Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@08:33:23 GMT

دستگیری جانشین جمشید بسم‌الله

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۶۸۸۷

صراط:رئیس پلیس تهران بزرگ از کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت ارز در بازار آزاد تهران به دنبال اجرای عملیات ۱۰ دقیقه‌ای پلیس پایتخت خبر داد.

به گزارش روزپلاس، سردار حسین رحیمی در تشریح جزئیات عملیات مشترک پلیس و بانک مرکزی برای برخورد با مخلان بازار ارز اظهار کرد: این عملیات که با پشتیبانی اطلاعاتی یک ماهه از صبح امروز کلید خورد باعث شد تا در لحظات اولیه اجرا ۱۰۰ تومان از قیمت ارز بکاهد و همکاران ما در سه نقطه اصلی محل تجمع سوداگران ارز در خیابان منوچهری، پاساژ افشار و سبزه‌میدان تمام دلالان و سرشاخه‌های اصلی ارز را در کمتر از ۱۰ دقیقه دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این عملیات بیش از ۵۰۰ هزار انواع ارز کشف شد، افزود: نکته حائز اهمیت آن است که بلافاصله بعد از اجرای این عملیات جلسه‌ای برگزار و مقرر شد همکاران ما به صورت دائم و مستمر در این ۳ نقطه و سایر نقاطی که ممکن است دلالان ارزی به آن‌ها نقل مکان کنند استقرار یابند و این استقرار نه تنها تا شب عید بلکه بیش از این ادامه خواهد داشت.

* جانشین جمشید بسم‌الله دستگیر شد

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص دستگیری جمشید بسم‌الله که پیش از این به عنوان یکی از عوامل اخلال در قیمت ارز در سنوات قبل معرفی شده بود در این عملیات پلیسی گفت: در این عملیات فردی که جایگزین او در سوداگری ارز شده بود به نام "س" دستگیر شده است.

رحیمی تاکید کرد: اغلب افراد دستگیر شده دارای سابقه بودند و همکاران ما از مدت‌ها پیش آن‌ها را زیر نظر داشتند و این عملیات در کمتر از ۱۰ دقیقه اجرایی شد.

* سبک جدید دلالان ارز در بازار خیابانی

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم درباره شائبه حضور دلالان بانک مرکزی در بازار غیررسمی ارز با رد این موضوع گفت: در حال حاضر سوداگران ارز سبک جدیدی را به خرید و فروش غیرقانونی خود اضافه کرده بودند و براین اساس در پایان هر روز و وقتی که قیمت‌های ارز تثبیت شده بود با قیمتی بالاتر ارز را برای روز آینده پیش‌خرید می‌کردند و با این شیوه باعث می‌شدند تا قیمت ارز در روز بعد افزایش یابد.

* همراه نداشتن ارز توسط دلالان مانعی برای دستگیری نیست

رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سوال دیگر تسنیم درباره مانع قانونی پیش روی پلیس و دستگاه‌های مسئول که نمی‌توانند دلالانی که ارز همراه خود را ندارند دستگیر کنند، گفت: ما با توجه به رصد‌ها و ادله وشواهدی که در اختیار داریم قادر هستیم با مجوز دستگاه قضایی این افراد را نیز دستگیر کنیم.

* بررسی اجاره کارت ملی توسط دلالان ارزی در دستور کار پلیس

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره انتشار اخباری در خصوص سوءاستفاده کارت ملی برای تهیه ارز دولتی گفت: در حال حاضر اداره ۲۸ پلیس آگاهی و معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی پیگیر این موضوع هستند و بر روی این مساله کار می‌کنند.

رحیمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا پلیس برنامه‌ای برای نقل مکان فیزیکی دلالان به فضای مجازی خواهد داشت یا خیر، گفت: در تیم ویژه‌ای که برای بررسی این موضوع در نظر گرفته شده است علاوه بر پلیس‌های آگاهی، پیشگیری و اطلاعات، پلیس فتا نیز ماموریت‌هایی را خواهد داشت و ما هرگونه تحرکات دلالان ارزی را در فضای مجازی و حقیقی مورد رصد قرار می‌دهیم.

* حضور پلیس در بازار ارز با درخواست دولت و بانک مرکزی بود

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص اینکه آیا این اخلال ارزی توسط دلالان پشتوانه سیاسی داشته یا خیر، گفت: نکته حائز اهمیت آن است که یکی از درخواست‌های جدی برای ورود پلیس به این بازار از سوی دولت و بانک مرکزی مطرح شد و این عملیات متعاقب جلسات مشترک با آن‌ها به اجرا درآمد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!

 5 عضو سرقت خودرو در حالی با تیراندازی پلیس دستگیر شدند که قطعات خودروهای سرقتی را در یک منزل مسکونی ناپدید می کردند. 

به گزارش خراسان، در پی رها شدن لاشه های چندین خودروی سرقتی در خیابان های خلوت که قطعات آن ها سرقت شده بود،گروهی کارآزموده از افسران دایره تجسس کلانتری آبکوه،عملیات شناسایی و ردزنی سارقان را آغاز کردند.

آن ها که با دستور ویژه سرتیپ دوم ستاد احمد نگهبان(جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی ) وارد عملیات تخصصی شده بودند در اولین مرحله از اقدامات پلیسی ،محیط جغرافیایی رها شدن لاشه خودروها را زیر ذره بین تحقیقات بردند و به نتایجی دست یافتند که نشان می داد خودروها در محدوده بولوار خیبر اوراق می شوند.

بنابراین گشت های انتظامی شبانه تقویت شد و چندین گروه مشترک از بخش های تخصصی پلیس با هدایت سرهنگ جعفر عامری(رئیس کلانتری آبکوه) در حالی به گشت زنی های بامدادی پرداختند که بسیاری از شهروندان در خواب سحرگاهی به سر می بردند.

این عملیات ها ادامه داشت تا این که ساعت یک بامداد هجدهم فروردین،ناگهان سرنشینان یک دستگاه پراید در حالی وارد کمین نیروهای گشت شدند که تعدادی از قطعات خودروها درون پراید مذکور ،زیر نور چراغ خودروی پلیس قرار گرفت. 

استعلام شماره پلاک پراید نیز بیانگر آن بود که خودروی مشکوک دارای سابقه سرقت است. بنابراین بلافاصله عملیات دستگیری شروع شد اما راننده با مشاهده چراغ گردان خودروی پلیس پدال گاز را فشرد.

در همین حال نیروهای گشت سلاح ها را بیرون کشیدند و لاستیک های پراید را زیر رگبار گلوله گرفتند. ساعتی بعد 3سرنشین خودرو محاصره شدند و درحالی به چنگ قانون افتادند که لوازم وقطعات سرقتی زیادی به همراه مقادیری مواد مخدر صنعتی از داخل پراید کشف وضبط شد.با انتقال متهمان و قطعات سرقتی به کلانتری ،بازجویی های تخصصی از آنان زیر نظر سرگرد طیوری(رئیس تجسس کلانتری آبکوه)آغاز ومشخص شد اعضای این باند خودروها را از غرب مشهد سرقت می کنند و در بولوار خیبر ،به قطعات و لوازم قابل فروش آن دستبرد می زنند.

طولی نکشید که ماموران انتظامی مخفیگاه اعضای این باند را شناسایی کردند وبا کسب مجوزهای قضایی منزل مسکونی ویلایی را به محاصره درآوردند. در بازرسی از این مکان نیز تعداد قابل توجهی قطعات و لوازم سرقتی خودرو مانند رینگ و لاستیک،رگلاتور و کپسول گاز،ضبط وپخش ،دینام،استارت و... کشف شد.

این عملیات ضربتی با دستگیری 2 عضو دیگر باند هنگام اوراق کردن خودروها در حالی ادامه یافت که بررسی ها نشان داد قطعات خودروهای سرقتی پس از انتقال به حیاط مذکور،طوری توسط دزدان جادوگر ناپدید می شوند که تنها لاشه ای از آن باقی می ماند.

براساس این گزارش ،ادامه تحقیقات مشخص کرد اعضای این باند 5 نفره به صورت حرفه ای با بهره گیری از خودروهای پژو 206 و پراید هاچ بک ،خودروهای شهروندان را در غرب مشهد به سرقت می برند وآن ها را در حیاط منزل مسکونی اوراق می کنند. بررسی های بیشتر با هماهنگی قضایی برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با این باند سرقت وارد مرحله جدیدی شده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در بزرگراه بعثت
  • دستگیری سارق کالا در باشت
  • کشف ۷۳ فقره انواع سرقت در گلستان/ دستگیری ۳۵۴ متهم تحت تعقیب
  • دستگیری اراذل و اوباش در شرق تهران / با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کردند
  • یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
  • حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس
  • حمله شرور قمه‌به‌دست به خودروی پلیس
  • حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس در شرق تهران