Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@07:52:40 GMT

سال 1400 با سونامی کمبود معلم در مدارس مواجه خواهیم شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۴۳۶۰

سال 1400 با سونامی کمبود معلم در مدارس مواجه خواهیم شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد معلمین بازنشست شده در هر سال بیشتر از جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان است، گفت: با این روند تا سال 1400با سونامی کمبود معلم در مدارس روبرو خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیرسبزوار، سید محسن مجتبوی امروز در نشست خبری در سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر تعداد معلمین بازنشست شده در هر سال بیشتر از جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان است، اظهارکرد: با این روند تا سال 1400با سونامی کمبود معلم در مدارس روبرو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان از دو طریق شرکت در کنکور سراسری و برگزاری آزمون های استخدامی برای جذب معلم اقدام به تامین دانشجو می کند، ادامه داد: سیاست این دانشگاه بر جذب افراد نخبه برای تحصیل و تربیت معلمین متعهد و متخصص است.

 

مجتبوی با اشاره به اینکه در سال جاری این دانشگاه در حدود هشت هزار نفر دانشجو جذب شده که مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: با افزایش زیرساخت ها و وجود 100مرکز دانشگاهی در کشور سال آینده این رقم به بیش از 15 هزار نفر خواهد رسید.

 

وی در ادامه به موضوع فضاهای آموزشی موجود در کشور اشاره کرد و افزود: به دلیل قدمت تاسیس مراکز دانشسرای عالی که به حدود 100سال گذشته می رسد، بیش از 40 درصد فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی و مقام سازی هستند.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه در مجموع چهار دانشگاه فرهنگیان و دو پردیس دانشگاهی در استان خراسان فعال هستند، ادامه داد: بیش از دو هزار دانشجو در پردیس های استان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی همچنین در خصوص جذب معلم از طریق آزمون های استخدامی تصریح کرد: پس از انجام مراحل گزینش و مصاحبه این افراد دوره مقدماتی را برای شروع به کار در این دانشگاه سپری خواهد کرد.

 

در ادامه این نشست مرتضی بینش، رئیس دانشگاه فرهنگیان سبزوار از افتتاح ساختمان آموزشی این دانشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی آینده خبرداد و با بیان اینکه ساختمان جدید این مرکز با اعتباری معادل 40 میلیارد ریال در حال احداث است، اظهارداشت: این مرکز روبروی دانشگاه حکیم و در قطب دانشگاهی شهر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در مهرماه آینده افتتاح خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه 9 هکتار زمین برای احداث این مرکز اختصاص داده شده است که 15 هزار مترمربع فضای آموزشی در آن ایجاد خواهد شد، ادامه داد: در فاز نخست دو هزار و 800متر مربع فضای آموزشی ساخته شده و آماده جذب دانشجو است.

 

بینش با بیان اینکه با اعلام اینکه تعداد هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشو در حدود 700نفر بوده و دانشگاه ها از طریق هیئت های علمی مدعو، نیاز خود را برطرف می کنند، ادامه داد: سبزوار تنها مرکزی است که چهار هیئت علمی ثابت را در اختیار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 420 فضای خوابگاهی آماده برای ارائه به دانشجویان در سبزوار موجود است، ادامه داد: سبزوار آمادگی پذیرش تا دو هزار دانشجو را نیز فراهم کرده است.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سبزوار همچنین با بیان اینکه سبزوار به عنوان یکی از مراکز مهارت آموزی برای افرادی که از طریق آزمون استخدامی جذب دانشگاه شده اند فعالیت می کند، ابراز کرد: از امروز کلاس های مهارت آموزی این افراد در سبزوار کار خود را آغاز کرده است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند