ طبیعی است که هر فرد اصولگرا حتما باید به فکر اصلاحات باشد و هر فرد اصلاح‌طلب باید در چارچوب اصول حرکت کند.

گفتنی است، در پایان این دیدار مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از اقدامات، برنامه و فعالیت‌های این تشکل رسانه‌ای در استان پرداخت.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مهم‌ترین مطالبی که مطبوعات و خبرگزاری‌های استان فارس، امروز دهم اردیبهشت در رسانه‌های خود مطرح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرسپولیس مقابل سپاهان چپ‌رو می‌شود!
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم