Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا صرامی امروز در همایش راهکارهای علمی و فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد با اشاره به این‌که اعتیاد و رفتارهای پرخطر جنسی و طلاق و خشونت از رفتارهای غلط در قرن بیستم است، اظهار کرد: اعتیاد، بزرگترین بحران عصر حاضر و مهمترین تهدید استراتژیک قرن حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که کشورهای در حال توسعه به علت فقر آموزش و مهارت، عدم آموزش زندگی صحیح به نوجوانان و جوانان با رشد مصرف مواد مخدر مواجه هستند، افزود: رشد شتابان جمعیت به همراه نبود آموزش مشکلات زیادی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی، از جمله اعتیاد ایجاد می‌کند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: رشد جمعیت بدون آموزش فرهنگی مشکل‌زا است، این در حالی است که هرروز گونه‌های جدید مواد مخدر و شیوه‌های جدید مصرف، عرضه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که گردش مالی حاصل از ترانزیت مواد مخدر در جهان، سالانه یک هزار و 500 تا یک هزار و 600 میلیارد دلار است، تأکید کرد: سود خالص حاصل از آن 500 تا 600 میلیارد دلار است، به همین دلیل بازار مواد مخدر برای سوداگران مرگ، بسیار جذاب است.

صرامی با بیان این‌که در سال 2009 تعداد 166 نوع مواد روان‌گردان جدید وجود داشته، اذعان داشت: این تعداد در سال 2017 به 700 نوع افزایش یافته است، بنابراین تولیدات 51 دستگاه فرهنگی کشور نیز باید به همین میزان رشد کند.

وی با بیان این‌که بر اساس شواهد نوجوانان و جوانان، زنان، افراد تحصیل کرده و بیکار، بیشتر در معرض اعتیاد هستند، ابراز داشت: با فروپاشی ارتباطات در نهاد خانوده، 55 درصد از خانواده‌ها 3 تا 5 سال بعد از اعتیاد فرزندان، از این مسأله باخبر می‌شوند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس آخرین تحقیقات در کشور 2 میلیون و 802 هزار و 800 نفر مصرف کننده مستمر و یک میلیون و 600 هزار نفر مصرف‌کننده غیر مستمر مواد مخدر وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که ماری‌جوانا و گل و حشیش بعد از تریاک دومین ماده مخدر کشور است و به شدت اعتیادآور هستند، بیان داشت: اگر به درستی عمل نکنیم در ایران تا سال 1404 شمار معتادان به 3 میلیون و 316 هزار و 330 نفر افزایش می‌یابد.

صرامی با تأکید بر ضرورت شیوه‌های پیشگیری بر اساس مطالعات علمی، روزآمد، اظهار داشت: در سال 1381 تعداد نیم درصد از نوجوانان کشور گرایش به مصرف مواد مخدر داشتند، این تعداد در سال 1390 به یک درصد و در سال 1394 به 2.1 درصد افزایش یافت.

وی با بیان این‌که نرخ اعتیاد در میان دانشجویان از سال 81 تا 94 حدود 500 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: اگر استادان دانشگاه، نمایندگان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها و متولیان وزارت علوم، برای توانمند کردن دانشجویان وارد عمل نشوند، ممکن است این تهدیدات افزایش یابد.

محمد حسین داراب نیز در ادامه این همایش با بیان این‌که در 10 ماه نخست امسال 3 تن مواد مخدر، در ایستگاه شهید امامی کشف شده است، اظهار کرد: در این مدت 400 نفر معتاد، 165 قاچاقچی دستگیر و 6 باند مبارزه با مواد مخدر منهدم شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که بر اساس خوداظهاری انجام شده در شهرستان، 3 هزار معتاد وجود دارد، افزود: 9 مرکز درمانی اعتیاد در شهرستان وجود دارد که یکی از آن‌ها دولتی و 8 عدد خصوصی هستند.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به وجود 3 مرکز اقامتی میان مدت در شهرستان شهرضا، بیان داشت: برای فعالی‌سازی 50 گروه اجتماع محور در شهرستان برنامه‌ریزی شده که از این تعداد 15 گروه فعال هستند.

 

انتهای پیام/م

 

همایش راهکارهای علمی و فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

سردار احمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

او افزود: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان بیان کرد: طرح‌های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه