Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@12:38:46 GMT

◄ خودروهای فرسوده معضل سال 1400

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۲۵۷۹

◄ خودروهای فرسوده معضل سال 1400

تین‌نیوز | 

در برنامه پنجم توسعه سن فرسودگی خودروهای سواری 20 سال تعیین‌شده است.

میلاد بیگی مدیر گروه خودرو و اندیشکده سیاست‌گذاری امیرکبیر بابیان این مطلب افزود: طبق آمار در حال حاضر بین یک‌میلیون 200 هزارتا یک‌میلیون پانصد هزار دستگاه خودرو سواری فرسوده در ایران تردد دارند.

او ادامه داد: اگر به همین نحو پیش برویم با توجه به این‌که خودروهای تولیدی از سال 76 از امسال به ناوگان فرسوده افزوده می‌شوند؛ تا سال 1400 دچار بحران خودروهای فرسوده خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلاد بیگی گفت: اگر نتوانیم خودروهای فرسوده را اسقاط و از رده خارج کنیم، قطعاً با مشکل شدید در حوزه آلایندگی، مصرف سوخت و اشباع بازار خودرو در کشور روبرو می‌شویم.

او اشاره کرد: یکی از ضرورت‌هایی که اسقاط خودروهای فرسوده علاوه بر موضوع آلایندگی دارد، کنترل مصرف سوخت است؛ یعنی اگر فقط خودروهای سواری را در نظر بگیریم، خروج هر صد هزار خودرو فرسوده حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین صرفه‌جویی می‌کند.

میلاد بیگی درباره میزان خودروهای فرسوده از رده خارج‌شده گفت: سال‌های اخیر حدود ۳۰۰ هزار خودرو از رده خارج کرده‌ایم و باید تا سال ۱۴۰۰ میزان تقاضا برای گواهی اسقاط را به یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو برسانیم. خروج این میزان خودرو، قطعاً سهم بالایی در صرفه‌جویی مصرف سوخت کشور خواهد داشت. این موضوع برای خودروهای سواری بود و اگر خودروهای گازوئیلی که شامل کامیون‌ها و تریلرها نیز می‌شود هم از رده خارج و اسقاط شود، سالانه شامل ۸۰۰ میلیون لیتر گازوئیل در کشور صرفه‌جویی می‌شود.

او به مسئله اشباع بازار نیز اشاره کرد و افزود: با همین روندی که صنعت خودرو در حال طی کردن است تا چند سال آینده به مرز اشباع در بازار خودرو نزدیک می‌شویم و براساس مطالعاتی که انجام داده‌ایم، اگر بتوانیم تا سال ۱۴۰۴ تمام خودروهای موجود را از رده خارج کنیم، تقریباً به‌طور میانگین سالیانه ۳۳۰ هزار دستگاه می‌توانیم بیشتر خودرو بفروشیم.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی

آخرین قیمت انواع خودرو بنز برای امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

قیمت بنز صفر در بازار

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت بنز E ۲۰۰ مدل یک کلید صفر مدل ۲۰۱۸ در بازار ۱۹ میلیارد تومان شد که در دو هفته اخیر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رشد داشته است.

مدل ۲۰۱۷ این خودرو نیز به ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

همچنین قیمت مرسدس بنز E ۲۰۰ مدل ۲۰۱۸ چهار کلید ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد.

قیمت بنز C ۲۰۰ کارکرده مدل ۲۰۱۴ در بازار ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است.

بنز کارکرده CLS ۵۰۰ مدل ۲۰۰۹ نیز ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز انواع خودرو‌های بنز در بازار به دست خواهید آورد. ​

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان