Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک- ایرنا- نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد با اعلام حمایت از نشست سوچی و فرایند ژنو، گفت: باید شرایطی فراهم شود که طرف های سوریه خود به راه حل برسند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ما ژائوشو روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع سوریه برگزار شد، افزود: خوشحالیم که نتایج جلسه سوچی مفید بوده اند و ما از روسیه بابت این تلاش ها تشکر می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در عین حال ما همواره از تلاش های استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و تیم او حمایت می کنیم و از تلاش های آنها ممنونیم.
نماینده چین در سازمان ملل متحد اضافه کرد: جامعه ببین المللی باید از فرآیندهای ژنو حمایت کرده و از همه طرف ها بخواهد به میز مذاکره برگردند.
ژائوشو با تاکید بر اولویت داشتن مبارزه با تروریسم در سوریه، اظهار کرد:اخیرا تنش ها بالا رفته و این چیزی است که چین به شدت نگران آن است.
وی خاطرنشان کرد: ما آماده ایم که کمک های خود را ارائه کرده و از هر آنچه در توان داریم برای کمک به وضعیت سوریه استفاده کنیم.
بحران در سوریه از سال 2011 آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. در این مدت شورای امنیت سازمان ملل متحد هر ماه به طور مرتب نشستی را با موضوع این کشور برگزار می کند، اما تا کنون موفق به هماهنگی و اتخاذ تصمیم صحیح، متناسب با شرایط منطقه ای و همچنین خواست مردم نشده اند.
اروپام**1429
ناشر:محسن طاهرزاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد

سازمان برنامه عمران ملل متحد در گزارشی گفت که کار بازسازی غزه ممکن است تا قرن بعدی به طول انجامد و حداقل ۴۰ الی ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد یا برنامه عمران ملل متحد (UNDP)، به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که اگر بازسازی غزه همانند جنگ‌های سابق انجام شود، تا 80 سال طول خواهد کشید و تا قرن بعدی ادامه خواهد یافت.

این سازمان گفت در صورتی که مصالح لازم به سرعت وارد غزه شود و کار بازسازی با سرعت پیش برود، می‌توان امیدوار بود که این کار تا سال 2040 به اتمام برسد.آمار شوکه‌کننده از تجاوزات اشغالگران به بخش کار و اقتصاد غزه در این گزارش همچنین آمده است که بازسازی غزه حداقل 40 الی 50 میلیارد دلار هزینه دارد و علاوه بر این تبعات اجتماعی و اقتصادی جنگ چندین نسل را درگیر خود کرده و دهها سال طول خواهد کشید.

به گفته این نهاد وابسته به سازمان ملل، برای بازسازی غزه باید 37 میلیون تن آوار ساختمان‌ها جا‌به‌جا شود که 300 کیلوگرم برای هر متر مبع می‌شود و این در حالی است که به دلیل وجود بمب‌ها و مواد منفجره عمل نکرده، کار آواربرداری با خطرات زیادی همراه است.

در این راستا دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز گذشته در گزارشی درباره آمار خسارت‌هایی که جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر به غزه وارد کرده است اعلام کرد که مجموعه خسارات اولیه مستقیم تجاوزات اشغالگران علیه نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون بالغ بر 33 میلیارد دلار بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم اشغالگر همچنین 15 بخش مربوط به کار و زندگی را در غزه نابود کرده که این بخش‌ها عبارتند از بخش مسکن و خانه، بخش خدمات و شهرداری‌ها، بخش تجاری، بخش صنعتی، بخش دولتی، بخش کشاورزی، بخش بهداشت، بخش آموزشی، بخش رسانه، بخش تفریح و هتل‌ها، بخش ارتباطات و اینترنت، بخش حمل و نقل و بخش برق. در این بخش‌ها ده‌ها هزار نفر شغل و تجارت خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»