Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:37:28 GMT

نیاز قرآنی امروز مردم با دهه ۶۰ و ۷۰ متفاوت است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۲۵۸۸

نیاز قرآنی امروز مردم با دهه ۶۰ و ۷۰ متفاوت است

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه نیاز مردم در دهه ۹۰ نسبت به مسائل قرآنی و دینی خود نسبت با دهه‌های ۶۰ و ۷۰ متفاوت است افزود: اگر ما بخواهیم کارهای قرآنی‌مان به‌روز و متناسب با نیاز مردم باشد، این امر نیاز به کارهای پژوهشی دارد. ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ فرهنگی قرآن و عترت نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم رونمایی از «نخستین پژوهش میدانی از وضعیت قرآنی مردم در شهر تهران» با عنوان پایبندی به قرآن کریم؛ یافته‌ها و پیمایش حیات قرآنی در شهر تهران صبح امروز چهارشنبه، 25  بهمن‌ماه در محل سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن الکریم واقع در خیابان رشت تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم طی سخنانی با بیان اینکه وجود تعداد بسیار زیادی قاری و حافظ قرآن کریم، مؤسسات، تشکل‌ها و دستگاه‌های قرآنی، تولیدات مختلف و فضاهای مختلف قرآنی حاکی از یک روند جهشی و رو به رشدی است گفت: در مجموعه فعالیت‌های قرآنی کشور اعم از حوزه آموزش، حوزه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، حوزه‌های حمایتی و نظارتی و بخش‌های عمده دیگر رشد قابل توجهی را داشته‌ایم اما شاید یک مقدار در حوزه‌های پژوهشی دچار کم‌کاری و غفلت هستیم در حالیکه اگر برنامه‌ها منوط به یک کار پژوهشی و پیوست با یک کار پژوهشی باشد، یقینا از لحاظ تأثیرگذاری و کمیت و کیفیت ارتقاء پیدا خواهد کرد و همه بخش‌های قرآنی کشور باید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنند.
قره‌شیخلو با بیان اینکه  نیاز مردم در دهه نود نسبت به مسائل قرآنی و دینی خود نسبت با دهه‌های 60 و 70 متفاوت است گفت: اگر ما بخواهیم کارهای قرآنی‌مان به‌روز و متناسب با نیاز مردم به نحوی باشد که به ویژه قشرهای نوجوان و جوان را تحت پوشش قرار دهد، این امر نیاز به کارهای پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.
وی در ادامه گفت: «نخستین پژوهش میدانی از وضعیت قرآنی مردم در شهر تهران» با عنوان پایبندی به قرآن کریم، کاری است که سال گذشته آغاز شد و چون بنا بود تا کار دقیقی نیز انجام شود، مقداری طولانی شد.
قره شیخلو در پایان اظهار کرد: ما در بحث‌های قرآنی نیاز به پیوست‌های پژوهشی و کارهای مطالعاتی داریم و قطعا این کاری که در این سطح و برای اولین بار انجام شده ممکن است نظرات و انتقادات و پیشنهاداتی در مورد آن وجود داشته باشد که برای تکمیل کار از تمامی نظرات قرآنیان و جامعه قرآنی استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/

R1444/P1397/S4,37/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد

همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و در محل سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد.

روز گذشته همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و در محل سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد.

در ابتدای این همایش گزارشی از برخی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها ارائه شد. ساخت مسکن، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم یا حادثه دیده از جمله، میانه، سرپل ذهاب، سی‌سخت، زابل و پل‌دختر، از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

در ادامه؛ سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، تقویت فعالیت‌های جهادی را مطالبه رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ابراز داشت: بهترین نوع مشارکت مردم، مشارکت در فعالیت‌های جهادی است.

وی اظهار داشت: اعتقاد داریم موفق‌ترین نوع خدمت رسانی به مردم توسط گروه‌هایی رقم می‌خورد که از جنس خود مردم هستند و با انگیزه الهی و در راستای اعتقادات دینی گام بر می‌دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: جبهه استکبار با هر امکاناتی که داشته باشد توان مقابله با «قدرت ایمان» را ندارد. شهید سلیمانی سنبل برجسته‌ای از همین گفتمان است که توانست استکبار را به ذلت بکشاند.

آیت الله طبسی، سخنران پایانی این همایش نیز با تقدیر از فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها گفت: کارهای خیری که توسط شما انجام می‌شود به برکت دعای آسمانی هاست. هستند کسانی که اموال زیادی دارند اما برای کارهای دیگر پول خرج می‌کنند و توفیق استفاده از این اموال در راه خیر را ندارند.

وی افزود: اگر خداوند این کشور را حفظ کرده است و نعمات خود را برای آن می‌فرستد، به برکت همین کارهای خیری است که به انجام می‌رسد و شما آثار کارهای خود را در این دنیا و هزاران برابر در آخرت خواهید دید.

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: از شما خواهران و براداران وظیفه شناس، تقدیر و تشکر دارم و از خداوند می‌خواهم که به شما عمری طولانی و با برکت و فرزندانی بهتر از خود شما که این راه را ادامه دهند عطا فرماید و مشمول دعای خیر حضرت حجت – عجل الله تعالی فرجه الشریف – شوید.

دیگر خبرها

  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • فیلم| واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است