Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان گفت: ۶۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی فقه و سلامت شیروان ارسال شده است. ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیروان٬ ابوالفضل فرهادی در نشست خبری تبیین برنامه‌های همایش فقه و سلامت اظهار داشت:نتایج تحقیقات به‌طور کلی نشان می‌دهد که دین و معنویت پیش‌بینی کننده مثبت سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این معنا که افراد مذهبی و معنوی از سلامت بیشتری نسبت به همتایان و هم‌ترازان غیردینی خود برخورداند.

وی با بیان اینکه دین با ایجاد شیوه زندگی سالم در سلامت جامعه موثر است افزود: دین٬ از راه ایجاد رفتارهای بهداشتی مانند تجویز یک رژیم خاص، ممنوعیت مصرف الکل و حمایت‌های اجتماعی، ایجاد حالات روانی خوشایند و کاهش استرس جامعه و علوم ماوراء طبیعه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

فرهادی در ادامه اضافه کرد: خداوند متعال ادیان الهی را بوسیله پیامبرانش برای سعادت انسان به بشریت عرضه کرده و یکی از ارکان خوشبختی او را سلامت قرار داده است و این سلامت از جنبه‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان با بیان اینکه مذهب شیعه یکی از مترقی‌ترین و کامل‌ترین دستورات دینی را درباره سلامت دارد خاطرنشان کرد: مذهب تشیع دستورالعمل‌های سلامتی را در قالب مفاهیم اخلاقی و فقهی به بشریت عرضه کرده و در دستورات دینی خود توجه خاص و ویژه به سلامت انسان دارد.

رئیس همایش فقه و سلامت درباره هدف از برگزاری آن گفت: از آنجایی‌که تاکنون مطالعه محدودی درباره ارتباط دین و سلامت صورت گرفته٬ برآن شدیم تا با برگزاری همایش در سطح ملی، تبیین، توضیح و شناخت ارتباط بین فقه و سلامت را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین وظایف دانشگاه‌ها روشنگری است ادامه داد: آموزش و پژوهش دو رکن اصلی هر دانشگاهی است و با توجه به اینکه ارتباط بین موضوعات سلامتی و پزشکی و فقه مترقی شیعه عامل تحول مثبت و رشد در حوزه سلامت است و انتقال هدفمند و عمیق افکار فقهی به سلامت جامعه باعث انضباط و رونق حوزه سلامت می‌شود برگزاری چنین همایشی لازم به‌نظر می‌آمد.

60 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است

در ادامه نشست خبری دبیر علمی همایش درباره روند برگزاری همایش اظهار کرد: این همایش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دیگر حامیان برگزار خواهد شد که یکی از فقهای مجلس خبرگان، مدیر کل طب سنتی وزارت بهداشت و در حوزه امنیت و سلامت جامعه رئیس پدافند غیرعامل به‌عنوان سه سخنران کلیدی در نوبت صبح سخنرانی علمی را برعهده داشته و در نوبت بعدازظهر ارائه مقالات علمی صورت می‌گیرد.

به گفته علی شیعه علی تاکنون حدود 60 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که 70 درصد از آنها از استان‌های خراسان شمالی و رضوی بوده است.

وی با بیان همکاری خوب تمام حوزه‌ها در برگزاری این همایش اضافه کرد: برای برگزاری این همایش طبق چارت سازمانی برگزاری همایش سه کمیته علمی، اجرایی و دانشجویی در آن فعالیت دارند که داوری بخش مقالات دانشجویی به‌صورت مجزا صورت خواهد گرفت.

شیعه علی تصریح کرد: با هماهنگی به‌عمل آمده با کانون قرآن و عترت علاوه بر انتشار کتاب مجموعه مقالات برگزیده‌ همایش، یک کتاب علمی با مجوز علمی پژوهشی از وزارتین در این زمینه چاپ خواهد شد.

به گزارش تسنیم همایش ملی فقه و سلامت یک روزه بوده و در تاریخ 9 اسفند به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان و با همکاری گروه‌های حقوق و پرستاری برگزار می‌شود و مهلت ارسال مقالات تا 30 بهمن تمدید شده است.

انتهای پیام/م

R7719/P1486/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان گفت: ۴۳۴ اثر به اولین جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان ارسال و از ۹ اثر برگزیده و یک رسانه برتر تجلیل شد.

میلاد ابراهیمی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه اولین جشنواره «فصلی رسانه‌های گیلان» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: اولین جشنواره فصلی رسانه‌های استان گیلان با هدف نقش آفرینی جامعه خبری در توسعه استان و معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای، افزایش رقابت مؤثر و سازنده در توسعه محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها، ارزیابی مهارت‌ها و شناسایی برترین‌های رسانه‌ای گیلان با همکاری اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان افزود: این جشنواره در محورهای فرزند آوری، جوانی جمعیت و بحران سالمندی، مدیریت شهری و مشارکت شهروندان، «رشت» شهر خلاق خوراک، اقتصاد کشاورزی و صنایع تبدیلی، نشاط آفرینی اجتماعی و امیدافزایی، نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه مبادلات تجاری و اقتصاد دریا محور، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌شناسی چالش‌های صنعت و معدن و کودک و نوجوان در بخش‌های گزارش مکتوب و مقاله، یادداشت و عکس برگزار شد.

وی گفت: ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و داوران با در نظر گرفتن روزآمد بودن و جامع بودن اطلاعات ۹ اثر را به عنوان اثر برگزیده انتخاب کردند که امروز از این ۹ فعال رسانه‌ای و همچنین یک رسانه برتر تقدیر ‌شد.

ابراهیمی تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا به سبب ارسال آثار در بخش‌های مختلف و مشارکت پرشور در نخستین جشنواره فصلی رسانه‌های استان به عنوان رسانه برتر معرفی و از سردبیر این خبرگزاری تقدیر ‌شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان گفت: حمایت از برگزاری چنین جشنواره‌های رسانه‌ای زمینه توسعه بیش از پیش استان را فراهم می‌کند.

گفتنی است، پونه نیکوی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در اولین جشنواره «فصلی رسانه‌های گیلان» به عنوان رسانه برتر معرفی و تجلیل شد. سید جواد میرحسینی و امیر صالح غنجی در بخش عکس به ترتیب مقام اول و سوم جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان را کسب کردند. مهری شیرمحمدی در بخش گزارش مکتوب با عنوان «بوستان کسمایی امروز و باغ چای دیروز» مقام دوم جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان را کسب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت