Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-09@02:27:04 GMT

چرا آمریکا به دنبال محدود کردن شبکه الجزیره است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۹۰۴۸

به گزارش فارس، پایگاه خبری فری بیکن از عملیات جاسوسی شبکه الجزیره قطر در آمریکا علیه گروههای حامی اسرائیل و افراد یهودی خبر داد. 

چندین منبع خبری به فری بیکن گفته‌اند که نمایندگان کنکره در تلاش هستند در این راستا شبکه الجزیره را به عنوان یک عامل مورد حمایت نیروی خارجی معرفی کنند.

این گزارش مدعی است که شبکه الجزیره اخیرا یک عملیات جاسوسی یک ماهه را علیه مقامات سازمانهای حامی اسرائیل تحت عنوان ساخت یک مستند درباره نفوذ جامعه یهودیان بر دولت آمریکا انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، این تلاشها برخی از نمایندگان کنگره از جمله جاش گاتمیر را بر آن داشته است تا طی نامه ای به همکاران خود شبکه الجزیره را تحت قانون ثبت عوامل بیگانه(FARA)به عنوان عامل خارجی معرفی کنند.

یک منبع آشنا به موضوع گفته است که اقدامات محرمانه اخیر شبکه الجزیره علیه جامعه یهودیان آمریکا این تلاشهای کنگره امریکا را برای بررسی موضوع تشدید کرده است.

آنها معتقدند که شبکه الجزیره با پرداخت پول و ساخت این مستند به دنبال نفوذ بر روی عوامل این سازمانها و همچنین پیشبرد جنبش تحریم اسرائیل است. 

این اقدامات شبکه الجزیره به معنای عملیات جاسوسی خارجی علیه شهروندان آمریکایی در خاک این کشور تلقی شده و اکنون به موضوعی برای معرفی کردن این شبکه به عنوان عامل جاسوسی خارجی تبدیل شده است.

براساس این گزارش، نمایندگان آمریکایی پیش از این چنین اقدام مشابهی را علیه شبکه راشا تودی روسیه انجام داده‌اند. براساس این گزارش، شبکه راشاتودی روسیه در آمریکا به درخواست وزارت دادگستری این کشور و به موجب قانون ثبت عوامل بیگانه، رسما به عنوان عامل بیگانه در آمریکا اعلام شد.

دولت آمریکا رسانه های روسی به ویژه راشاتودی و اسپوتنیک را متهم کرده است در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا تلاش کرده اند بر افکار عمومی تاثیر بگذارند و روند انتخابات را تغییر دهند اما مسکو این اتهامات را رد کرده و مقامات آمریکا را به بدرفتاری با رسانه های روسی متهم کرده است.

در پاسخ به این اقدام آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که به دستگاه قضایی این کشور اجازه داد برخی رسانه ها را تحت عنوان عامل بیگانه  طبقه بندی کند.

رادیو صدای آمریکا و رادیو آزاد اروپا که توسط کنگره آمریکا تامین مالی می شوند به همراه هفت رسانه دیگر وابسته به دو رادیو ذکرشده، از طرف وزارت دادگستری روسیه به عنوان رسانه هایی که  کار یک عامل بیگانه را انجام می دهند معرفی شدند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه خبری «العربی الجدید» به نقل از یک منبع غربی نوشت که دولت آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات کوتاه مدت چند روزه در رفح، چراغ سبز نشان داده است.

به گفته این منبع، هدف از این اجرای این عملیات، وانمود کردن پیروزی در جنگ به وزرای افراطی کابینه نتانیاهو است. «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس موساد نیز درباره اجرای این عملیات هماهنگی انجام داده‌اند.

این منبع افزود که برنز با نتانیاهو نیز در این خصوص تلفنی گفت‌وگو و تأکید کرد که در صورت مخالفت نخست وزیر این رژیم با اجرای عملیات محدود در رفح، دولت آمریکا ممنوعیت انتقال مهمات و تجهیزات جنگی به اسرائیل را اتخاذ خواهد کرد.

به گفته این منبع، نتانیاهو همچنان سعی دارد تاریخ پایان جنگ را مشخص نکند و از دولت آمریکا هم این موضوع را درخواست کرده است. او به میانجی مصری نیز ابلاغ کرده که حاضر است بدون ارائه تعهد کتبی، از انجام عملیات نظامی خودداری کند به شرط آنکه تاریخ پایان یافتن جنگ را تعیین نکند.

این منبع همچنین گفت که دولت آمریکا به شرکای اروپایی خود نیز محدود بودن عملیات در رفح را اعلام کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 4 نکته درباره تعطیلی دفتر الجزیره در اسرائیل
  • تقابل ۲ کلیدواژه «بزرگ» و «محدود» در عملیات رفح
  • وزیر صهیونیست: تنها منبع خبری‌ام در جنگ، الجزیره است!
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • سی‌ان‌ان: عملیات اسرائیل در رفح محدود خواهد بود
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • تعطیلی شبکه الجزیره نقض آزادی بیان است
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی