Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی سه شنبه شب در دهمین یادواره شهدای موسسه امام خمینی که در سالن همایش‌های این موسسه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه برخی از افرادی که دارای ادیان و مذاهب دیگر هستند بیشتر از برخی از مسلمانان و شیعیان از اهل‌بیت (ع) پیروی کرده و از آموزه‌های آن‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه مسلمانان به سه دسته ضعیف، متوسط و آگاه تقسیم‌بندی می‌شوند، عنوان کرد: خداوند برای جهاد عوامل انگیزشی بسیاری را قرار داده است که این عامل انگیزشی برای گروه ضعیف مسلمانان که به مادیات و دنیا اهمیت می‌دهند به دست آوردن غنیمت است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: عامل انگیزشی دیگری که خداوند برای مسلمانان سطح متوسط قرار داده، یک نوع معامله است و آن هم فدا کردن زندگی محدود دنیوی در ازای به دست آوردن عمری بی‌پایان و سرشار از لذت در بهشت است.

وی با بیان اینکه هر عقل سالم و منطقی معامله شهادت و جهاد را با خداوند انجام می‌دهد، مطرح کرد: خداوند نعمت شهادت را به‌آسانی به شخصی اعطا نمی‌کند؛ در دوران جنگ تحمیلی افرادی بودند که شب‌های جمعه به جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) می‌آمدند و از خداوند طلب شهادت می‌کردند، اما نتوانستند به این جایگاه برسند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه مسلمانانی که در بالاترین سطح قرار دارند در گروه انبیا و اولیای الهی شمرده می‌شوند، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در واقعه عاشورا و در لحظه شهادت شعری خواندند که شامل درس‌های بسیاری برای مسلمانان است و آن هم این بود که مسلمانان باید مقابل ظلم و ستم جهاد کنند چراکه خداوند این عمل را دوست دارد.

وی افزود: خداوند انسان را آزاد آفریده و به او قدرت انتخاب داده است، همچنین دنیا را نیز برای استفاده انسان خلق کرده است و افرادی که بتوانند در این دنیای خاکی علاوه بر استفاده درست نعمت‌های الهی، از مکتب اهل‌بیت (ع) نیز بهره‌مند شوند و به دستورات خداوند عمل کنند به سعادت می‌رسند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تاکید بر اینکه شهدا نزد خداوند متعال یک جایگاه متفاوتی را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: همگان باید تلاش کنیم تا بتوانیم راه و رسم شهدا را در جامعه زنده نگه‌داریم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم از دستاورد‌های قابل توجه ایران بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: اکنون باید قدردان این دستاورد‌ها باشیم و باری دیگر به خود یادآور شویم که جایگاه کنونی ایران را مدیون شهدا هستیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، امشب در حمله افراد ناشناس به نمازگزاران مسجد امام زمان در شهرک محمدیه شهرستان گذره هرات هفت نفر شهید شدند.

براساس گزارش‌های مردمی، شهدا شامل، دو زن، یک بچه و چهار مرد هستند تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند که وضعیت برخی از آنان وخیم گزارش شده است. جاوید نبی زاده امام جماعت مسجد نیز در بین شهدا است.

 

دیگر خبرها

  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب