Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مقام‌های آمریکایی در روز‌های اخیر بار‌ها درباره «دستاورهای» ائتلاف به رهبری واشنگتن در مقابله با داعش سخن گفته‌اند، حالا یک رسانه غربی از اختلاف این کشور با انگلیس درباره سرنوشت دو عضو بازداشت شده انگلیسیِ داعش خبر داد.

خبرگزاری فارس: طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، واشنگتن در حال فشار بر لندن برای پذیرفتن دو عضو بازداشتی انگلیسیِ داعش است؛ تروریست‌هایی که از حدود یک ماه قبل در سوریه تحت بازداشت ائتلاف آمریکایی در سوریه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که مقام‌های آمریکایی در روز‌های اخیر بار‌ها درباره «دستاورهای» ائتلاف به رهبری واشنگتن در مقابله با داعش سخن گفته‌اند، حالا یک رسانه غربی از اختلاف این کشور با انگلیس درباره سرنوشت دو عضو بازداشت شده انگلیسیِ داعش خبر داد.

روزنامه «واشنگتن پست» گزارش داد اختلاف بین آمریکا و انگلیس درباره اینکه چه کاری باید با جنگجویان خارجی بازداشت شده داعش انجام شود، پیچیدگی‌های دوره پس از جنگ چند ساله برای پایان دادن خلافت ادعایی تروریست‌ها در سوریه و عراق را نمایان می‌کند.

اختلاف آمریکا و انگلیس بر سر دو عضو انگلیسی داعش در سوریه است که از اواسط ژانویه ۲۰۱۸ در بازداشت نیرو‌های ائتلاف قرار دارند. طبق گزارش رسانه‌های انگلیسی نام این دو داعشی «الشافی الشیخ» و «الکساندر کوتی» است.

این دو تروریست، در سوریه به یک گروه ۴ نفره از داعش پیوستند؛ گروهی که به خاطر لهجه بریتانیایی‌شان، به گروه «بیتلز» (Beatles) موسوم شد و گفته می‌شود که در بریدن سر‌های دو خبرنگار آمریکایی به نام‌های «جیمز فولی» و «استیون ساتلاف» در سال ۲۰۱۴ دست داشتند.

بیتلز برگرفته از نام یگ گروه پر آوازه انگلیسی موسیقی راک است؛ گروهی که اعضای آن اهل شهر لیورپول بودند.

بنا بر گزارش واشنگتن پست، دولت آمریکا هشدار داده که در صورت عدم محاکمه این دو تروریست انگلیسی توسط مقامات لندن، احتمال انتقال آن‌ها به زندان گوآنتانامو وجود دارد.

در این گزارش آمده است: «سرنوشت این دو ستیزه‌جوی داعش، بخشی از معمای بزرگتری است که حالا آمریکا و شرکای ائتلافش با توجه به از دست رفتن تقریبا همه اراضی تحت کنترل داعش، با آن مواجه هستند. صد‌ها جنگجوی داعش در صحنه نبرد بازداشت شدند، اما در بسیاری از این موارد، هنوز مشخص نشده که در چه مکانی باید عدالت درباره آن‌ها برقرار شود».

بنا بر این گزارش، دیپلمات‌ها و افسران نظامی آمریکا در حال فشار بر انگلیس برای پذیرش این دو داعشی انگلیسی هستند و این کار بخشی از تلاش واشنگتن برای برقراری این اصل است که همه جنگجویان خارجی بازداشت شده داعش، باید به وطن خودشان برگشته و آنجا عدالت درباره آن‌ها برقرار شود.

این دو عضو بازداشتی داعش، هم اکنون در بازداشت «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» هستند.

وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه (دیروز) گفته بود که هنوز توافق نهایی با انگلیس درباره این دو داعشی حاصل نشده است.

«جیمز متیس» تصریح کرد: «اینکه چطور آن‌ها مسئولیت خودشان را انجام دهند، در این باره روش‌های دیپلماتیک، حقوقی یا دیگر طرق وجود دارد، اما مخلص کلام آن است که ما خواهان بازگشت (داعشی‌ها) به خیابان نیستیم».

وزیر دفاع انگلیس هم درباره سرنوشت دو انگلیسی عضو داعش اظهارنظر کرده است.

«گاوین ویلیامسون» به روزنامه «سان» گفت که این دو تبعه انگلیسی، با عضویت در داعش به کشورشان پشت کردند و هرگز نباید دوباره وارد انگلیس شوند.   لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Hse

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید

آرسنال با برد پرگل دربی لندن به صدر جدول لیگ برتر انگلیس صعود کرد.

به گزارش مشرق، آرسنال در بازی معوقه خود در لیگ انگلیس با نتیجه قاطع ۵ بر صفر چلسی را شکست داد.

در این بازی تروسار، وایت (۲بار)، هاورتس (۲بار) گلزنی کردند.

شاگردان آرتتا با فتح دربی لندن با ۷۷ امتیاز به صدر جدول لیگ انگلیس تکیه زدند.

لیورپول با یک بازی کمتر و ۷۴ امتیاز دوم است و سیتی با ۲ بازی کمتر و ۷۳ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

چلسی نیز در ادامه فصل ناامیدکننده خود با ۴۷ امتیاز در جایگاه نهم ایستاد.

دیگر خبرها

  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد