Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش در دانشگاه‌ها یکی از مولفه‌های مهم ورزش همگانی تلقی می‌شود؛ این درحالی است که دانشجویان دانشگاه بناب از داشتن حداقل امکانات ورزشی محروم هستند و برنامه‌های مناسبی برای ورزش دانشجویان در دانشگاه وجود ندارد.

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از تبریز، دانشجویان بناب از کمبود فضای ورزشی و بی رمقی ورزش دانشگاه بناب در حوزه برنامه های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی مابین دانشجویان و سایر دانشگاه ها گله مند هستند و برخی مشکلات باعث شده تا برنامه های ورزشی این دانشگاه کمرنگ جلوه کند، حتی در دهه فجر که در تمام اقصی نقاط کشور جهت معرفی ایام مبارک دهه فجر به دنیا، مسابقات ورزشی متعدد در سطح ملی برگزار می شود؛ اما در اداره تربیت بدنی این دانشگاه مدت هاست که شور و نشاط ورزش نامحسوس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دانشجویان خواهر ساکن خوابگاه های دختران داخل مجموعه دانشگاهی با اشاره به کم توجهی به ورزش دانشجویان به ‌ویژه دانشجویان دختر مطرح کرد: کم توجهی به ورزش دانشجویان منجر به فقر حرکتی و در نتیجه تاثیر مستقیم در سلامت روح و روان آنان می شود؛ بخصوص بچه های ساکن خوابگاه خواهران که به دانشگاه نزدیکتر هستند، پیاده روی و تحرک خیلی کمی دارند.

این فعال دانشجویی در رابطه با نبود برنامه های ورزشی گفت: خوابگاه دختران داخل مجموعه دانشگاه است و نمی توانیم به مراکز داخل شهر مراجعه کنیم و مجبوریم در همان خوابگاه ها بمانیم.

جمعی از دانشجویان مستقر در خوابگاه خودگردان پسران سطح شهر با اشاره به اینکه استخر شهرداری و ورزشگاه شهید بهشتی نزدیکترین محل ورزشی به خوابگاه ها هستند، معتقدند از خوابگاه هایمان می توانیم پیاده به استخر یا ورزشگاه بهشتی برویم؛ اما تا کنون اقدامی برای اجاره یا گرفتن وقت از این محل ها برای دانشجویان انجام نشده است.

یکی دیگر از دانشجویان خوابگاهی می گوید: بدلیل فقدان فعالیت های ورزشی مجبور به بازی های کامپیوتری شده ایم و بازی‌های کامپیوتری در بین دانشجویان جایگزین ورزش شده است؛ حتی اخیرا یک مسابقه فوتبال کامپیوتری برگزار شد و البته تعدادی میز فوتبال دستی هم در خوابگاه هایمان وجود دارد که اوقات فراغت را با آن سپری می کنیم ؛ولی نمی تواند جایگزین ورزش شود.

یکی از کارکنان  دانشگاه با اشاره به کمبود فضای ورزشی در این دانشگاه تصریح کرد: اداره تربیت بدنی این دانشگاه بجای تدارک و مهیا کردن امکانات مختلف ورزشی و مسابقات دوره ای کارکنان، معمولا بیانیه های مسابقات ورزشی دانشگاه های دیگر از جمله دانشگاه آزاد را منتشر و جهت برگزاری برنامه های ورزشی، دانشجویان و کارکنان را به برنامه های بیرون دانشگاه راهنمایی می کند.

یکی از فعالان دانشجویی با اشاره به کسب عناوین ورزشی توسط دانشجویان گفت: دوستان ما عنوان های ورزشی خوبی هم کسب کردند که بیشتر در ورزش های انفردای است؛ اما در ورزش های گروهی نیاز به برنامه ریزی زیادی توسط مسئولان است.

ورزش در دانشگاه ها یکی از مولفه‌های مهم ورزش همگانی تلقی می‌شود و توسعه آن، بر رشد ورزش قهرمانی نیز اثری محسوس و قابل توجه دارد؛ درحالی که دانشجویان دانشگاه بناب از داشتن حداقل امکانات ورزشی محروم هستند و برنامه های مناسبی برای ورزش دانشجویان در دانشگاه وجود ندارد.

امید است مسئولان این دانشگاه در اهمیت ورزش و تاثیر آن در نشاط جسمی و روحی که منجر به بازدهی بیشتر علمی دانشجویان خواهد شد، تامل بیشتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم

طرح تخصیص ورزشگاه تختی قم به بانوان یکی از مصوبات اولین سفر رییس جمهور به قم در دی ماه ۱۴۰۰ بود که به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از شهریور پارسال تا شروع زمستان امسال به ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.

ابراهیم سانی خانی با اشاره به نصب چمن زمین ورزشگاه و روند رو به اتمام محصور سازی و تکمیل ساختمان ورزشگاه، ابراز امیدواری کرد تا به زودی شاهد بهره برداری از این ورزشگاه باشیم.

معاون ورزشی بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم هم، ورزشگاه اختصاصی بانوان را یک نیاز مهم برای ورزش بانوان استان دانست و افزود: بهره برداری از این طرح کمک بسیاری به توسعه ظرفیت‌های قهرمانی و ورزش‌های همگانی بانوان استان خواهد کرد، به طوری که پیش بینی میشود تا سال‌های پیش رو با تکیه بر استعداد‌های استانی بر تعداد عنوان‌های قهرمانی بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی افزوده شود.

شایان  ذکر است بازسازی و مناسب سازی سالن‌های ورزشگاه، مرحله دوم طرح تخصیص ورزشگاه تختی قم به بانوان است که بعد از تخصیص بودجه و اتمام مرحله اول، طرح بازسازی شروع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو