Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - معاون امور صنايع وزير صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 13هزارميليارد تومان تسهيلات رونق توليد براي واحدهاي توليدي وصنعتي کشور درسال جاري خبر داد و گفت: براساس ثبت سامانه رونق توليد، حدود 12هزار و500واحد تاکنون اين تسهيلات را دريافت کردند.

محسن صالحي نيا چهارشنبه شب که به همراه وزير صنعت ، معدن و تجارت درجمع صنعتگران آملي حضور داشت، درگفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: پرداخت اين ميزان تسهيلات به واحدهاي که دچار رکود شده و سرمايه درگردش نداشتند، تاثيرات مثبت زيادي داشته و باعث فعال شدن ورونق برخي صنايع راکد در کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** افتتاح 6هزار واحد توليدي وصنعتي تا پايان امسال
معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه از ابتداي امسال تاکنون حدود 5 هزار واحد توليدي وصنعتي درکشور افتتاح شده است، ادامه داد: حدود 6 هزار واحد توليدي وصنعتي کوچک ومتوسط نيز در مرحله پاياني ساخت قرار دارد وپيش بيني ها براي افتتاح اين واحدها تا پايان امسال است.
صالحي نيا اضافه کرد، پيش بيني مي شود با افتتاح واحدهاي جديد براي حدود 45 هزار نفر در کشور شغل ايجاد شود.
وي افزود: علاوه بر اين تعداد 45 واحد بزرگ صنعتي نيز دربخش هاي فولاد، صنايع غذايي وخانگي در استانهاي مختلف کشور در حال اجرا است که روند پيشرفت فيزيکي اين واحدها متفاوت است.
معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد واحدهاي توليدي درکشور را حدود ٨5 هزار واحد اعلام کرد وگفت: برخي مشکلات اقتصادي کشور باعث شده تا بيشتر اين واحدها با ظرفيت بيشتراز 50درصد کار کنند.
صالحي نيا درپاسخ به اين پرسش که آمار دقيق واحدهاي راکد وتعطيل درکشور چه تعداد است، گفت که حدود 17هزار واحد توليدي وصنعتي درکشور اکنون راکد هستند.
وي اضافه کرد، هرچند دولت در سال هاي اخير با پرداخت تسهيلات ويژه سرمايه درگردش و رونق توليدي سعي کرده شمار زيادي ازاين واحدها را فعال وبه چرخه توليد کشور بازگرداند.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، با حضور وزير صنعت سه طرح توليدي در حوزه فراورده هاي لبني و گوشتي مربوط به شرکت کاله آمل عصر چهارشنبه به بهره برداري رسيد.
اين طرح ها شامل فرآوري و طعم دار کردن انواع گوشت بسته بندي و گوشت مرغ منجمد ، انواع نوشيدني هاي ميوه اي و فراورده هاي لبني به ظرفيت 706 هزار و 200 تن است .
شرکت کاله براي ساخت و تجهيز اين سه واحد توليدي که دومين واحد غذاي آماده منجمد در سطح خاورميانه است ، حدود 186 ميليارد تومان سرمايه گذاري کرد
خبرنگار: مهدي غلامي**انتشار دهنده: محسن حسن نيا
ک/7327/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند

مهدی ایلانلو گفت: با توجه به پیشرفت‌های صنعتی قم طی سال‌های اخیر، ظرفیت‌های شغلی بسیار خوبی در بخش‌های تولیدی استان به وجود آمده است و اکنون تقریبا تمام واحد‌ها به نیروی کار در بخش‌های مختلف نیاز دارند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی قم با همکاری بهره‌برداران واحدها، تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های مورد نیاز فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم به نحو مناسبی فراهم باشد و در این خصوص طی سال‌های اخیر اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص یافته‌است.

او  ادامه داد: ما برای تحقق راهبرد پیشرفت‌های صنعتی استان و رسیدن به اهداف مورد نظر خود در حوزه تولید، نیازمند به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود و ارتقاء بهره‌وری در کنار توجه به فناوری‌های روز و استفاده از هوش مصنوعی هستیم.

گفتنی است شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

میزان تعهد ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، اشتغالزایی برای پنج هزار نفر بود که در جریان آخرین پایش صورت گرفته، مشخص شد بیش از این تعداد یعنی پنج‌هزار و ۱۷۱ مورد اشتغال در بخش‌های یاد شده ایجاد شده‌است.

بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

مسئولان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکرد‌های مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحد‌های تولیدی مطرح است که به‌همین منظور اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحد‌های تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند