Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- رئيس کميته کمان سنتي فدراسيون تيراندازي با کمان گفت: جام ` صلح و دوستي ` ارس به عنوان نخستين دوره رقابت هاي کمان سنتي از 15 تا 17 اسفند امسال با حضور 10 کشور خارجي در جلفا برگزار مي شود.

مجيد عباسپور روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هم انديشي هيات تيراندازي با کمان آذربايجان غربي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: کشورهاي عراق، افغانستان، گرجستان، ارمنستان، ترکيه، بنگلادش، مجارستان، آذربايجان، کره جنوبي و تايلند و همچنين سه تيم داخلي به عنوان تيم ملي ايران براي حضور در اين رقابت ها اعلام آمادگي کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با هماهنگي فدراسيون جهاني قصد داريم جام صلح و دوستي ارس را در تقويم جهاي ثبت کنيم تا هر سال ميزبان اين رقابت ها باشيم.
وي اظهار کرد: کمان سنتي رشته اي است که ورزشکار با کمترين هزينه مي تواند امکانات مورد نياز را تهيه و با لباس محلي منطقه خود در مسابقات شرکت کند.
وي با اشاره به اهميت استعداد يابي در اين رشته گفت: بايد استعداديابي را از مدارس آغاز کنيم و بتوانيم ورزشکاران قدرتمندي را شناسايي و تربيت کنيم.
رئيس کميته کمان سنتي فدراسيون تيراندازي با کمان ادامه داد: بيش از 2 هزار کماندار در رشته کمان سنتي در کشور فعاليت مي کنند و تقريبا تمام استان ها از فضاي روباز و مناسب براي تمرين برخوردارند.
عباسپور اظهار کرد: آذربايجان غربي يکي از استان هاي قدرتمند در رشته ورزشي تيراندازي با کمان است و وجود بهرام تيمورزاده به عنوان عضو تيم ملي و الهام غفاري قره باغ به عنوان مربي و بازيکن تيم ملي گواه بر اين ادعاست.
وي ادامه داد: بايد ورزشکاران استاني را حمايت کنيم اين برنامه ها با هماهنگي و همکاري سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري امکان پذير است.
عباسپور گفت: فدراسيون و کميته کمان سنتي آمادگي دارد تا براي کارگاه هاي آموزشي که در استان ها برگزار مي شود استادان را بدون دريافت هزينه اي در اختيار هيات استاني قرار دهد و اگر هيات استاني آمادگي داشته باشد ميزباني مسابقات قهرماني کشور، مسابقات بين المللي و اردوهاي تيم ملي را به اين استان ها اعطا کند.
سرپرست هيات تيراندازي با کمان آذربايجان غربي نيز در اين جلسه گفت: هيات تمام تلاش خود را براي ترويج و گسترش اين رشته ورزشي در جامعه انجام مي دهد و از برنامه هاي فدراسيون و هيات استقبال مي کند.
پيمان رضايي ادامه داد: بايد بتوانيم با امکانات موجود استعدادهاي بالاتري را در استان شناسايي و تربيت کنيم تا با برنامه ريزي هاي بلند مدت به اهداف خود برسيم.
به گزارش ايرنا الهام غفاري قره باغ نماينده آذربايجان غربي به عنوان مربي بانوان در اين رقابت ها حضور خواهد داشت.
آذربايجان غربي از استان هاي فعال در رشته تيراندازي با کمان به شمار مي رود، کمانداران اين استان در سال 1395 توانستند يک مدال نقره در مسابقات بين المللي و 9 مدال رنگارنگ رقابت هاي کشوري را کسب کنند.
تيراندازي با کمان ورزشي کم خطر و سرگرم کننده براي همه سنين به شمار مي رود و باعث افزايش تمرکز و مهارت تعيين هدف مي شود؛ اين رشته از ورزش هاي توصيه شده پيامبر اسلام (ص) است.
تمرين هاي بدني کافي در جهت کسب حالت هاي خوب بدني امري ضروري براي ورزشکاران اين رشته ورزشي است و اگر فرد از لحاظ بدني فعال نباشد، نمي تواند از کمان خود انتظار داشته باشد که در تمام طول مسابقه در دست هايش محکم و بدون لرزش باقي بماند.
فعاليت در رشته ورزشي تيرندازي با کمان با 2 نوع سلاح ريکرو و کامپوند در سطح جهان متداول است؛ شکل ساده، ابتدائي و سنتي کمان را ريکرو مي نامند که از قديم مورد استفاده قرار مي گرفت و همچنان در ورزش تير و کمان کاربرد دارد و در تمرين ها و مسابقات ورزشي از آن استفاده مي شود. کامپوند نيز نوع پيشرفته کمان است که به وسيله ادوات مکانيکي مجهز شده است.
8135/ 3072/3093/** خبرنگار: شهين بيدادرس**تنظيم: پيمان پاکزاد ** انتشار: عليرضا فولادي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

سجاد چهرگانی معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با سراسر کشور نخستین مرحله آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در روز‌های پنجشنبه ۶ و جمعه هفتم اردیبهشت ماه با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان آذربایجان غربی، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این آزمون سراسری ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان از خانم‌ها هستند، افزود: در اولین مرحله از کنکور سراسری در آذربایجان غربی، ۲۵ هزارو ۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی، ۱۹ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته علوم ریاضی و در رشته‌های هنر و زبان نیز در مجموع ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب به رقابت می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • کاپ جهانی تیراندازی با کمان| تیم میکس ریکرو کشورمان از صعود به نیمه نهایی بازماند‌
  • درخشش بانوی کماندار یزدی در مسابقات تیراندازی با کمان شانگهای چین
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی