Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@22:30:50 GMT

رایزنی‌های عراقچی و ریابکوف درباره برجام

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۷۵۷۴

رایزنی‌های عراقچی و ریابکوف درباره برجام

در ادامه رایزنی‌های دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران و روسیه پیرامون برجام و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین، معاونان وزیر امور خارجه ایران و روسیه طی دیداری صبح چهارشنبه شنبه در تهران درباره آخرین تحولات مربوط به برجام و مسائل بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری تسنیم: معاونان وزیر امور خارجه ایران و روسیه، آخرین تحولات مربوط به برجام و مسائل بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه رایزنی‌های دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران و روسیه پیرامون برجام و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین، معاونان وزیر امور خارجه ایران و روسیه طی دیداری صبح چهارشنبه شنبه در تهران درباره آخرین تحولات مربوط به برجام و مسائل بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح مواضع کشورمان پیرامون تحولات منطقه‌ای و بین المللی، بر اهمیت تداوم رایزنی‌های مستمر بین طرفین تاکید کرد. عراقچی همچنین با تشریح مواضع کشورمان در خصوص برجام، اقدامات مخرب و غیر مسئولانه هیات حاکمه آمریکا در بی اعتنایی به چندجانبه گرایی و تعهدات بین المللی این کشور را مردود دانسته و بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حراست از حقوق حقه خود تاکید کرد.

آقای ریابکوف معاون وزیرخارجه روسیه نیز در این دیدار با پراهمیت توصیف کردن مشورت‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، رویکرد مسئولانه کشورمان در ایفای تعهدات برجامی خود را مورد تمجید قرار داده و تاکید کرد که هیچ کشوری نباید به خود اجازه بدهد که با تفاسیر و مطالبات یکجانبه، مبانی پذیرفته شده حقوقی بین المللی و دیپلماسی را مخدوش نماید. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003HtC

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد تاکید آمریکا و چین بر همکاری درباره کره‌شمالی

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود