Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-19@06:51:46 GMT

500 کیلو درب نوشابه؛ یک ویلچر

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۷۲۵۲

رویداد۲۴-'خیریه بازیافت امید' از طریق درآمد حاصل از جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی و بازیافت آن‌ها اقدام به خریداری و تهیه ویلچر برای افرادی می‌کند که هنوز از سوی بهزیستی یا نهاد‌های دیگر موفق به تهیه ویلچر نشده‌اند.بسیاری از وسایلی که به نظر می رسد، ارزشی ندارد می تواند باری از دوش دیگران بردارد؛ یکی از آنها درب پلاستیکی نوشابه ها (بطری پت) است، که می توان با درآمد بازیافت آنها ویلچر برای افراد کم توان نیازمند خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری ازنهادها مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، هلال احمر درحوزه کمک رسانی و بازتوانی به افراد کم توان را برعهده دارند؛ درکنار این نهادهای دولتی و عمومی، نهادهای دیگری مانند تشکل های مردمی و خیریه ها نیز به این امر مقدس مشغول هستند که با انجام مسئولیت اجتماعی خود در قبال جامعه ،باری از دوش دولت کم و به افراد نیازمند نیز کمک کنند.

یکی از این خیریه ها 'خیریه بازیافت امید' است. این خیریه از طریق درآمد حاصل از جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی و بازیافت آن‌ها اقدام به خریداری و تهیه ویلچر برای افرادی می‌کند که هنوز از سوی بهزیستی یا نهاد‌های دیگر موفق به تهیه ویلچر نشده‌اند.

طرح جمع‌آوری دربطری‌های نوشابه برای تهیه ویلچرمعلولان که توسط خیریه بازیافت امید ازسال 93 کلید خورد رفته رفته با استقبال مردم مواجه شد.

به طوری که در ابتدا طرح جمع آوری درب بطرهای پلاستیکی تنها 5 دستگاه ویلچر به معلولان شناسایی شده، اهدا شد و رفته رفته جعبه‌های بازیافت برای جمع‌اوری این درب‌های بطری طراحی و در سطح شهر قرار گفت.

مجموعه فرهنگی ورزشی، مدارس، شرکت‌های دولتی و خصوصی، مجتمع‌های مسکونی و سوپرمارکت ها به این طرح خیرخواهانه پیوستند و میزان درب‌های جمع‌آروی شده به شدت افزایش یافت.

رفته رفته معلولان درمناطق محروم براساس اولویت شناسایی شده و برای این مناطق 50 دستگاه ویلچراهدا شد.

محمد پرویز حمیدی، مدیرعامل مؤسسه خیریه بازیافت امید گفت: قرارشده که هرفصل 50 ویلچر آماده و تحویل معلولان شود. در سال جاری 180 ویلچر اهدا شده و تا پایان سال به 200 دستگاه خواهد رسید.

وی ادامه داد: تا کنون 20 دستگاه ویلچر به زلزله‌زدگان کرمانشاه اهدا شده و استان‌های سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد نیز تحت پوشش خواهند رفت.

حمیدی گفت: این معلولان یا خودشان به ما معرفی می‌شوند یا از طریق 4 مؤسسه خیریه برای تحویل ویلچرمعرفی می‌شوند. همچنین روش جمع‌آوری به گونه‌ای است که مردم می‌توانند از طریق صفحه اینترنتی مؤسسه به 500 نقطه از شهر برای تحویل در های نوشابه مراجعه کنند.

این مدیرعامل موسسه خیریه گفت: ارزش هر یک کیلو درب نوشابه برابر هزار تومان است که بازیافت می‌شود و با بهای 500 کیلو یک ویلچر تهیه می شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه

نشست خبری حجت الاسلام غلامرضا عادل، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور اصحاب رسانه در محل این سازمان برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3055640 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • روز جهانی بازیافت+ تاریخچه و شعار
  • هنگام خانه‌تکانی لوازم بازیافتی را دریابید
  • خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها به محیط زیست/ پسماند؛ معضل یا فرصت برای کسب ثروت؟
  • اردوی بسکتبال با ویلچر
  • روش‌های نوین مهار زباله‌های پلاستیکی
  • لزوم ساماندهی بازیافت کارخانجات و مجتمع‌های بین‌راهی استان قم
  • ثبت ۱۷ وقف جدید در استان فارس
  • ده روند برتر تکنولوژی در صنایع فولاد (روایت اول: هوشمندسازی فولاد)
  • توزیع یک هزار بسته های معیشتی در شاهرود
  • نشست خبری سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه