Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:13:25 GMT

فعالیت های بین المللی استاندارد بیشتر می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۹۶۳۶

فعالیت های بین المللی استاندارد بیشتر می شود

قزوین- رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: توسعه فعالیتهای بین المللی و حمایت از تولید و نظارت فرابخشی از سوی استاندارد در اولویت برنامه های سال آینده است.

نیره پیروز بخت در حاشیه معارفه مدیرکل جدید استاندارد استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: خوشبختانه با حمایت دولت توانستیم پس از هفت بار رفت و برگشت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به شورای نگهبان سرانجام این قانون را تصویب و برای اجرا ابلاغ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروزبخت تصریح کرد: یکی از مشکلات تولید کنندگان وجود برخی موازی کاری هاست که با اجرای قانون «تقویت و توسعه نظام استاندارد» شاهد حذف موازی کاری ها در این حوزه خواهیم بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: با تصویب و اجرای این قانون در کنار حذف موازی کاری ها، شاهد یکسان سازی آزمایشگاه ها و نمونه برداری کالاها خواهیم بود و امیدواریم در حل مشکلات بخش خصوصی و بنگاه ها موثر باشد و وضعیت استاندارد بنزین و گازوئیل نیز بهبود یابد.

موازی کاری حذف می شود

پیروزبخت افزود: با تصویب این قانون بسیاری از وظایف و خدمات دستگاه ها در حوزه های مرتبط با استاندارد تعیین تکلیف شده و مطابق با قوانین جاری کشور نمایندگان دادگستری نیز به عنوان ضابط قضایی اقدام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این قانون ضمن افزایش کارایی استاندارد و رفع مشکلات موجود در این حوزه، حامی تولید ملی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد یادآورشد: این قانون شرایطی را مهیا کرده تا استاندارد بتواند نظارت خود را بیشتر کرده و به صورت فرابخشی عمل کند و می توان گفت جایگاه استاندارد بالاتر رفته و ترکیب شورای عالی استاندارد هم بهتر شده و ریاست آن با رئیس جمهور است.

پیروز بخت تصریح کرد: سازمان استاندارد می تواند همه جا ورود کرده بویژه درحوزه سلامت مردم مسئول نظارت بر کیفیت استانداردهاست.

حمایت از تولید ملی در اولویت است

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: اولویت ما در سازمان استاندارد حمایت از تولید ملی و نیز فعالیتهای بین المللی است تا جایگاه خود را تقویت کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی

 سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی، چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا ۵ سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، گفت: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تأثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ده سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی نظام وظیفه

دیگر خبرها

  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد