Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@04:43:54 GMT

تلفن‌های ثابت چه زمانی قطع میشوند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۰۹۹۲۰

ممکن است برخی تلفن مشترکان تلفن ثابت مطلع نباشند که صرف نظر از مبلغ صورت‌حساب، در صورت عدم پرداخت دو دوره متوالی، تلفنشان قطع خواد شد. ناطقان: بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در صورتی که مشترک تلفن ثابت، صورت‌حساب دو دوره متوالی خود را با هر مبلغی پرداخت نکند، تلفن‌اش قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در مورد تلفن‌هایی که نزد شرکت مخابرات ودیعه‌دار هستند، در صورتی که صورت‌حساب میان‌دوره و یا پایان‌دوره به ۸۰ درصد ودیعه برسد، با اطلاع‌رسانی قبلی یک‌طرفه و سپس قطع دوطرفه می‌شود.
اما برای تلفن‌هایی که ودیعه ندارند، چنانچه هزینه صورت‌حساب به مبلغ ۲۰ هزار تومان برسد، ابتدا اطلاع‌رسانی انجام شده و سپس اول قطع یک‌طرفه و در صورت عدم پرداخت، تلفن به صورت دوطرفه قطع می‌شود.
اطلاع‌رسانی به صورت پیامکی و یا تماس تلفنی انجام می‌شود؛ پس از اطلاع‌رسانی، یک هفته به مشترک برای پرداخت صورت‌حساب زمان داده شده و پس از یک هفته، تلفن مشترک قطع یک‌طرفه می‌شود و در صورتی که پرداخت همچنان انجام نشود، قطع دوطرفه صورت می‌گیرد.
تلفن‌هایی که از سال ۱۳۸۸ تا کنون ثبت‌نام شدند، بدون ودیعه هستند. پیش از این تاریخ، خطوط تلفن با ودیعه به مشترکان داده می‌شد که بالاترین ودیعه ۱۰۰ هزار تومان بوده و کمترین ودیعه نیز به سال‌های اول انقلاب برمی‌گردد که حدود ۲۵۰۰ تومان بوده است. اما از سال ۱۳۸۸ به جای ودیعه، مبلغی تحت عنوان قیمت اتصال یا Connection fee گرفته می‌شود که زمانی ۵۰ هزار تومان بوده، سپس به ۱۰۰ هزار تومان رسیده و اکنون۲۰۰ هزار تومان است.
بنابراین در صورتی که تلفن مشترک ودیعه داشته باشد، مطابق با هزینه ودیعه اگر مبلغ صورت‌حساب به ۸۰ درصد برسد و در صورتی که تلفن ودیعه نداشته باشد، با رسیدن صورت‌حساب به مبلغ ۲۰ هزار تومان، باید صورت‌حساب پرداخت شود؛ در غیر این صورت و یا با گذشتن دو دوره متوالی از صورت‌حساب، خط تلفن قطع خواهد شد.
منبع: ایسنا برچسب ها: تلفن‌های ثابت ، قطع تلفن ، هزینه صورت‌حساب

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو

حسین رنجبران در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پرداختی به داروخانه ها گفت: سازمان بیمه سلامت با ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه طرف قرارداد است، این سازمان مطالبات داروخانه ها را تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت نموده است، در قالب مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی پرداختی تا دی ماه سال گذشته توسط سازمان هدفمندی انجام شد و تنها دو ماه باقی مانده است که سازمان برنامه و بودجه طی چند روز گذشته این منابع را به سازمان های بیمه گر تخصیص داد، لذا درتلاش هستیم مطالبات دو ماهه باقی مانده از سال گذشته طی چند روز آینده با همکاری سازمان هدفمندی پرداخت شود.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات لازم برای پرداخت مطالبات فروردین ماه سال جاری سهم سازمان نیز در حال انجام است.

رنجبران در خصوص پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی، تصریح کرد: از تیرماه سال گذشته سازمان هدفمندی پرداختی ها را انجام می دهد، این در حالی است که تا قبل از آن سازمان های بیمه گر به مدت یک سال این کار را انجام می دادند؛.خوشبختانه سازمان بیمه سلامت، یک سال در پرداخت منظم ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سازمان برنامه و بودجه همکاری مناسب داشت و همواره داروسازان، تقدیر وتشکر در پرداختی منظم در آن مقطع از دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان بیمه سلامت داشته اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی بر عهده چند مجموعه بوده و مشکلاتی برای داروسازان و شرکت های دارویی ایجاد شده است، لذا پیشنهاد می شود اگر این مساله به روال گذشته برگشته و با نظارت دقیق سازمان برنامه و بودجه باشد؛ می توان از ایجاد مشکل برای پزشکان داروساز، جلوگیری و رضایتمندی بیمه شدگان در دریافت خدمات را افزایش داد.

کد خبر 6092736 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • طلافروشان حتما بخوانند/ جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو