Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@14:40:16 GMT

محصول ایرانی در دفتر کار ترامپ +عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۷۳۰۰

محصول ایرانی در دفتر کار ترامپ +عکس

رامین میرعبدالباقی فعال صنعت مبلمان، اظهار داشت: در سال‌های گذشته و متأثر از مساله تحریم‌ها و همچنین مشکلاتی که در زمینه واردات مواد اولیه مورد نیاز صنعت مبلمان وجود داشت، فعالیت‌های شرکت را در کشور صاحب برند مبلمان ایتالیا به منظور دور زدن تحریم‌ها و تامین مواد اولیه ارزانتر و دستیابی به فناوری‌های روز پیگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تسنیم: یک تولیدکننده مبل به فروش یکی از محصولات تولیدی خود به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد و گفت: خواستار تسهیلاتی در روند صادرات مبلمان ایرانی از سوی دولت هستیم.

رامین میرعبدالباقی فعال صنعت مبلمان، اظهار داشت: در سال‌های گذشته و متأثر از مساله تحریم‌ها و همچنین مشکلاتی که در زمینه واردات مواد اولیه مورد نیاز صنعت مبلمان وجود داشت، فعالیت‌های شرکت را در کشور صاحب برند مبلمان ایتالیا به منظور دور زدن تحریم‌ها و تامین مواد اولیه ارزانتر و دستیابی به فناوری‌های روز پیگیری کردیم.  

میرعبدالباقی ادامه داد: چوب یکی از مهمترین مواد اولیه مورد نیاز در این صنعت است، اما به دلیل کمبود آن در ایران ناچار به واردات بودیم که هزینه‌های گمرکی و حمل و نقل، تولید مبلمان را غیراقتصادی می‌کرد.

این تولیدکننده مبل با اشاره به اینکه در چند سال گذشته، اما نگاه‌ها به این صنعت تغییر کرده است، افزود: ایتالیا به حمایت از صنعت مبلمان و مبل سازان در جهان شهرت دارد و وقتی سرمایه گذاران خارجی بخواهند در این کشور حضور یابند، مشمول ۲۳ درصد تخفیف مالیاتی شرکت‌های خارجی (به شرط عدم فروش تولیدات در اتحادیه اروپا) خواهند شد. علاوه بر آن، مبلمان سازان در ایتالیا مشمول حمایت‌های کارگری، ویزا‌های کاری سه تا چهار ساله برای کارگران، دریافت تسهیلات صادراتی، وام‌های ارزان قیمت با نرخ بهره ۲ تا سه درصدی و همچنین مشوق‌های مختلف صادراتی می‌شوند.

وی که اخیراً جایزه قهرمان صنعتی کشور را دریافت کرده است، اضافه کرد: بی توجهی به صنعت مبلمان در کشور در دهه‌های گذشته، همچنین وارد نشدن فناوری‌های نوین به کشور متاثر از تحریم‌های اقتصادی و نبود تحقیق و توسعه (R&D) مناسب در این صنعت، سبب شد تا به فکر ادامه فعالیت در یکی از کشور‌های پیشروی این صنعت یعنی ایتالیا بیفتیم. با آموزش نیروی انسانی که به ایتالیا روانه کرده بودیم و بازگرداندن آنان به ایران، بتدریج توانستیم تحولی در این صنعت در کشور ایجاد کنیم.

میرعبدالباقی اضافه کرد: با اقدام‌های انجام شده که به نوعی در قالب دور زدن تحریم‌ها و اقتصادی کردن تولید محصول نهایی بود، امروز ساختار و شالوده اصلی مبلمان‌های تولیدی را از ایتالیا وارد می‌کنیم و پس از تکمیل آن‌ها در ایران، به کشور‌هایی نظیر روسیه، چین، عربستان، هندوستان، چین و برخی دیگر از کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌کنیم.

این تولیدکننده با بیان اینکه فناوری‌های دریافتی از ایتالیایی‌ها، اکنون در کشور بومی سازی شده است، تصریح کرد: صنعت «بول» (استفاده از پوست زیر لاکِ لاک پشت در معرق کاری)، استفاده از صنعت ریخته گری جواهر سازی، واردات ماشین آلات مجسمه سازی نوین (که در انحصار این شرکت در ایران است) و واردات دستگاه‌های خاص آبکاری طلا، از جمله فناوری‌هایی بوده که در سال‌های گذشته و در ارتباط با مبلمان سازان ایتالیایی از سوی این شرکت وارد ایران شده است.

میرعبدالباقی خواستار تسهیلاتی در روند صادرات مبلمان ایرانی از سوی دولت شد و گفت: انتظار می‌رود دولت بتواند شرکت‌های نمایشگاهی خارجی را از طریق رایزنان اقتصادی یا فرهنگی در آن کشور‌ها برای مطرح کردن هرچه بیشتر صنعت مبلمان کشورمان هماهنگ کند.

وی اضافه کرد: ایجاد تسهیلاتی در واردات مواد اولیه و «کارگر ساده» در نظر گرفته نشدن کارگران این صنعت و حتی الامکان در نظر گرفتن ردیف‌های ویژه بیمه‌ای و پرداختی‌های آنان، از جمله دیگر مسائلی است که می‌تواند به تسهیل صادرات محصولات این صنعت و جهانی شدن آن‌ها و در نتیجه صدور فرهنگ کشورمان به سایر کشور‌ها بیانجامد.

این فعال صنعت مبلمان کشور تصریح کرد: در یک سال گذشته در مجموع ۹ میلیون یورو تولیدات این شرکت در ایران به کشور‌های روسیه (۲ میلیون یورو) و عربستان (هفت میلیون یورو) صادر شده است؛ همچنین تولیدات این شرکت در ایتالیا نیز به کشور‌های ژاپن، هند و چین انجام شده است که در مجموع سه میلیون یورو بوده است.

میرعبدالباقی با اشاره به استفاده ایتالیایی‌ها از جواهر از جمله زمرد، عقیق و ... در صنعت مبلمان، گفت: این واحد تولیدی به دلیل استفاده از سنگ مالاکیت (نوعی سنگ که در انگشترسازی استفاده می‌شود) برای نخستین بار، که با استقبال ایتالیایی‌ها مواجه شد، به شرکت برتر مبلمان سازی این کشور در سال ۲۰۱۲ تبدیل شد.

وی با بیان اینکه به صنعت مبلمان داخلی کشورمان، گفت: تسخیر بازار ایران از سوی صنعتگران چینی، ترک و اسپانیایی، که خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، به عامل از بین برنده این صنعت در کشور تبدیل شده است.

وی به فروش یکی از محصولات تولیدی شرکت خود به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری فعلی آمریکا در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد که به این ترتیب، محصول تولیدی ایرانی به دفتر کار یکی از متمول‌ترین افراد آمریکا راه یافته است.

میرعبدالباقی با اشاره به برخی نگاه‌ها در کشور به مقوله اقتصاد مقاومتی که می‌گوید «۱۰۰ درصد محصول باید در داخل کشور تولید شود»، اما معتقد است «محصول نهایی باید در کشور تولید شود و می‌توان مواد اولیه و فناوری‌های مورد نیاز را در خارج نیز تهیه کرد و تدارک دید».

وی خواستار توجه هر چه بیشتر وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این صنعت شد، زیرا بطور نمونه واردات مواد اولیه گران قیمت (با احتساب تعرفه‌ها و عوارض گمرکی) منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده محصول و در نتیجه غیرقابل رقابت شدن آن با نمونه‌های مشابه خارجی می‌شود.

این تولیدکننده ادامه داد: امروز چینی ها، قطب جدیدی در صنعت مبلمان سازی جهانی اند و کشور اندونزی نیز با حمایت‌های ویژه خود توانسته حرکت‌های خوبی در این صنعت داشته و حتی صنعتگران ایتالیایی را به سمت و سوی خود جلب کند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای توسعه فعالیت‌های شرکت متبوعش از دولت وام و تسهیلات دریافت نکرده و نیازی به آن ندارد، تاکید کرد: انتظار می‌رود وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت از این صنعت و سایر هنر‌های وابسته به آن حمایت‌های معنوی و قانونی انجام دهند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Ht6

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت

وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران، به‌عنوان صنایع حیاتی در کشور، اوایل این هفته تفاهم‌نامه امضا کردند تا از دستاوردهای یکدیگر به‌صورت متقابل بهره‌ ببرند اما در این میان شاید برای خیلی از مردم این سؤال پیش بیاید که به‌واقع این دو صنعت چه کمکی می‌توانند به‌ یکدیگر کنند؟

یکی از مدیران صنعت هسته‌ای که روزگاری در زمان جنگ تحمیلی سکان وزارت نفت را در دست داشت و نقش اساسی نیز در رشد سال‌های اخیر سازمان انرژی اتمی ایفا کرد، غلامرضا آقازاده، از مدیران موفق وزارت نفت است. ارتباط این دو صنعت راهبردی در ایران از دیرباز به‌دلیل حضور وی وجود داشته است، اما به نظر می‌رسد در دولت سیزدهم این ارتباط رشد و ارتقا خواهد یافت. یکی از نشانه‌های آن هم امضای تفاهم‌نامه جامع همکاری‌های دو مجموعه با یکدیگر است. شاید در جامعه، صنعت هسته‌ای محدود به چرخه سوخت هسته‌ای و نیروگاه‌های اتمی تلقی شود، به همین دلیل در این نوشتار تلاش می‌شود کاربردهای صنعت هسته‌ای در صنعت نفت به‌صورت خلاصه بیان شود.

شرح و بسط علمی تفاهم‌نامه اخیر بین این دو صنعت بزرگ کشور در فرصتی دیگر و در مجامع علمی و صنعتی باید در دستور کار دو طرف باشد. بی‌شک مهم‌ترین نقش انرژی هسته‌ای در جهان امروز، تولید برق هسته‌ای است که به‌صورت میانگین حدود ۱۰درصد برق جهان را تأمین می‌کند. متأسفانه کشور ما در این شاخص با میانگین جهانی فاصله دارد، که امید است با اقدام‌های در حال انجام سازمان انرژی اتمی، در سال‌های آینده کمتر شود. باید توجه داشت که به‌ دلیل ناترازی برق در سال‌های اخیر، دولت صنایع بزرگ را به‌سمت مشارکت در تأمین برق مورد نیاز خود سوق داده است.

همچنین، از محل صرفه‌جویی ناشی از مصرف سوخت فسیلی، مشوق‌هایی برای نیروگاه‌های تولیدکننده برق پاک و سایر صنایع قرار داده شده است که در هر دو زمینه، وزارت نفت می‌تواند کمک شایانی به توسعه برق هسته‌ای کند. رادیوایزوتوپ‌ها به‌دلیل خواص خود نقش بارزی در صنعت ابزار دقیق و سنجش‌گرها دارند و به همین دلیل رادیومتریک و ابزار دقیق هسته‌ای یکی از مهم‌ترین زمینه‌های کاربرد فناوری هسته‌ای در صنعت نفت است. سازمان انرژی اتمی در این زمینه فعالیت موفق و بسیار پرثمری از سال‌های دور داشته و بسیاری از صنایع را از واردات این تجهیزات بی‌نیاز کرده است.

چاه‌پیمایی و اکتشاف مخازن نفت و گاز، ردیابی سیال با مواد نشان‌دارشده با رادیوایزوتوپ‌ها و نشت‌یابی با رادیوایزوتوپ‌ها ازجمله نشت‌یابی خطوط لوله زیرزمینی نفت، ضخامت‌سنجی، تشخیص عیوب به روش رادیوگرافی، جریان‌سنج/غلظت‌سنج دوفازی، سطح‌سنج و ارتفاع‌سنج هسته‌ای نقطه‌ای و پیوسته مخازن به‌ویژه در سیالات دوغابی و تشخیص سطوح مرزی، چگالی‌سنج هسته‌ای، چگالی – سطح‌سنج هسته‌ای، رسوب‌سنج هسته‌ای برای اندازه‌گیری آنلاین و غیرمخرب ضخامت رسوبات درون خطوط لوله، بازرسی برای تشخیص عیوب ساختاری یا عملکردی برج‌های فرایندی با گاما اسکن، تصویربرداری نوترونی از اجزای داخلی قطعات و درکل بسیاری از آزمون‌های غیرمخرب، از موارد در حال انجام در این حوزه است.

از خدمات جانبی واحدهای مختلف این سازمان در این بخش می‌توان به تولید چشمه‌های رادیواکتیو مورد نیاز دستگاه‌های مختلف از نوع نقطه‌ای و میله‌ای، خدمات پسمانداری برای مراقبت از چشمه‌های رادیواکتیو استفاده‌شده، تولید چشمه‌های مورد استفاده در کالیبراسیون و تعمیرات و استانداردسازی تجهیزات ابزار دقیق پرتوی اشاره کرد.

از دیگر کاربردهای فناوری هسته‌ای در صنعت نفت و دیگر صنایع وابسته می‌توان به کاربرد پرتوها در تبدیل مواد یا بهبود خواص مواد اشاره کرد. ازجمله این موارد می‌توان شیرین‌سازی میعانات خام ترش، کراکینگ مشتقات نفتی سنگین و تبدیل به نفت سبک، ارتقای خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمرها، و استحصال سوخت از پسماندهای پلاستیک به روش پیرولیز حرارتی - پرتوی را نام برد.

یکی دیگر از زمینه‌های کاری سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای، کار روی انواع ایزوتوپ‌ پایدار ازجمله آب‌ سنگین است. استفاده از اکسید دوتریوم (آب سنگین) به‌عنوان ردیاب در صنایع بالادستی و مخازن و چاه‌های نفت و گاز، شناسایی هویت سیالات (Finger Printing) میدان‌های نفتی منتخب با استفاده از آنالیز غنای ایزوتوپ‌های پایدار سیالات مخزنی (آب و نفت) میدان‌های نفتی و آنالیز ایزوتوپی ایزوتوپ‌های پایدار سبک (هیدروژن، اکسیژن، کربن، نیتروژن و گوگرد) ازجمله خدمات قابل ارائه در این بخش است.

فناوری پلاسما از دیگر زمینه‌های فعالیت در صنعت هسته‌ای به‌ شمار می‌رود که در سال‌های اخیر با اقبال دوچندان همراه شده است و ازجمله کاربردهای آن در صنعت نفت می‌توان به ساخت مشعل و چشمه پلاسمایی، ازدیاد برداشت نفت با استفاده از فناوری پلاسما، امحای پسماندها به کمک زباله‌سوز پلاسمایی و گوگردزدایی از ترکیبات نفتی اشاره کرد. شایان ذکر است که برخی از موارد بالا در مرحله تحقیقاتی است.

وزارت نفت در حوزه اکتشاف چاه‌های نفت و گاز و سازمان انرژی اتمی در حوزه اکتشاف و استخراج اورانیوم و دیگر عناصر پرتوزا نقشی بی‌بدیل و منحصربه‌فرد دارند. تجربه ممتد چنددهه‌ای هر دو سازمان در این حوزه، کمک شایانی به طرف مقابل است. تبادل گزارش و نتایج مطالعات زمین‌شناسی، اطلاعات ژئوفیزیک هوابرد و ژئوفیزیک زمینی شامل مغناطیس‌سنجی، ثقل‌سنجی، تبادل اطلاعات در زمینه مطالعات انجام‌شده روی شیل‌های سیاه (Black Shale) و حضور عناصری ازجمله وانادیوم، مولیبدن و نیکل و اورانیوم در این مناطق و تبادل نتایج و اطلاعات چاه‌پیمایی، از ضروری‌ترین حوزه‌ها برای هم‌افزایی این دو سازمان خواهد بود.

در زمینه محیط‌زیست، فناوری هسته‌ای با تصفیه پساب‌ها و کاهش آلاینده‌های پساب‌های پتروشیمی ازجمله کاستیک مستعمل، با استفاده از پرتودهی و فناوری پلاسما می‌تواند کمک شایانی به صنعت نفت کند. همچنین، سازمان انرژی اتمی به‌دلیل نیاز به ساخت تجهیزات با کاربرد در اتمسفر خلأ، تجربه مناسبی در این زمینه از جمله ساخت انواع شیرآلات خلأ و فشارسنج خلأ خازنی نیز دارد.

وانگهی باید به نقش تنظیم‌گری سازمان انرژی اتمی و مرکز نظام ایمنی هسته‌ای آن در حوزه کنترل پرتوگیری مردم و کارکنان نیز اشاره کرد. باید توجه داشت که مواد پرتوزای طبیعی در تمام فرایندهای اکتشافی نفتی و غیرنفتی همراه مواد در پوسته زمین حضور دارند و با استخراج مواد، کارکنان و دیگر مصرف‌کنندگان در معرض این عناصر پرتوزا خواهند بود. مرکز نظام ایمنی هسته‌ای ایران با چند دهه فعالیت در این بخش می‌تواند در زمینه بررسی سطح پرتودهی و پرتوزایی، مدیریت پسماندهای حاوی مواد پرتوزای طبیعی، مشاوره، آموزش ضوابط، تنظیم دستورعمل‌ها و دیگر موارد کمک‌کار صنعت نفت باشد.

جواد اصغری

دیگر خبرها

  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • رئیسی به سریلانکا رفت + عکس و فیلم
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد