Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرري ـ ايرنا ـ رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان تهران گفت: 114 طرح کشاورزي استان تهران به ارزش 19 ميليارد و 400 ميليون ريال در دهه فجر امسال به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، کريم ذوالفقاري شامگاه چهارشنبه در مراسم معرفي و تجليل از توليد کنندگان و بهره برداران برتربخشکشاورزي در سطح استاني و ملي در شهرري اظهار کرد: دولت حتي در اين وضعيت بد اقتصادي براي تجهيز هر هکتار از اراضي کشاورزي به سيستم هاي نوين آبياري 100 ميليون ريال تسهيلات بلاعوض پرداخت مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي عنوان کرد: تا اکنون ٣٥ درصد از اراضي کشاورزي استان تهران به سيستم هاي آبياري نوين مجهز شده اند.
وي ادامه داد: کشاورزان و توليد کنندگان در سال زارعي گذشته تنها از بانک کشاورزي 160 ميليارد ريال تسهيلات دريافت کرده اند که اين حکايت از توسعه و گسترش اين صنعت در کشور حکايت مي کند.
ذوالفقاري در بخش ديگر سخنان خود وضعيت کشاورزي استان تهران را در مقايسه با ساير استان هاي کشور بسيار مطلوب ارزيابي کرد و ابراز داشت: اين وضيعت به جهت تعامل سازنده بين بخش خصوصي و بخش دولتي در اين استان ايجاد شده است.
وي به نحوه انتخاب کشاورزان نمونه استان تهران اشاره کرد و افزود: کارشناسان جهاد کشاورزي استان تهران در ١٣ رشته مختلف ابتدا ١٩٩ کشاورز را انتخاب کردند که در نهايت از ميان اين افراد ٤٥ نفر در سطح استان تهران به عنوان کشاورزان نمونه معرفي و 9 نفر هم به مرحله کشوري معرفي شدند.
ذوالفقاري بيان کرد: در گذشته معيار انتخاب کشاورز نمونه شاخص هاي کمي بود، بدين صورت که هر کشاورزي درهرهکتار توليد بيشتر مي کرد؛ نمونه انتخاب مي شد اما امسال شاخص هايي مانند رعايت مسائل زيست محيطي، رعايت استاندارهاي کلي توليد، ميزان استفاده از کود و سم و آبياري بهينه از مهمترين شاخص هاي انتخاب کشاورزان نمونه استان تهران و کشور شده است.
وي با بيان اينکه دستيابي کشاورزان نمونه به برخي اعداد در توليد نشان از توانايي آنها در توليد بهينه دارد، گفت: اگر تمامي کشاورزان از روش هاي کشاورزان نمونه در توليد خود استفاده کنند به زودي تحول بزرگي در صنعت کشاورزي ايجاد خواهد شد.
ذوالفقاري با بيان اينکه دولت توانايي خريد تمام توليدات کشاورزان را ندارد، افزود: کشاورزان بايد براي توليدات خود از طريق زنجيره هاي توليد بازار مصرف و صادرات را دنبال کنند.
وي ايجاد گلخانه را يکي از راه هاي تحقق برنامه هاي اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال عنوان کرد و افزود: هر هکتار زمين در توليد سنتي نيم نفر را مشغول به کار مي کند ولي هر گلخانه پنج نفر را به طور مستقيم مشغول به کار مي کند که بايد دستگاه هاي دولتي مشکلات ايجاد گلخانه توسط کشاورزان را حل کند.
ذوالفقاري ايجاد صنايع تبديلي و تکميلي در بخش کشاورزي را يکي بهترين روش هاي ايجاد ارزش افزوده عنوان کرد و يادآور شد: سرمايه گذاري در حوزه ايجاد سردخانه، واحد هاي فرآوري، مواد غذايي مانند مربا، شهد، شربت و توليد رنگ هاي طبيعي و کنسانتره مي تواند ارزش افزوده بالايي در اين حوزه ايجاد کند.
مراسم معرفي و تجليل از توليد کنندگان و بهره برداران برتر در سطح استاني و ملي بخش کشاورزي شامگاه چهارشنبه با حضور کشاورز معاون امور زراعت وزير جهاد کشاورزي، کريم ذوالفقاري رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان تهران، امامي امين معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري تهران، قمي نماينده مردم پاکدشت در مجلس شوراي اسلامي، جمالي پور فرماندار ويژه شهرستان ري، معاونين، مديران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزي و 45 نفر از کشاروزان نمونه استان تهران در اداره جهاد کشاروزي شهرستان ري برگزار شد.
در اين مراسم تعدادي از نمايندگان کشاورزان به بيان برخي مشکلات و نارسايي ها در اين حوزه پرداختند و در پايان اين مراسم کشاورزان نمونه استاني و کشوري با اهداي لوح تجليل شدند.
3218/6003
خبرنگار: امير جعفري سرگزه ** انتشار: روح الله صائب
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت