Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - ماموران پلیس آگاهی پایتخت در عملیاتی ۴۸ ساعته، موفق شدند ۱۳۵ تبهکار را که در قالب ۲۹ باند فعالیت می‌کردند دستگیر کنند.

به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت صبح دیروز در جمع خبرنگاران گفت: همکاران من در پلیس آگاهی پس از 2هفته اقدامات اطلاعاتی، در نهایت موفق شدند 135تبهکار را دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد در قالب 29باند زورگیری، سرقت، قاچاق، جعل و کلاهبرداری فعالیت داشتند که 40نفر از این افراد دستگیرشده سارق، زورگیر و کیف‌قاپ بودند.

وی ادامه داد:‌ 36 نفر نیز سارق اماکن، مغازه و منازل بودند که در قالب 9باند فعالیت داشتند. همچنین 29نفر سارق خودرو، موتور و لوازم خودرو بودند. برخی نیز در زمینه جعل و کلاهبرداری و قاچاق فعالیت داشتند که همگی دستگیر شدند.

سردار رحیمی گفت: بیش از 80نفر از تبهکارانی که دستگیر شده‌اند از سارقان حرفه‌ای هستند که چندین سابقه کیفری دارند. ضمن اینکه 17نفر از افراد دستگیر شده از مجرمانی بودند که پس از گرفتن مرخصی دیگر به زندان برنگشته یا تحت تعقیب پلیس بودند.

این تنها دستاورد طرح پلیس نبود چرا که مأموران 17جاعل و کلاهبردار را به همراه 13نفر که در قالب شرکت‌های هرمی فعالیت می‌کردند دستگیر کردند. این افراد با وعده استخدام و پولدارشدن در زمان کوتاه، جوانان زیادی را فریب داده و آنها را به عضویت شرکت‌های هرمی درآورده بودند که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس در شمال تهران دستگیر شدند.

سردار رحیمی در ادامه درباره عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: پلیس بر این موضوع نیز نظارت دارد و اقدامات مختلفی انجام شده است. به‌طوری‌که همکاران ما موفق شده‌اند محموله‌های مختلف قاچاق پوشاک، دارو، لوح فشرده، لوازم خانگی و... به ارزش 6میلیاردتومان را کشف و ضبط کنند. علاوه بر این یک باند بزرگ وارد‌کننده گوشی‌های قاچاق منهدم و از اعضای آن 900دستگاه گوشی موبایل کشف شد.

در همین زمینه: تیراندازی در محدوده نهاد ریاست‌جمهوری شکستن دست و پا برای کلاهبرداری از بیمه طرح پلیس برای امنیت شبانه پایتخت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط یک باند قاچاق مواد مخدر از استان کرمان به شهرستان بابل با دو خودروی سواری، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با رصد‌های اطلاعاتی، موفق به شناسایی این سوداگران مرگ در حین ورود به استان از طریق محور هراز شدند.

سردارمفخمی گفت: در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر متوقف و ضمن دستگیری ۴ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در این عملیات، در بازرسی ازخودرو‌های آنان در مجموع ۹۸ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۷۰۵ گرم تریاک کشف شد.

او از دستگیری یکی از عاملان تهیه و فروش مواد مخدر در شهرستان بابل و در ادامه این عملیات خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مازندران در خاتمه با برشمردن آثار مخرب مواد مخدر بر پیکره جامعه از مردم خواست: در صورت شناسایی و برخورد با عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان