Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری، گلچینی از پربازدیدترین اخبار گروه وبگردی را مشاهده می‌کنید.

رازی از سردار سلیمانی که پس از 10 سال فاش شد!
کارشناس سابق شبکه العربیه در کانال تلگرامی خود ناگفته ای از سردار سلیمانی را در روز ترور شهید عماد مغنیه نوشت.

چگونه از شر امواج و تشعشعات موبایلی در امان باشیم؟
امروزه در جهان، مردم ساعت‌های طولانی از تلفن همراه استفاده می‌نمایند بی توجه به این نکته که این وسیله چه آسیب‌های جبران ناپذیری بر روی سلامتی انسان‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موبایلم هنگام مذاکرات مثل اتو داغ می‌شد/رابطه‌ام با رهبر انقلاب، مرید و مرادی است/ ارتباط بسیار نزدیکی با سردار سلیمانی دارم

رازهایی برای رسیدن به موفقیت که هر کس باید بداند
با بكارگيری راهكارهایی ساده و اصولی می توانيد در كوتاه ترين زمان ممكن پله های رسيدن به موفقيت را یکی پس از ديگری طی كنيد.

ترک این وعده غذایی پیر و بیمارتان می‌کند
بر خلاف برخی از دستورالعمل‌های طب نوین که توصیه به ترک شام دارند، ترک این وعده می‌تواند باعث ایجاد بیماریهای مختلف در بدن شود.

گران‌ترین پیراهن‌های بازیکنان فوتبال جهان+تصاویر
فهرست 10 پیراهن پرفروش فوتبال انگلیس حاکی از آن است که بازیکنان منچستریونایتد محبوبیت بسیار زیادی نزد فوتبال دوستان انگلیسی دارند.

جریمه سنگین بازیکن مشهور به خاطر مدل موی نامناسب
کایو وینگر تیم العین به دلیل مدل موهای عجیبش جریمه شده است.

از شکنجه‌های ظالمانه تا سلب تابعیت مخالفان سرشناس+تصاویر
دیده‌بان حقوق بشر بحرین گزارش ماه ژانویه خود را در خصوص موارد نقض حقوق بشر در این کشور منتشر کرده که شامل بازداشت‎های خودسرانه، شکنجه و ناپدیدشدن افراد مخالف رژیم حاکم است.

درخواست عجیب مارادونا از بازیکن مشهور دنیا
ستاره پیشین تیم‌ ‌ملی آرژانتین از هافبک پیشین بارسلونا درخواست عجیبی کرد.

آقایان مراقب این سرطان بی‌علامت‌ باشند!
یک اورولوژیست با بیان اینکه سرطان پروستات یکی از بی علامت‌ترین سرطان‌های بدن است درخصوص نشانه‌های این بیماری توضیحاتی را ارائه داد.

انتهای پیام/

پربازدیدهای گروه وبگردی؛

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» و ادراک اردن از قدرت منطقه‌ای ایران

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: همراهی اردن با آمریکا، انگلیس و فرانسه برای مقابله با حمله تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، سوالات بسیاری را در محافل سیاسی و رسانه ای منطقه به وجود آورد. این گزارش، به بیان این موضوع می‌پردازد که آیا اردن، آنگونه که مقامات این کشور ادعا کرده‌اند، صرفا به خاطر دفاع از حریم هوایی خود در کنار غرب قرار گرفت یا پای خواسته‌های دیگری در میان است؟ یکی دیگر از اهداف این گزارش، نشان دادن پیامد و نتایج قرار گرفتن اردن در کنار قدرت‌های غربی است.

نگاهی به اظهارات تحلیلگران، اعتراضات داخلی در اردن و دیگر ابعاد صحنه دیپلماسی منطقه، نشان داده که نه ظرفیت سیاسی – دفاعی اردن و نه فضای کنونی حاکم بر افکار عمومی کشورهای عربی و جهان اسلام، توجیه‌گر همراهی با غرب نیست و مقامات امان خیلی زود دریافتند که نباید در تقابل با تهران اقدامی انجام دهند.

ناگزیری دفاع یا خطای شناختی؟

مقامات امان اعلام کردند که تلاش آنها، صرفا به منظور دفاع از حریم هوایی خود اردن بوده است. اما حتی تحلیلگران غربی نیز، توجیه اردن را نپذیرفتند و به قول پاتریک وینتور از تحلیلگران روزنامه گاردین انگلیس، دولت اردن با این اقدام، خود را در یک موقعیت دشوار و بغرنج قرار داد. جالب اینجاست که حکومت پادشاهی ملک عبدالله دوم شاه اردن، در داخل نیز با واکنش اعتراضی مردم روبرو شد و تلاش نیروی هوایی و دستگاه‌های اطلاعات نظامی اردن برای مهار پهپادهای ایرانی، موجب اعتراض آن دسته از شهروندانی شد که اقدام به حق ایران را در راستای تنبیه اسراییل و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، قلمداد کردند.

عبدالله دوم، پادشاه اردن که قبلا از سازماندهی ارسال کمک‌ از طریق چتر به غزه حمایت کرده و همسرش و ملکه رانیا از فلسطینی‌ها دفاع کرده بود، خود را در موقعیتی قرار داد که با ظرفیت قدرت اردن در منطقه، منطبق نیست.

گاردین روی دو موضوع مهم دیگر انگشت گذاشته که تصویر روشنی از موقعیت پادشاهی اردن در برابر هر دو وضعیت خارجی و داخلی را روشن می‌کند: ۱.مرز مشترک اردن با اسراییل و حساسیت‌های ژئوپولیتیک و امنیتی. ۲.حضور بزرگترین جمعیت آوارگان فلسطینی در اردن.

اگر چه گاردین و دیگر رسانه‌های غربی ترجیح داده‌اند از کنار بیان این واقعیت بگذرند اما باید گفت که آوارگان فلسطینی ساکن اردن، یک جمعیت منفعل و خنثی نیستند و از حیث کنش و واکنش سیاسی و اجتماعی، صاحب دینامیسم و پویایی سیاسی گسترده و اثرگذاری هستند و اغلب آنان، حامی گفتمان جمهوری اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین هستند.

البته این فقط شهروندان فلسطینی تبار اردن نیستند که به رویکرد اخیر امان اعتراض کردند. علاوه بر آنها، بخش قابل توجهی از اردنی‌ها نیز، از اقدام حکومت پادشاهی عبدالله دوم گلایه کردند و اجتماع معترضین در مقابل سفارت آمریکا در شهر امان، موضوع مهمی بود که مقامات سیاسی امان را نگران کرد. در فضای مجازی نیز هزاران کاربر اردنی و فلسطینی، به تصمیم پادشاه اردن اعتراض کردند و اردن خیلی زود فهمید که قدم در راه خطا گذاشته است.

اقدام موذیانه اسراییل درباره اردن

اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه اردن، تاریخچه دور و دراز دارد و در شرایط کنونی هم، در حوزه‌های آبی و امنیتی، مشکلات فراوانی برای امان به وجود آورده است. اما در ظاهر، تل آویو به دنبال این است که خود را دوست و متحد اردن نشان دهد.

یکی از ابعاد مهم رویکرد موذیانه رژیم صهیونیستی در برابر اردن، تلاش برای القای این موضوع بود که در ماجرای رویارویی با حمله موشکی – پهپادی جمهوری اسلامی ایران علیه اسراییل، نیروی هوایی اردن نیز دقیقا مانند یک متحد نزدیک اسراییل عمل کرده است. این در حالی است که حجم مشارکت اردن در این ماجرا، قابل مقایسه با میزان مشارکت آمریکا، انگلیس و فرانسه نبود. با این حال، صهیونیست ها که قبلا هم به وضوح نشان داده اند اهل به راه انداختن بازی های مبتنی بر جنگ روانی و تفرقه افکنی بین کشورهای عربی هستند، در ظاهر اردن را به عنوان یک دوست نشان دادند اما در باطن، زمینه آن را فراهم کردند که اعتبار اردن در جهان عرب، زیر سوال برود.

پیامی که خیلی زود دریافت شد

نگاهی گذرا به مواضع مقامات اردن و دستگاه دیپلماسی این کشور در روزهای گذشته، نشان داد که امان خیلی زود پیام سیاسی و دیپلماسی لازم را دریافت کرده است. در این میان، حتی اقدام جانبدارانه آلمان نیز نتوانست اردن را در مسیر همراهی با اسراییل پیش ببرد.

سفر بربوک ویر امور خارجه آلمان به اردن، در تداوم سیاست‌های جانبدارانه چند ماه اخیر برلین درباره تحولات غزه اتفاق افتاد. آلمان در این مدت، به طور بی‌محابا از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و حالا هم به دنبال این است که کشورهای عربی را در صف یاران اسراییل قرار دهد. اما ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد: «تا زمانی که رژیم اشغالگر وجود دارد، صلح وجود ندارد و تا زمانی که اسراییل به نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان ادامه دهد، امنیت وجود ندارد. شورای امنیت باید در مورد آتش بس تصمیمی الزام‌آور اتخاذ کند و نمی‌توان به اسرائیل اجازه حمله به رفح را داد».

در دیداری که در نیویورک بین وزرای امور خارجه ایران و اردن صورت گرفت، ایمن الصفدی نشان داد که اردن طی روزهای گذشته، ارزیابی عینی و روشن‌تری از مسائل منطقه داشته و به خوبی می‌داند که تصمیم جمهوری اسلامی برای تنبیه رژیم صهیونیستی، چه دستاورد امنیتی ارزشمندی برای منطقه داشته است. ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن، تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای توقف جنگ علیه غزه را شایان تحسین دانست و به این موضوع اشاره کرده که مساله فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و این کشور عربی، به تلاش‌ برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد. ایمن الصفدی همفکری دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان‌ ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

از سوی دیگر، در دیدار حمد بن عیسی آل‌خلیفه و ملک عبدالله دوم پادشاهان اردن و بحرین، بر این موضوع تاکید شده که لازم است جامعه‌ بین ‌المللی قطعنامه‌های آتش‌بس فوری در غزه را اجرایی کند. آنان همچنین نسبت به اقدامات متجاوزانه شهرک ‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین در کرانه‌ باختری هشدار دادند. پادشاه اردن در دیدار با عبداللطیف رشید رییس جمهور عراق نیز خواستار ایجاد آتش بس در غزه و ایجاد راه ‌حل عادلانه برای مساله فلسطین و تضمین تمام حقوق مشروع ملت فلسطین شد.

مجموع دیدگاه ها و مواضع بالا، نشان دهنده این واقعیت است که برخلاف هدف موذیانه رژیم صهیونیستی، اردن در مسیر اجرای نقشه های شوم حامیان صهیونیسم نیست و عملیات «وعده صادق» موجی از افزایش اعتماد به نفس را در میان کشورهای منطقه به منظور رویارویی با صهیونیسم به وجود آورده است.

کد خبر 6083192

دیگر خبرها

  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • عملیات وعده صادق قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • وضعیت عجیب بازیکن آلومینیوم بعد از بازی؛ سرگیجه و بیهوشی در اتوبوس!
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • ویدئویی کمتر دیده شده از مهارت‌های باورنکردنی مارادونا + ویدئو
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • «وعده صادق» و ادراک اردن از قدرت منطقه‌ای ایران