Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ معصومی دبیر کنگره  فرهنگی ادبی شهدای دانشجو، در این مراسم گفت : این کنگره در 5 بخش اصلی داستان ، نقاشی ، فیلم ، مستند ، عکس و گزارش و با محورهای تمدن اسلامی ، فرهنگ مقاومت و ادبیات پایداری ، افتصاد مقاومتی برگزار میشود.


وی افزود : شرکت کنندگان و دانشجویان از سراسر استان می توانند آثار خود را در طول یک سال آینده به دبیرخانه ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر این کنگره در دهه فجر 97 برگزار خواهد شد ، از رونمایی کتاب زندگینامه ، وصایا و شیوه تربیتی شهدا و برگزاری 5 کارگاه آموزشی در زمینه محورهای کنگره برای دانشجویان خبر داد.


فرمانده سپاه عاشوراآذربایجان شرقی، نیز گفت : در حال حاضر حدود 200 شبکه معاند به زبان فارسی در حال تولید و پخش برنامه هایی بر علیه نظام و انقلاب هستندو در چنین شرایطی مقابله با چنین حرکتهایی نیازمند تقویت گفتمان انقلاب و ادبیات پایداری است.


سردار عابدین خرم افزود : زنده نگه داشتن آرمانهای امام راحل (ره ) و مرور حیات سرشار از ایمان و ایثار شهدا ، آشنایی با سیره زندگانی شهدا ، حفظ فرهنگ شهادت ، ماندگاری ادبیات دفاع مقدس ، بازخوانی و تحلیل وصیت نامه های شهدا از مهمترین اولویتهایی است که در چنین کنگره هایی باید محقق شود.

 

 انتهای پیام

 

 کنگره فرهنگی ادبی شهدای دانشجو در تبریز

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه با حضور استاندار، امام جمعه شهرکرد، مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج آغاز به کار کرد.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری گفت: کنگره‌های شهدا با رویکرد هنرمندانه برگزار می‌شود.
سردار عبدالرضا آزادی در این آیین افزود: کنگره‌های شهدا باید در قالب یک کار هنری، فراگیر و جریان‌ساز بتواند ذهن آحاد استان را درگیر کند و برنامه کنگره‌های شهدا جریان‌ساز، هنرمندانه و همراه با تولیدات هنری فاخر باشد.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه از ۲ سال گذشته تاکنون همه کنگره‌های شهدا حداقل یک فیلم سینمایی تولید کرده‌اند، گفت: در این ارتباط هر کنگره شهدا باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند پرمحتوا و یک فیلم سینمایی تولید کند.
وی یادآور شد: در کنگره‌های پارسال و امسال که در حال برگزاری است حداقل ۱۰ فیلم سینمایی در دستور کار قرار داده گرفته است.
آزادی گفت: کنگره‌های شهدا به عنوان یک نمایش بزرگ میدانی، هنری و شناسنامه انقلابی و دفاعی استان برای جوانان به شمار می‌روند.
وی تأکید کرد: تهیه و تدوین شناسنامه ایثار و شهادت در مقابل جنگ فرهنگی و تلاش دشمن برای القای بی‌هویتی در جامعه، یک کار هویت‌ساز و امیدآفرین است که باید هنرمندانه برای جوانان و نوجوانان به تصویر کشیده شود.
آزادی بر ضرورت تهیه و تدوین کاری هنری، فراگیر و جریان ساز در دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری که بتواند ذهن آحاد استان را درگیر شهدا کند، تاکید کرد.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با تاکید بر اینکه کنگره‌های شهدا باید شهید محور باشند، گفت: باید با سرگذشت پژوهی شهدا را شناخت و آنها را به جامعه معرفی کرد.
وی با تاکید بر اینکه برای شناخت شهدا به نهضت سرگذشت پژوهی نیاز است، گفت: سرگذشت پژوهی نیاز به سوژه دارد و در این خصوص نیاز است که کمبود‌ها برطرف شود.
آزادی زنده نگه‌داشتن یاد شهید و انتقال پیام شهدا به جامعه با زبان هنر را از مهمترین رویکرد‌های کنگره‌های شهدا عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم گفت: آرمان شهدا باید در جامعه هنرمندانه ترویج و تبیین شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: برگزاری کنگره و یادواره شهدا فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین آرمان شهدا است که باید این آرمان‌ها زنده نگهداشته شود تا حق شهدا ادا شود.
وی بر استفاده از ظرفیت هنر در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین معرفی رشادت‌های آنها برای نسل جدید تاکید کرد و گفت: هنر باید در کشور رنگ و جلای شهدای پیدا کند و هنرمندان باید آرمان شهدا را در جامعه ترویج کنند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری ۲ کنگره شهدا از جمله کنگره شهدای استان و کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور در استان گفت: این برنامه‌ها و یادواره‌ها که عرصه جهاد تبیین هستند، همواره به فضل الهی با همت سپاه استان در شهر‌ها و روستا‌های مختلف و محلات برگزار می‌شود و تلاش شده است تا یاد شهدا در این برنامه‌ها زنده بماند و مردم استان نیز با دل‌های شهدایی در این یادواره‌ها حضور پررنگ دارند.
وی افزود: برای برگزاری این کنگره باید جلسات برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر برگزار شود تا آرمان شهدا به برکت این برنامه‌ها همچنان زنده بماند و حق مطلب ادا شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود