Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - استاندار سمنان با بیان اینکه امروز کم آبی در این استان از مرز بحران عبور کرده است، گفت: باید به دنبال تبیین راهکارهای علمی و عملی درباره کاهش آثار سوء این پدیده بود.

به گزارش قدس آنلاین، سید شهاب‌الدین چاووشی صبح چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه امروز مهمترین دغدغه استان آب است که بر تمام مسائل از جمله امنیت، اجتماع، فرهنگ، تولید، اقتصاد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تاثیر می گذارد، تاکید کرد: از فرمانداران و بخشداران انتظار داریم تا پرچم‌دار مدیریت مطلوب و مناسب مصرف منابع آب در استان باشند باید با مدیریت مصرف منابع آبی موجود به گونه ای اقدام کرد که مردم استان با مشکلی در این خصوص مواجه نشوند.

وی بابیان اینکه باید به سرعت مشکل کمبود آب که از مرز بحران نیز گذشته، در استان مدیریت شود، تصریح کرد: با مدیریت صحیح مصرف، آب منابع موجود جوابگوی مصرف حداقل سه الی چهار سال آینده استان خواهد بود بنابراین از فعالان فرهنگی به‌ویژه در فضای مجازی می‌خواهیم تا در سوق دادن مردم استان به مصرف درست یاری گر باشند.

۸۶درصد آب استان سمنان صرف کشاورزی می شود

رئیس شورای اداری استان سمنان بابیان اینکه دولت تسهیلات قابل توجهی در بحث آب‌رسانی مکانیزه و تحت‌فشار کشاورزی ارائه می‌کند، افزود: ۸۶درصد منابع آبی استان صرف مصارف کشاورزی می‌شود اما بهره وری آن بسیار پایین است بنابراین مسئولان باید به صورت جدی زمینه‌های مصرف بهینه آب را فراهم کنند.

چاووشی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه مسئولان ارشد استان سمنان همسو کردن مدیران در راستای خدمت بیشتر به مردم است، ابراز داشت: مدیران و فرمانداران استان باید ضمن بیان ضرورت‌ها و ارائه راه حل برای جبران کمبودها و مشکلات مردم تلاش مضاعف کنند.

وی بابیان اینکه نوسازی ناوگان شهری، جاده‌ای و احیاء بافت فرسوده شهری، روستایی از اولویت‌های مهم دولت در سال جدید محسوب می‌شود، افزود: شهرداری‌ها در شهرها و بنیاد مسکن در روستاها مسئولیت دارند تا نسبت به احیاء بافت های فرسوده اقدام کنند. ‌

اجرایی شدن طرح‌ها در سمنان نیازمند همراهی فرمانداران

استاندار سمنان بابیان اینکه اجرایی شدن طرح‌های توسعه در استان نیازمند به حضور جدی فرمانداران و عملکرد قوی آنان است، ابراز داشت: تلاش مدیران همواره باید برپایه خدمت به مردم و نظام باشد لذا اگر فرمانداران یا بخشداران هنر اقناع مسئولان دستگاه‌های مناطق تحت مدیریت خود را ندارند باید به سرعت استعفا کنند.

چاووشی بابیان اینکه باید از فرصت تردد زائران در استان سمنان به سود رونق اقتصادی استفاده کنیم، تصریح کرد: به منظور جذب گردشگران نمایشگاه‌های دائمی عرضه محصولات محلی باید طی سال در شهرها و روستاهای استان ایجاد شود.

در این آیین از خدمات محمود قنبری قدردانی و سعید ناجی به عنوان معاون سیاسی، اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد.

گفتنی است محمود قنبری مابقی دوران خدمت خود را در استان گلستان سپری خواهد کرد.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود

"عباس گلرو" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این واقعیت که جمهوری اسلامی ایران نشان داد اراده برای عملی کردن پاسخ به دشمنان را دارد، به خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: باید توجه داشت که جمهوری اسلامی تحولاتی که در منطقه غرب آسیا می‌گذرد را با حساسیت بیشتری پیگیری کند و در این بین هر گونه اظهار نظری که بتواند به ثبات منطقه کمک کند، باید گفته شود.
 
وی ادامه داد: تمامی کشورها باید علملیات وعده صادق را مدنظر قرار بدهند؛ چرا که این اولین بار در منطقه بود که جمهوری اسلامی ایران مستقیما به خاک سرزمین اشغالی فلسطین حمله و جواب شیطنت رژیم اسرائیل را داد.
 
نماینده مردم سمنان با اشاره به رایزنی های غرب برای جلوگیری از پاسخ ایران به اسرائیل، گفت: کشورهای اروپایی و غربی علی رغم رایزنی‌های فشرده با ایران برای خویشتنداری کردن کشور ما دیدیم که دستگاه دیپلماسی ما همگام با بخش نظامی خوب عمل کرد و پاسخ های محکمی داده شد که جدیت ایران در واکنش را مورد تاکید قرار داد.

گلرو با بیان این واقعیت که هیبت پوشالی اسرائیل که هیچ کس جرات چپ نگاه کردن به آنها را نداشت فرو ریخت، تصریح کرد: جهانیان دیدند که موازنه وحشتی برقرار شد، سطح بازدارندگی ایران ارتقا یافت  و تمامی اینها سبب شد افکار عمومی داخل اسرئیل نسبت به امنیت‌شان بیشتر از پیش نگران شوند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به  رایزنی های کشورهای غربی  با مقامات وزارت خارجه ایران، تاکید کرد: زمانی که آنان جدیت ایران در پاسخ دادن به رژیم غاصب اسرائیل را دیدند از ما خواستند که در چارچوب حقوق بین‌الملل عمل کنم که خود این درخواست نشان داد عمل ما "دفاع مشروع"، "قانونی" و در "چارچوب حقوق بین‌الملل" بود؛ این عملیات نشان داد دنیا نمی‌توانست هیچ نقدی به واکنش ما داشته باشد.

 ادبیات نیانیاهو تغییر کرده است 
وی با بیان اینکه نتانیاهو همچنان به دنبال متقاعد کردن آمریکا و غرب برای پاسخ به ایران است، ادامه داد: ادبیات رژیم غاصب اسرائیل "ادبیات نگرانی" در درون است. یعنی با نگرانی حرف از واکنش می زنند و می گویند به گونه ای جواب ایران را خواهیم داد که منطقه را ملتهب نکند؛ و این بدین معناست که ما به طرف های اروپایی تضمین می‌دهیم که دست به کاری نزنیم که ایران با شدت بیشتری با ما برخود کند.
 
گلرو با یادآوری این واقعیت که اظهار نظرهای نتانیاهو قبل و بعد از اقدام ایران بسیار متفاوت و با احتیاط شده است، چرا که خوب فهمیده است راه پاسخ دادن باز شده است،  بیان داشت: "وعده صادق" درواقع پاسخ به اسرائیل نبود بلکه به طرف های غربی عضو ناتو هم پاسخ دادیم. چرا که انگلیس و فرانسه  با استفاده از جنگنده و ابزارهای مختلف نظامی خود در جهت رهگیری موشک های بالستیک، کروز و پهپادهای ایرانی آمده بودند ولی ما علی رغم همه کمک هایی که به رژیم صهیونیستی شد موفق عمل کردیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با اشاره به اینکه آمریکا و غرب اعلام کردند که پاسخ حمله ایران به رژیم صهیونیستی را از طریق دیپلماتیک خواهند داد، افزود: با توجه به دیپلماسی قوی و فعالانه دولت در برخورد کردن در این زمینه و همچنین مذاکراتی که با سایر کشورها بویژه چین و روسیه انجام شد مشاهده کردیم که  آمریکا و اروپا در پاسخ دیپلماتیک به ایران شکست خوردند.
 
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد