Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران گفت: با وجود تمام محدودیت ها باید بتوانیم تصمیماتی در راستای رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت آن ها اتخاذ کنیم و این امر در اولویت است.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ محمدحسین مقیمی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان تهران با تأکید بر ضرورت تأمین رفاه و معیشت مردم، افزود: حل مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران در استان تهران وظیفه ما است و باید به سرمایه گذاران پاسخ صحیح، قطعی و صریح  بدهیم و مانع سرمایه گذاران نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی با بیان به اینکه مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان تهران در جلسات هفتگی در استانداری بررسی می شود، اظهار کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستای ها باید با برنامه ریزی، موانعی که بر سر راه سرمایه گذاران در این مناطق است مرتفع شود.

وی یادآور شد: تحقق تولید و اشتغال مورد نظر مقام معظم رهبری بر عهده ما است و همگی نسبت به وضعیت زندگی مردم مسئول هستیم.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود به سه تصمیم اقتصادی رئیس جمهور که اخیرا ابلاغ شده است اشاره کرد و گفت: نخستین تصمیم رئیس جمهور جایگزینی خودروهای فرسوده تا سه سال آینده است و از آنجا که 70 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از خودروهای دودزا و فرسوده است با این تصمیم آلودگی هوای تهران به حداقل می رسد.

وی ادامه داد: با تحقق جایگزینی خودروهای فرسوده علاوه بر بهبود شرایط زندگی رانندگان و صاحبان ماشین های سنگین فرسوده ، سطح رضایتمندی در جامعه نیز بهبود می یابد.

استاندار تهران همچنین به تصمیم دولت در اجرای طرح بازآفرینی و بهبود بافت های فرسوده شهری اشاره کرد و افزود: قرار است با اجرای این طرح 2600 محله در بافت های فرسوده  طی 10 سال بازآفرینی شوند.

 مقیمی افزود: در برنامه نخست این طرح  1300 محله نوسازی می شود که کلنگ زنی اجرای طرح در 100 محله آغاز شده است.

وی ادامه داد: بازآفرینی بافت های فرسوده علاوه بر تحقق خواست مقام معظم رهبری در مقابله با حاشیه نشینی، موجب فعال شدن صنایع ساختمانی و افزایش اشتغال در حوزه ساختمان شده و ارتقای سطح زندگی و مقاوم سازی منازل را به دنبال دارد.

استاندار تهران با یادآوری نشست اخیر رئیس جمهور با استانداران کشور، افزود: در این جلسه رئیس جمهور موضوعات مربوط به اشتغال را از جمله اشتغال روستایی وطرح کارورزی را به طور ویژه مطرح کردند .

مقیمی اضافه کرد: براساس دستور رئیس جمهور تا پایان تیرماه 97 باید 12 هزار میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی سرمایه گذاری شود.

وی تاکید کرد: براساس دستور رئیس جمهور همه کارگاه های تولیدی ،صنعتی و اقتصادی می توانند از 25 بهمن ماه به کارورزان آموزش دهند و بیمه حوادث کارورزان نیز به عهده وزارت کار است.

استاندار تهران سهم استان در ایجاد اشتغال را 126 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در تحقق این تعداد شغل در استان تهران همه دستگاه ها باید همکاری کنند و جلسات کارگروه اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی در هفته های باقیمانده تا پایان سال منظم برگزار شود.

مقیمی در پایان سخنان خود تعیین تکلیف طرح های سرمایه گذاری در استان تهران را تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست.

در ادامه جلسه نور الله طاهری، فرماندار شهرستان فیروزکوه، به ارائه گزارشی درباره مشکلات اجرای برخی پروژه های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان پرداخت و گفت: با رفع مشکلات پروژه های مطرح شده در حوزه اقتصادمقاومتی شهرستان برای چهار هزار و 256 نفر اشتغال مستقیم و 11 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.

وی با اشاره به وضعیت چاه های آب در شهرستان فیروزکوه ، بیان کرد: مشکلات این بخش نیز نیاز به بررسی دارد و باید در خصوص تأمین آب پروژه های صنعتی و کشاورزی شهرستان تصمیم گیری شود.

طاهری ادامه داد: همچنین مشکل پروژه ناحیه صنعتی در زمینه صنایع تبدیلی و کشاورزی و ایجاد نمایشگاه دائمی توانمندی های روستایی در  شهرستان فیروزکوه نیز نیاز به توجه دارد.

مشکلات طرح پرورش گل محمدی و ایجاد شهرک صنعتی موارد دیگری بود که فرماندار فیروزکوه در این جلسه به آن پرداخت.

در بخش دیگری از جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان تهران، مشکلات  اجرای 6 پروژه گردشگری و اقتصادی شهرستان شمیرانات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه  با دستور استاندار تهران مقرر شد؛ مشکلات پروژه های شهرستان فیروزکوه در حوزه آبفا طی یک ماه مرتفع شود، همچنین با بررسی وضعیت حریم پروژه ها مقرر گردید؛ با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری فیروزکوه حریمی در محدوده این ناحیه مشخص شود تا امکان ایجاد نمایشگاه روستایی نیز فراهم گردد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با بیان اینکه محور اصلی کار ما توجه به کسب و کار و اشتغال است، گفت: باید سطح رفاه اجتماعی در استان را ارتقا دهیم.

ابوطالب شفقت امروز در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اعضا شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند، اظهار کرد: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شوراها بهترین منابع شناخت هستند.

وی سرپنجه خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی را شوراها عنوان و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی برقرار شود.

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود نیاز استان به فعالیت و توسعه بخصوص در حوزه زیر ساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال و فعالیت کسب و کار بسیار بالا است.

مدیر ارشد لرستان خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب و کار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقا سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم کردن  زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

شفقت بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم تاکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

وی لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونین خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از شهرداران و شوراهای برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد