Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بهمن ماه هر سال باغداران مازندرانی مرکبات برداشتی را در انبار‌ها ذخیره می‌کنند تا در ایام نوروز در بازار توزیع و از کمبود عرضه در بازار شب عید جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بهمن ماه هر سال باغداران مازندرانی مرکبات برداشتی را در انبار‌ها ذخیره می‌کنند تا در ایام نوروز در بازار توزیع و از کمبود عرضه در بازار شب عید، گرانی، واردات مرکبات از خارج از کشور و خروج ارز جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام مسئولان نیز برنامه ذخیره سازی 4 هزار تن پرتقال از مازندران در دست اجرا است که خرید و ذخیره سازی برخی میوه ها مانند سیب برای استان تهران به اتمام رسیده است.

گفتنی است طی اعلام مسئولان سازمان تعاون روستایی استان تهران عملیات عقد قرارداد خرید پرتقال به طور عمده به پایان رسیده و نخستین محموله آن به سردخانه شمس آباد منتقل شده است.

عرضه میوه های شب عید هر ساله از حدود 20 اسفندماه با صدور دستور ستاد تنظیم بازار آغاز می شود که قیمت آن توسط  ستاد تنظیم بازار و بر اساس نرخ متناسب با نرخ روز تعیین و اعلام می شود.

محمد شریعتمداری امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص تامین اقلام مورد نیاز برای بازار شب عید گفت: برنامه محصولات مورد نیاز مردم اعم از میوه و مرکبات و سایر دیگر ارائه شده که این نشان از تصویر کاملا امید بخش از ماه های آینده است.

وی در ادامه بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در استان ها در مراکز از پیش تعیین شده و با همکاری اتاق اصناف اقدام به ایجاد نمایشگاه های بهاره کرده اند تا در این مراکز خدمات ویژه ای را به مردم ارائه دهند.

برای دیدن سایر عکس ها بر روی لینک کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی

رضا بدرزاده گفت: تاکنون بیش از ۴۲ میلیون مترمکعب در پشت سد عمارت، بیش از ۵.۵ میلیون مترمکعب در پشت سد تازه‌کند و بیش از ۴.۷ میلیون مترمکعب در پشت سد گیلارلو ذخیره‌سازی شده تا در ماه‌های آتی مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت با اشاره به افزایش ذخیره سدهای تازه‌کند و گیلارلوی گرمی افزود: در اثر بارش‌های اخیر ذخیره سد تازه‌کند به میزان ۸۲ درصد و سد گیلارلو به میزان ۷۰ درصد در مقایسه با مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گفته او، در ۲ سال گذشته جهت لایروبی، مرمت و بازسازی و همچنین لاینینگ کانال آب‌آور سد گیلارلو ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت همچنین حفاظت و صیانت از منابع آب شهرستان گرمی را یادآور شد و گفت: در همین راستا با همکاری تیم‌های گشت و بازرسی آخرین وضعیت منابع آبی منطقه رصد می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی