Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه شرکت سامسونگ ملت و ورزشکاران ایرانی را در برابر نمایندگان ورزشی کل دنیا تحقیر می‌کند، اوج واکنش وزرای ما استفاده نکردن از گوشی سامسونگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز؛ با شروع بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ در کره جنوبی شرکت سامسونگ به عنوان اسپانسر اصلی به تمام ورزشکاران شرکت کننده به جز ایران و کره شمالی در این مسابقات یک گوشی سامسونگ هدیه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رفتار باعث واکنش‌های متعدد از سوی مقامات کشور شد. رفتار  زشت این شرکت در میان ورزشکاران سراسر دنیا خود یک تبلیغ ضد ایران است و به عبارت دیگر تایید کننده حرف‌های پوچ و بی اساس ترامپ است.

این اولین باری نیست که مردم ایران در سطح جهان با این رفتارها زشت مواجه می‌شوند؛ اما اقدام شرکت سامسونگ در برابر نمایندگان تمام دنیا که خود به عنوان یک سفیر در این بازی‌ها شرکت کردند بسیار دردناک است، دردناک‌تر از آن این است که کارخانه سامسونگ در تمام نقاط ایران از شهرستان‌‌های بسیار کوچک گرفته تا تهران دارای نمایندگی رسمی است و محصولات خود را بدون هیچ دغدغه‌ای به ایران صادر می‌کند.

بعد از این اقدام  محمد جواد ظریف اولین شخص دولتی بود که در برابر این اقدام واکنش نشان داد و اعلام کرد اگر شرکت سامسونگ به دلیل تصمیم غیراخلاقی و غیرورزشی‌اش در قبال ورزشکاران ایرانی، عذرخواهی نکند دیگر از گوشی همراه این شرکت استفاده نخواهد کرد.  ظریف همچنین تهدید کرده اگه سامسونگ تاعصرامروز عذرخواهی نکند گوشی سامسونگ S8 خودشو را تغییر می‌دهد.

آقای ظریف در بالاترین مقام امور خارجه این شرکت را تنها به استفاده نکردن از گوشی سامسونگ تهدید می‌کند؛ اما این واکنش تا چه حد می‌تواند جوابگویی تحقیر ملی در سطح بین المللی باشد.

این همه واکنش دولت مردان ایران به تحقیر ملی کمیته المپیک و یک شرکت تجاری پرسود در ایران است. اما بد نیست چند نکته را به آقای ظریف یادآور شویم. تجاوز به۲جوان ایرانی در فرودگاه جده، بازداشت معلمان ایرانی درکویت با پابند، بازداشت کودک ۵ ساله ایرانی در فرودگاه آمریکا، عدم صدور ویزا برای وزرا درفاجعه منا،  عدم صدور ویزای نماینده ایران درسازمان ملل و حالا شرکت سامسونگ که تمام این اتفاقات در زمان مسئولیت ایشان اتفاق افتاده است و در نهایت به فراموشی سپرده شد.

زانو زدن ظریف به عنوان نماینده مردم ایران در مسائل بین المللی در مقابل پادشاه کویت اوج تحقیر ملت ایران بود. وقتی چیزی خودش طنزه، طنز گفتن برایش غیر ممکن است. اینکه برای خیلی از کارهای دولت روحانی نمی‌شود طنز گفت دلیلش همین می‌باشد، خودش رو بگید کفایت می‌کند.

واکنش شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به اقدام شرکت سامسونگ هم مانند وزیر امور خارجه بوده و او اعلام کرده که از تا زمانی که از ورزشکاران ایرانی عذرخواهی صورت نگیرد از  گوشی سامسونگ استفاده نخواهد کرد.  حداقل کاری که از آقای شریعتمداری انتظار می‌رفت به تعلیق انداختن فعالیت این شرکت در ایران بود نه اینکه از گوشی سامسونگ استفاده نکند. مشخص نیست تا کی باید در برابر تحقیرهای بین المللی سر خم بیاوریم و از حق مردم ایران در برابر این تمسخرها کوتاه بیاییم. این شرکت بازار ایران را به دست گرفته و سبب ورشکستگی و بیکارای هزاران جوان در ایران شده است اما مسئولین دولتی حاضر نیستند یک اقدام تاثیر گذار انجام دهند.

حسین نعمتی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخ: کار من دخالت در سیاست نیست

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گفت که وظیفه او دخالت نکردن در سیاست است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از RAC 1؛ توماس باخ گفت: کار من دخالت در سیاست نیست. من با بسیاری از سران کشورها صحبت می‌کنم، اما IOC باید در نقش خود باقی بماند. ما با امکانات کم خود بهترین کار را انجام می‌دهیم. متأسفانه، ما نمی‌توانیم در مورد صلح تصمیم‌گیری کنیم.

رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک 2024 + عکس

رئیس کمیته بین المللی المپیک در پاسخ به این پرسش که چرا ورزشکاران روسی از شرکت در رژه ورزشکاران در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس منع شدند، اظهار داشت: روس‌ها خودشان مقصر هستند. این نتیجه نقض منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک روسیه است که منطقه کریمه را از طریق یک همه‌پرسی ضمیمه خاک خود کرد. بنابراین ما مجبور شدیم عضویت روسیه را به حالت تعلیق در آوریم. ما نمی‌توانیم ورزشکاران را تنبیه کنیم، بنابراین به آن‌ها اجازه می‌دهیم که به صورت انفرادی و نه به صورت تیمی مسابقه دهند. به همین دلیل است که آنها نمی‌توانند در رژه ورزشکاران شرکت کنند.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد