Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@14:20:24 GMT

قتل به‌ خاطر کل‌کل اینترنتی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۹۶۷۷

پسر نوجوان که پس از مشاجره لفظی در فضای مجازی دست به قتل زده بود با نظر قضات دیوان عالی کشور در برابر حکم قطعی زندان و پرداخت دیه قرار گرفت.این متهم براساس ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید از قصاص نجات پیدا کرد.

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از عصر 3 آبان 95 به دنبال کشته شدن پسری 17 ساله به نام سلمان در یکی از خیابان‌های ورامین در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد نشان می‌داد این پسر قربانی درگیری با یک پسر نوجوان به نام محمد شده که بلافاصله پس از ارتکاب جنایت گریخته است.

پلیس با نشانی‌هایی که از محمد به دست آورد این پسر 15 ساله را در خانه پدرش بازداشت کرد. پسر نوجوان به قتل به خاطر درگیری لفظی در فضای مجازی اعتراف کرد و در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران که ویژه رسیدگی به جرایم اطفال است پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه اولیای دم برای محمد درخواست قصاص کردند سپس محمد در جایگاه ویژه ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: از مدتی پیش با پسری 17 ساله به نام آرمان در فضای مجازی درگیری لفظی داشتم. من چند بار برای یک دختر نوجوان پیام گذاشته بودم و آرمان از این بابت ناراحت بود. به همین خاطر من و آرمان با هم قرار گذاشتیم تا یکدیگر را ببینیم و حضوری با هم صحبت کنیم. من چون ترسیده بودم ماجرا را با یکی از بچه‌های محله مان به نام فرشاد درمیان گذاشتم و از او خواستم همراهم به محل قرار بیاید.

وی ادامه داد: فرشاد مرا با موتور به محل قرار برد. آنجا آرمان و دوستش سلمان که من پیش از این هیچ‌وقت او را ندیده بودم با من درگیر شدند و به سمت من حمله کردند. من هم برای ترساندن آنها چاقویی را که همراه داشتم بیرون آوردم ولی چاقو ناخواسته به گردن سلمان برخورد کرد.

متهم نوجوان در حالی که سرش را پایین انداخته بود به قضات گفت: باور کنید من قصد قتل نداشتم و نمی‌دانستم ممکن است چاقویی که به سمت آنها پرت می‌کنم به بدنشان برخورد کند و موجب کشته شدن یکی از آنها شود .من پشیمانم و تقاضای بخشش دارم.

در ادامه جلسه، فرشاد به اتهام شرکت در نزاع روبه‌روی قضات ایستاد. این پسر 25 ساله که پنج فقره سابقه در پرونده‌اش دارد، گفت: محمد بچه محله‌مان بود. وقتی با من تماس گرفت و ماجرا را در میان گذاشت قبول نکردم همراهش به محل قرار بروم اما وقتی دوباره تماس گرفت و اصرار کرد، قبول کردم و با موتور او را به محل قرار رساندم. در آن دعوا آرمان و سلمان هم چاقو همراه داشتند. من که روی موتورم نشسته بودم دیدم محمد چاقو را به سمت آنها پرتاب کرد و چاقو به گردن سلمان خورد. همان موقع یک ماشین پلیس را در حال عبور از خیابان دیدم. به همین خاطر محمد را سوار موتورم کردم و فرار کردیم. من در درگیری شرکت نداشتم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و محمد را بار دیگر به پزشکی قانونی معرفی کرد تا کارشناسان درباره رشد عقلی وی هنگام وقوع جرم و درک او از عمل ارتکابی اعلام نظر کنند.

وقتی کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد محمد هنگام ارتکاب جرم به رشد عقلی نرسیده و حرمت عملی را که مرتکب شده نمی‌دانسته، قضات دادگاه طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید که امتیازی ویژه برای محکومان زیر 18 سال قائل شده، وی را از قصاص معاف و او را به پرداخت دیه و پنج سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند. فرشاد نیز به چهار سال زندان محکوم شد.

دیروز این حکم در شعبه 19 دیوان عالی کشور مهر تائید خورد و قطعی شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد

علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : متأسفانه یکی از مواردی که سبب افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از شهروندان می‌شود ارسال پیامک‌هایی با موضوعات دریافت سهام عدالت، سامانه سنا و آخرین وضعیت پرداخت یارانه است که موجب کلاهبرداری از افراد می‌شود.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مردم همواره به دنبال آخرین اخبار از وضعیت سهام عدالت و یارانه هستند و یا در سامانه سنا عضویت دارند کلاهبرداران با ارسال پیامک‌هایی با موضوعات مختلف بدافزار‌هایی را در قالب پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌کنند.

کسانی تصریح کرد: این بدافزار‌ها دارای لینک‌های آلوده هستند که اطلاعات شخصی افراد را سرقت و یا آنها را به درگاه‌های بانکی جعلی برای دریافت اطلاعات بانکی هدایت می‌کند و در نهایت حساب شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

وی ادامه داد: مردم باید به هویت جعلی این پیام‌ها آگاه باشند تا شاهد کاهش سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان کرمانشاه باشیم که یکی از موارد مهم دانستن سواد استفاده از گوشی تلفن‌همراه برای انجام امور بانکی است.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی توجه به سرشماره پیامک ارسالی است که عمده این شماره‌ها شخصی هستند و دوم قرارگرفتن لینک بدافزار در آنها است و نکته سوم هدایت به درگاه‌های پرداخت بانکی است.

کسانی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد پس از بازکردن لینک مربوطه به صفحه پرداخت الکترونیک هدایت شد سریعا باید درگاه جعلی بانکی را ترک کند و یا برای جلوگیری از نفوذ بدافزار به تلفن‌همراه باید اینترنت موبایل خود را قطع کند.

وی اضافه کرد: پلیس فتا استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش فضای مجازی است و هکر‌های اینترنتی را شناسایی می‌کند، اما در صورتی که همشهریان کرمانشاهی با چنین موارد کلاهبرداری مواجه شدند و یا اطلاعات شخصی و بانکی آنها به سرقت رفت سریعا آن را به مأموران پلیس فتا استان برای انجام اقدامات لازم گزارش دهند.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های دیگر کلاهبرداری از حساب بانکی افراد استفاده از اسکیمر است، گفت: مردم هنگام انجام خرید از دست‌فروشان حتما از قرار دادن کارت بانکی خود همراه رمز آن به افراد خودداری کنند تا شاهد کاهش جرائم کلاهبرداری در استان کرمانشاه باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • قابی از زحمات تیم سلمان
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • مصدومیت آرمان رمضانی برطرف شد
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی