Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش شدید باران بیش از نیمی از مناطق مختلف کشور را فرا گرفته و این شرایط جوی ادامه خواهد داشت

ایران آنلاین / براساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی در حال فعالیت طی امروز(پنجشنبه) از کشور خارج می‌شود و از فردا (جمعه) با ورود سامانه بارشی جدید، نیمه غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور را برف و باران در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«احد وظیفه»، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: بارش برف و باران در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، شمال، ارتفاعات البرز و رفته رفته در جنوب غرب و شمال شرق رخ می‌دهد. به‌دنبال آن، بارش‌ها در نیمه غربی پایان می‌پذیرد، اما برخی بارش‌های خفیف برف و باران در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه می‌یابد. وظیفه افزود: وزش باد شدید درشرق و مرکز کشور رخ می‌دهد که باید نکات ایمنی مورد توجه قرار گیرد.

بارش رحمت الهی باران در خوزستان
گرد و خاکی که روز سه‌شنبه گذشته هوای خوزستان را در بر گرفته بود و 27 شهر این استان را به تعطیلی کشانده بود، اواخر وقت این روز با نفوذ سامانه بارشی و ریزش باران از بین رفت. بارش باران هوای شهرهای مختلف استان از جمله اهواز، دزفول، شوش، بهبهان و شوشتر را تلطیف کرد و در شهرهایی چون ایذه و دهدز بارش به صورت برف بود.
غلظت ۶ برابری ریزگردها در یاسوج
«سیداسدالله هاشمی»، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با سنجش و کنترل میزان ریزگردها در شهر یاسوج مرکز استان تا ساعت ۲۲ شب گذشته (چهارشنبه) میزان غلظت ریزگردها به ۶ برابر حد مجاز رسیده است. هاشمی با بیان اینکه تنها دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای یاسوج و دوگنبدان داریم، اظهار داشت: وضعیت هوا در شهرستان گچساران نیز در این مدت عادی و سالم گزارش شده است.
آلودگی کم سابقه  هوا در لرستان
«مهرداد فتحی بیرانوند»، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز از آلودگی کم سابقه در برخی از شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: میزان غلظت آلودگی هوا در شهرستان پلدختر به ۱۳۱ برابر حد مجاز رسیده و زندگی مردم را با مشکل اساسی مواجه کرده است. همچنین شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان با میزان آلودگی ۵۱ برابر حدمجاز، در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارند. شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی و سلسله نیز حدود ۲۰ برابر حدمجاز، آلودگی دارند که در شرایط خطرناکی هستند. در سایر شهرستان‌ها با آلودگی سه‌برابر حدمجاز، وضعیت هوا در شرایط ناسالم است.
تعطیلی مدارس برخی استان‌ها به‌دلیل برف و سرما و طوفان شن
برف و سردی هوا در استان اردبیل و طوفان شن در ریگان و فهرج استان کرمان موجب تعطیلی مدارس این مناطق در روز گذشته (چهارشنبه) شد.
اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: در اردبیل، خلخال و نمین مدارس درمقاطع پیش دبستانی، ابتدایی ومتوسطه اول و در سرعین، نیر وهیر تمام مقاطع تحصیلی تعطیل است.همچنین درمشگین شهر، ارشق و لاهرود مدارس پیش دبستانی و در گرمی مغان مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی نوبت صبح به علت بارش برف تعطیل است. اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز به ساکنان این استان درباره کاهش محسوس دمای هوا، لغزندگی سطح گذرگاه‌ها و کاهش دید افقی در جاده‌های این استان در این مدت هشدار داده است. مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل استان هم اعلام کرد: جاده‌های استان باز بوده و برف روبی و نمک پاشی شده، اما به‌دلیل کولاک درگردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی سطح جاده‌ها پوشیده از برف است.
«امید سلاجقه»، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان هم از تعطیلی مدارس شهرستان‌های ریگان و فهرج در روز گذشته(چهارشنبه) به‌دلیل بروز طوفان شن و پدیده ریزگردها خبر داد.
قطع برق 13 روستای ریگان 
این طوفان شن همچنین موجب قطع برق 13روستای ریگان شد و 50 روستای این شهرستان در محاصره شن‌های روان قرار داد. به گفته «امین باقری»، فرماندار ریگان علاوه بر مسدود شدن اغلب راه‌های روستایی و قطع برق، دستگاه پایش غلظت ریزگردهای این شهرستان هم از کار افتاد. بر اثر غلظت ریزگردها 13نفر هم براثر مشکلات تنفسی راهی مراکز درمانی شدند. وی گفت: طوفان شن به همراه ریزگردها علاوه براینکه موجب کاهش دید افقی و کندی عبور و مرور در راه‌های ارتباطی شده خسارت هنگفتی را هم به فضای سبز شهری، مزارع و باغ‌های شهرستان وارد کرده است. همچنین دیروز به دلیل وزش طوفان، غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به 90 برابر حد مجاز رسید.
خودداری از سفرغیرضروریدر مسیرهای هراز و فیروزکوه
در همین حال، سرهنگ «سیاوش محبی» فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران هم با اشاره به بارش برف و ریزش کوه درسه‌شنبه شب گذشته و همچنین احتمال وقوع بهمن درجاده هراز و فیروزکوه گفت: مسافران از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند. محبی افزود: درجاده هراز از یک بامداد دیروز(چهارشنبه) شاهد بارش برف سنگین هستیم که با توجه به حجم بارش، تردد بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نبود، اما با تلاش عوامل راهداری و پلیس راهور، هم‌اکنون تردد امکان پذیر است. محبی با اشاره به ریزش کوه در جاده هراز در پی بارش شدید باران در سه‌شنبه شب گذشته نیز افزود: هنگام وقوع حادثه خودرویی از مسیرعبور نمی‌کرد و به کسی آسیب نرسید و جاده نیز در همان شب با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد. با توجه به ادامه بارش‌ها و احتمال ریزش کوه، بهمن و به‌دلیل سستی خاک، از رانندگان می‌خواهیم در صورت ضرورت، از این مسیرها عبور نکنند. رانندگان و مسافران می‌توانند برای کسب اطلاع از وضعیت راه‌های کشور با مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با تلفن 88255555 تماس بگیرند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاره تا روز سه‌شنبه در کردستان ادامه دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: از امروز یکشنبه تا روز سه‌شنبه استان کردستان در دامنه فعالیت سامانه بارشی قرار دارد که موجب ابری و مه آلود شدن هوا، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد، بارش تگرگ می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: از امروز یکشنبه تا روز سه‌شنبه استان کردستان در دامنه فعالیت سامانه بارشی قرار دارد که موجب ابری و مه آلود شدن هوا، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی افزود: با توجه به ماهیت بارش‌های بهاره، امکان ایجاد آبگرفتگی‌های موقت به صورت نقطه‌ای وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: پیش بینی می‌شود که میزان بارش‌ها در نیمه شرقی استان از جمله شهرستان‌های بیجار، قروه، دیواندره و شرق سقز بیشتر از سایر نواحی باشد.

پناهی با بیان اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه وضعیت جوی استان پایدار است، گفت: صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کمینه دما افت پیدا می‌کند و در نواحی سردسیر دمای سطح خاک به محدوده صفر درجه خواهد رسید.

کد خبر 746704

دیگر خبرها

  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • بارش‌های بهاره تا روز سه‌شنبه در کردستان ادامه دارد
  • تداوم رگبارهای بهاری همراه با وزش باد
  • بارش پراکنده باران همراه با وزش باد در قم
  • تداوم رگبارهای بهاری همراه با وزش باد در استان
  • باد و باران در راه مازندران
  • پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • پیش بینی هواشناسی