Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه نقاشی به نفع کودکان زلزله‌زده محله فولادی سرپل‌ذهاب کرمانشاه تا ۲۷ بهمن‌ماه جاری در نگارخانه ارشاد سنندج برپا شده است. ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، به‌ همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، نمایشگاه نقاشی رویای رنگی کودکان زلزله‌زده 2 به نفع خود آنان از 21 تا 27 بهمن‌ماه جاری در نگارخانه ارشاد سنندج برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید آثار و نقاشی کودکان زلزله‌زده محله فولادی سرپل‌‌ذهاب کرمانشاه و گفت‌‌و‌گوی خبرنگار تسنیم در سنندج با مسئول برگزاری این نمایشگاه است.

مسئول برگزاری این نمایشگاه نقاشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج، اظهار داشت: در سفر اولی که به استان کرمانشاه و محله فولادی داشتم کارگاه نقاشی برای کودکان زلزله‌زده برپا کردیم و این مهم نقطه عطفی برای برگزاری نمایشگاه‌ها شد.

نگین وکیلی افزود: نمایشگاه رویای رنگی کودکان زلزله‌زده یک با همت ارشاد کردستان از دوم تا پنجم دی‌ماه امسال در سنندج برپا شد و آثار کودکان به نمایش گذاشته شد و درآمد حاصل از فروش نقاشی‌ها را تبدیل به کارت‌های بانکی هر کدام با مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال کردیم و به هر کدام از بچه‌ها یک کارت هدیه دادیم.

وی ادامه داد: زمانیکه به کرمانشاه بازگشتیم و کارت‌های هدیه را در بین کودکان محله فولادی تقسیم می‌کردیم خود کودکان باور نمی‌کردند که نقاشی‌ها آنان به فروش رفته است و از این اتفاق بسیار خوشحال شدند و چهره شاد و رضایت آنان سبب آرامش درونی بنده شد.

مسئول برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان زلزله‌زده کرمانشاه در سنندج تصریح کرد: کم بودن زمان برپایی نخستین نمایشگاه نقاشی کودکان سبب شد تا مردم و برخی مسئولان پیشنهاد برگزاری دوباره نمایشگاه را بدهند و این نقطه امیدی برای ما بود.

وی گفت: متأسفانه کودکان زلزله‌زده از لحاظ روحی و روانی زخمی و روحیه خود را از دست داده‌اند و قطعاً افرادی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، می‌توانند با قدم‌های فرهنگی و هنری تا حدود زیادی روح و روان زخمی آنان را التیام بخشند.

وکیلی افزود: در این نمایشگاه 150 اثر و 75 عکس به نمایش گذاشته و هدف از این کار همدردی و خدمت کوچکی به کودکان زخم خورده سرپل‌ذهابی است.

وی اظهار کرد: بنده به سهم خود از مردم و مسئولان درخواست دارم که به فکر کودکان زلزله‌زده و مردم کرمانشاه باشند و آنان را فراموش نکنند.

مدیر مسئول آموزشگاه رویای رنگی سنندج عنوان کرد: خوشبختانه حمایت مسئولان در برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان زلزله‌زده 2 بهتر از نمایشگاه اولی بود و بنده از مردم و مسئولان و هر کسی که توانایی خرید دارد درخواست دارم که از نمایشگاه دیدن کنند و با خرید آثار نقاشی این کودکان رنج دیده سبب خوشحالی آنان شوند.

وکیلی افزود: بنده شخصاً از مجموعه خبرگزاری تسنیم کردستان به‌دلیل انعکاس واقعیت‌ها و مشکلات مردم و حضور موثر و تأثیرگذار در برنامه‌های فرهنگی تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/a

R7848/P1377/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار زنده‌یاد مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه شامل آثاری از دوره‌های مختلف کاری وی در نمایشگاهی تحت عنوان «قصه‌های دری‌کنده» در گالری سهراب به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه با همکاری خانه موزه مکرمه برگزار خواهد شد که در آن ۳۱ اثر روی دیوار خواهد رفت. همزمان با افتتاح این نمایشگاه مستندی از مکرمه به کارگردانی ابراهیم مختاری، با عنوان «مکرمه، خاطرات و رؤیاها» که در سال ۱۳۷۶ ساخته شده نیز نمایش داده خواهد شد.

استیتمنت نمایشگاه «قصه های دری‌کنده» رونوشتی از زنده‌یاد احمدرضا دالوند است که در مورد مکرمه نوشته شده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مکرمه قنبری، نماینده فارغ البالی و رهایی ایماژهای هنرمندانه در زمانه ماست. او از پس تحمل رنج های بسیار به چنان خلوصی رسیده بود که می‌خواست در هذیان لذت بخش خلاقیت بی وقفه اش ما را نیز سهیم سازد.»

همچنین شهاب شاه‌پرویزی نویسنده و منتقد هنری در مورد مکرمه در چند سطر برای این نمایشگاه نوشته است: «آثاری که قصه یک دنیاست. دنیایی رنگارنگ. رنگارنگی کوچک که سروته‌اش به قدر روستای دری‌کنده بود. کوچکی که در ساحت تصویرگرایانه‌ مکرمه قنبری حامل قصه‌هایی عمیق است. قصه‌هایی فولکلور از ستیزه‌گران و ستیزه‌پذیرانِ ناچار. ستیزه‌ جهانی جبار با زنی تنها. زنی تنها و غریب در احاطه‌ی دیوچهره‌گان و اژدهارویان. آثار مکرمه در رنگ‌های روشن، در ساده‌گی طرح‌های بداهه و فیگورهای سوررئال؛ قصه‌ دردهایی است فراموش نشده. فراموش نشده‌هایی فراتر از مرزهای دری‌کنده، فراتر از مرزهای قراردادی، فراتر از مرزهای جنسیتی و حتی من و تو. مکرمه، نقاش درد تنهایی، غریبه‌گی و سردرگمی است؛ همان درد مشترک آدمی. شاعری که قلم‌مو را جایگزین قلم کرد.»

مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه متولد ۱۳۰۷ در دری‌کنده بابل، نقاش سبک پست مدرنیسم مازندرانی است که به خاطر نقاشی‌هایش به شهرت جهانی رسید. نقاشی‌های وی موجب شد تا به‌عنوان بانوی سال نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد، معرفی شود. مکرمه که تحصیلات دانشگاهی و سواد خواندن و نوشتن نداشت و دوره علمی نیز نگذرانده بود، در سن ۶۷ سالگی به‌خاطر فروخته شدن گاو محبوبش افسرده شد و برای رهایی از اندوه، به نقاشی پناه برد. او آنچه را که در دل داشت، روی دیوارهای خانه‌اش جان بخشید. خانه کوچک ۲۰۰ متری او در روستا امروزه به موزه ننه مکرمه تبدیل شده است و از آثار ملی ایران و جاهای دیدنی بابل به شمار می‌آید.

این نمایشگاه از هفتم اردیبهشت آغاز و تا هفدهم اردیبهشت در گالری سهراب به آدرس خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، پلاک ۱۴۲ برقرار است.

کد خبر 6086772

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک