Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خبرگزاري ايسنا: الکساندر ميسورکين(Aleksandr Misurkin)، مارک وند هي (Mark Vande Hei) و جوزف آکابا (Acaba Joseph )در 12 سپتامبر 2017 با اين سفينه به فضا پرتاب شده بودند در 27 فوريه 2018 به زمين برخواهند گشت.
الکساندر ميسورکين فضانورد روس، متولد 1977 است که در سال 2006 به گروه کيهان نوردان روسيه پيوست و قبلا ماموريتي 166 روزه در ايستگاه فضايي بين‌المللي داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک وند هي سرهنگ دوم ارتش آمريکا در 1966 به دنيا آمد و در سال 2009 يکي از 9 خلبان نظامي بود که از طرف ناسا براي سفر به فضا انتخاب شد.
جوزف آکابا با تجربه‌ترين فضانورد اين گروه، زمين شناس و متولد 1967 است. او در 2004 به فضانوردان ناسا پيوست و در سال‌هاي 2009 و 2012 به مدار زمين سفر داشت که اولي حدود 13 شبانه روز و دومي 125 شبانه روز طول کشيد.

نخستين پرتاب سرنشين دار سال 2018 در 15 مارس صورت خواهد گرفت تا اولگ آرتيموف)(Oleg Artemyev از روسيه و آندرو فيوستل (Andrew Feustel) و ريچارد آرنولد (Richard Arnold) از آمريکا را با سايوز ام.اس-8 به ايستگاه فضايي بين‌المللي برساند. اين گروه قرار است تا سپتامبر 2018 در ايستگاه فعاليت داشته باشند.
اولگ آرتيموف فرمانده سفينه، جوانترين سرنشين سايوز است. وي سال‌ها در شرکت صنايع فضايي "انرگياي" روسيه به عنوان مهندس و طراح سامانه‌هاي فضايي فعاليت داشت. او در سال 2003 براي سفر به فضا انتخاب شد و پرواز با سايوز ام.اس-8 نخستين ماموريت فضايي او به شمار مي‌رود.
آندرو فيوستل مهندس نفت و کارشناس 53 ساله شرکت نفتي اکسون در سال 2000 به جمع فضانوردان ناسا پيوست و در سال‌هاي 2009 و 2011 با کيهان پيماهاي "آتلانتيس" و "اينديور" سفرهاي کوتاهي به مدار داشت. پرواز با سايوز ام.اس-8 ماموريت طولاني او در فضا خواهد بود.

از راست: اولگ آرتيموف و آندرو فيوستل و ريچارد آرنولد
ريچارد آرنولد در سال 1963 در چورلي از ايالت مريلند به دنيا آمد. در سال 2004 براي سفرهاي فضايي انتخاب شد و نخستين سفرش را به مدار زمين در 2009 به مدت حدود 13 شبانه روز با کيهان پيماي "ديسکاوري" انجام داد.
آنتون شکاپلروف (Shkaplerov Anton)، اسکات تينگل (Tingle Scott)و نوريشيگه کانائه (Kanai Norishige) طبق برنامه پيش‌بيني شده بايد در 3 ژوئن 2018 به زمين برگردند. اين سه نفر در 17 دسامبر 2017 با ناو کيهاني سايوز ام.اس-7 به فضا پرتاب شده بودند.
آنتون شکاپلروف سرهنگ 46 ساله نيروي هوايي روسيه، در سال 2003 به جرگه کيهان نوردان پيوست او در سال 2012 و 2015 دو ماموريت طولاني مدت 165 روزه و 200 روزه به ايستگاه فضايي بين المللي داشت و اين سومين سفر فضايي او بشمار مي رود.
اسکات تينگل متولد 1965 در آتلبورو از ايالت ماساچوست آمريکا، خلبان نيروي دريايي آمريکا است. در 2009 به عنوان فضانورد انتخاب شد و تا سال گذشته که با سايوز ام.اس-7 به ايستگاه فضايي بين المللي سفر نکرده بود هم در آمريکا و هم در روسيه دوره‌هاي آموزشي سختي را گذراند.

از راست: اسکات تينگل، آنتون شکاپلروف و نوريشيگه کانائه
نوريشيگه کانائه فضانورد 42 ساله ژاپني يک پزشک نظامي است. سازمان فضايي ژاپن –جاکسا- در سال 2009 او را براي انجام ماموريت‌هايي در ايستگاه فضايي بين‌المللي انتخاب کرد. کاناي قرار است نخستين سفر فضايي خودش را به مدت شش ماه تا ژوئن 2018 ادامه دهد.
ناو کيهاني سايوز ام.اس-9 روز 6 ژوئن 2018 در حالي بايکونور را به طرف مدار زمين ترک مي‌کند که سرگئي پروکوريف (Sergei Prokopyev) از روسيه، الکساندر گرست (Alexander Gerst) از آلمان و ژانت اپس (Jeanette Epps) از آمريکا را بر عرشه خود دارد. اين سفينه در نوامبر 2018 به زمين برخواهد گشت.
پروکوريف خلبان نيروي هوايي روسيه در 1975 به دنيا آمد و در 2010 يکي از پنج داوطلب پذيرفته شده براي سفرهاي فضايي بود. او هيچ تجربه سفر به فضا ندارد و سفر با سايوز ام.اس-9 نخستين ماموريت او خواهد بود.
گرست يک سال از همکار روس خود جوان‌تر است و در 2009 به سازمان فضايي اروپا پيوست. گرست در سال 2014 سفري 165 روزه به ايستگاه فضايي بين‌المللي داشت.

از راست: الکساندر گرست، سرگئي پروکوريف و ژانت اپس
اپس نخستين فضانورد آمريکايي آفريقايي الاصل ناسا است که به ايستگاه فضايي بين‌المللي سفر خواهد کرد. اين خانم فضانورد داراي درجه دکتراي مهندسي هوا-فضا از دانشگاه مريلند است.
آلکسي اوچينين (Aleksei Ovchinin)، نيکلاي تيخونف (Nikolai Tikhonov) و تايلر هيگ (Tyler Hague) سه سرنشين ناو کيهاني سايوز ام.اس-10 هستند که 14 سپتامبر 2018 به فضا پرتاب خواهند شد.
اوچينين سرهنگ دوم نيروي هوايي روسيه که 47 سال دارد در سال 2006 به جرگه فضانوردان روسکاسموس- سازمان فضايي روسيه- پيوست و 10 سال براي چشيدن طعم بي‌وزني صبر کرد تا سرانجام در 2016 با سايوز تي.ام.آ-20 ام به ايستگاه فضايي بين‌المللي سفري 172 روزه داشت.
تيخونف مهندس جوان طراح سامانه‌هاي فضايي شرکت صنايع فضايي انرگيا متولد 1982 است و در 2006 به عنوان فضانورد انتخاب شد.

از راست: تايلر هيگ، نيکلاي تيخوف و آلکسي اوچينين
هيگ سرهنگ دوم نيروي هوايي آمريکا متولد 1975 است و در سال 2013 داوطلب سفرهاي فضايي گرديد.
آخرين پرتاب سرنشين‌دار در 15 نوامبر 2018 خواهد بود که اولگ کانوننکو (Oleg Kononenko) از روسيه، ديويد سن ژاک (David Saint-Jacques) از کانادا و سرنا آنيون چنسلور (Serena Auñón-Chancellor) از آمريکا با سايوز ام.اس-10 راهي ايستگاه فضايي بين‌المللي خواهند شد.
کانوننکو را مي‌توان با تجربه‌ترين فضانورد سال 2018 به شمار آورد. او تاکنون سه بار به فضا سفر کرده و 533 شبانه روز از عمرش را در ايستگاه فضايي بين‌المللي گذرانده است. او که متولد 1964 است در شرکت صنايع فضايي انرگيا به عنوان طراح سامانه‌هاي فضايي فعاليت داشت و در 1996 به گروه کيهان نوردان روسکاسموس پيوست.

از راست: سرنا آنيون چنسلور، اولگ کانوننکو و ديويد سن ژاک
سن ژاک فضانورد 48 ساله کانادايي داراي دو درجه دکترا در آستروفيزيک و پزشکي است و در 2009 براي سفر به فضا انتخاب شد.
آنيون چنسلور متولد 1976 ايندياناپوليس در ايالت اينديانا است. در 2009 داوطلب سفر به فضا شد. او چند سال قبل از اين انتخاب با ناسا- سازمان فضانوردي آمريکا- به عنوان پزشک فضانوردان شاتل همکاري داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!

جدیدترین ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین، چندین نمونه بذر را به زمین آورده است.

به نقل از چاینا دیلی، با بازگشت فضاپیمای سرنشین‌دار «شنژو ۱۷»(Shenzhou-17)، گروه جدیدی از نمونه‌های آزمایشی علمی از ایستگاه فضایی «تیانگونگ»(Tiangong) چین به زمین رسیدند که شامل بذرهایی برای آزمایش‌های پرورش گیاه هستند.

بذرهای علوفه از جمله یونجه و جو که توسط «مؤسسه دامپروری و علوم دارویی لانژو»(LIHPS) زیر نظر «آکادمی علوم کشاورزی چین»(CAAS) ارائه شده ‌بودند، ۱۱ ماه در معرض پرتوهای فضایی در ایستگاه فضایی تیانگونگ قرار گرفتند.

پس از بررسی‌های اولیه در «مرکز فناوری و مهندسی بهره‌برداری از فضا» زیر نظر «آکادمی علوم چین»(CAS)، بذرها برای بررسی‌های تجربی به یک گروه پژوهشی از موسسه دامداری و علوم دارویی لانژو سپرده شدند.

«یانگ هونگشان»(Yang Hongshan) دانشمند ارشد این گروه پژوهشی گفت: پژوهشگران، آزمایش‌های جوانه‌زنی را روی بذرها آغاز کرده‌اند و آزمایش‌های اصلاحی را نیز انجام خواهند داد تا به محصولات جدید با کارآیی بالاتر، کیفیت بهتر و مقاومت بیشتر دست یابند.

وی افزود: انتظار می‌رود که نتایج این پژوهش، روحیه رقابتی چین را در زمینه علم و فناوری کشاورزی به طور قابل توجهی افزایش دهند و از توسعه پایدار کشاورزی در این کشور حمایت کنند.

گروه پژوهشی، سه گونه جدید یونجه و یک گونه جدید جو را از طریق پرورش در فضا با موفقیت کشت کرده‌اند. این گونه‌ها به طور گسترده در روند تولید استفاده شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه
  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • عملیات نجات سرنشینان پراید نگون‌بخت در سیل وحشتناک | فیلم
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • فیلم| لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • ببینید | لحظات دلهره‌آور نجات سرنشینان پراید از وسط سیل در خراسان جنوبی
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران