Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@02:11:18 GMT

حذف نام شهدا از اسامی کوچه ها توسط برخی از شهرداری ها

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۱۱۳۷۷

حذف نام شهدا از اسامی کوچه ها توسط برخی از شهرداری ها

یکی از شهرداری های استان لرستان در اقدامی به بهانه تعویض تابلوهای کوچه ها اقدام به تغییر نام شهدا می کند و از اسامی و یا عدد و ارقامی غیر ضروری استفاده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک سالها از دوران دفاع مقدس می گذرد، همان 8 سالی که جوانان این مرز و بوم سینه سپر کرده و در برابر دشمن جان خود را تقدیم کردند تا امروز امنیت و آرامش در این کشور حاکم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هزاران جوان و نوجوان برای دفاع از وطن و ارزشها به شهادت رسیدند، برخی رنج دوران اسارت را کشیدند و عده ای هم به درجه جانبازی رسیدند اما اجازه ندادند ذره ای از این خاک به دست دشمن بیفتد.

 

حالا نام شهداست که می تواند زینت بخش کوچه ها و خیابان ها باشد، شهدایی که امروز هر چه داریم به برکت خون آنهاست و نامگذاری کوچه ها و خیابان ها مزین به اسم شهدا نشان می دهد که راه را گُم نکنیم و بدانیم امنیت امروز از کجا نشات گرفته است.

 

  

 

هرچند که در ماده یک آیین نامه نامگذاری شهرها، خیابان ها، اماکن و مؤسسات عمومی آمده: نام شخصیت های مهم تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر آن و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران در درجه اول و نام‌شخصیتهای فرهنگی، ادبی، علمی، سیاسی و تاریخی ایران و اسامی راجع به اندیشه، فکر و هنر و نیز مظاهر طبیعت زیبای ایران در مرتبه بعد برگزیده‌ شود.

 

اما متاسفانه برخی از مسئولان با کج سلیقگی اقدام به حذف نام شهدا می کنند و یا نام شهدا را در نامگذاری کوچه ها و خیابان ها به حاشیه می برند، مسئولانی که شاید یادشان رفته امروز بر سر همان صندلی مدیریتی که تکیه زده اند به سبب جان نثاری شهدا بوده است.

 

شهرداری های برخی از شهرها به بهانه تعویض تابلوهای کوچه ها اقدام به تغییر نام شهدا می کند و از اسامی و یا عدد و ارقامی غیر ضروری استفاده می کند که این اقدام غیر فرهنگی واقعا جای سوال دارد.

 

شهرداری الیگودرز در اقدامی تأمل بر انگیز نام شهدای گرانقدر را به حاشیه برده و به جای آن از اعداد استفاده می کند این اقدام نسنجیده متولیان شهر الیگودرز باعث شد در روز گذشته موجی از اعتراضات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی الیگودرز را در بر بگیرد.

 

ماجرا از آنجا شروع شد که نام پر ارزش شهدا از کوچه ها حذف و به جای آن از اعداد 1 و 2 و 3....‼ استفاده شده است.

 

چرا تا هنگامی که ما شهدایی داریم که در عملیات های مختلف جنگ تحمیلی با دلاوری خود امنیت را به کشور آوردند را فراموش کنیم و شهرداری به جای قدردانی از آن ها و خانواده هایشان نام های بی مسما و کم ارزش و اعداد را به این افتخار آفرینان ترجیح دهد.

 

به راستی در پشت پرده این اتفاقات چه افراد یا کسانی هستند که در صدد فراموشی نام افتخار آفرینان انقلاب هستند⁉

 

آیا دستگاه های قضایی و امنیتی با بانیان این قضیه برخورد جدی را خواهند کرد.

 

 

اخیرا شهرداری الیگودرز در تابلوهای کوچه ها نام شهدا را حذف و به جای آن از عدد و ارقام استفاده کرده و این امر سبب گلایه مردم این شهر شده است.

 

کوچه ها و خیابان هایی که سالهای سال است مزین به نام شهدا بوده و مردم به این اسم کوچه ها را شناسایی می کردند حالا شهرداری این شهر کمر همت بسته و نام شهدا را از میان تابلوها حذف کرده، و حالا مردمی که می دانند هر چه دارند از شهداست نسبت به این اقدام شهرداری معترض هستند.  

 

این در حالیست که نامگذاری کوچه ها و خیابان ها به اسم شهدا شاید کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم تا یادمان باشد جوانان دیروز این سرزمین چه جانفشانی هایی کردند، نامگذاری هایی که نسل امروز هم با عبور از همین کوچه های مزین به نام شهدا متوجه می شوند نسل های گذشته آنان چه ایثاری کرده اند.

 

 

شهرستان الیگودرز یکی از شهرستان های استان لرستان است که در دوران دفاع مقدس بیش از 605 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده و امروز وظیفه همه است تا یاد و نام آنها را گرامی بداریم و یادمان نرود که اگر امروز اقتدار، عظمت، سربلندی در این کشور وجود دارد به برکت خون همان شهدایی است که در نبرد با دشمن جان خود را فدا کردند.

 

این که کوچه ها و خیابان ها با نام گُل ها و عدد و ارقام نامگذاری شوند مناسبتی ندارد و ضروری است که شهرداری این شهر نسبت به تغییر نام کوچه ها و خیابان ها مزین به اسم شهدا اقدام کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از بهار با کاشت درخت در گنبدکاووس یا قطع درخت در آزادشهر ؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در این راستا شهرداری گنبدکاووس با کاشت با اجرای طرح بهار در بهار دو میلیون بوته ی گل بهاری در نقاط مختلف گنبدکاووس کاشته است.

به گفته لطیفی شهردار گنبدکاووس کاشت چهار هزار اصله نهال نیز از دیگر اقدامات شهرداری و شورای شهر برای استقبال از بهار بود.

اما در پانزده کیلومتری گنبد کاووس در آزادشهر شهرداری به بهانه تعریض خیابان شهید رجایی درختان کهنسال این خیابان را قطع کرده است.

در شهر قرق قطب تولید نهال هم مردم به صورت خودجوش با غرس نهال به استقبال بهار رفته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • تصاویری از کهنگی روکش آسفالت در معابر خیابان گلدشت کرمان
  • مشکلات ساکنین خیابان همت در محله خیرآباد و خیابان کمیل در محله آزادشهر
  • آسفالت بیش از نود و ۲ هزار مترمربع معابر شیراز
  • فعالیت ۲۳ داروخانه در ایام تعطیلات نوروز
  • اقدامات عمرانی در منطقه ۲ اراک با سرعت در حال انجام است
  • برای خرید هر دسته از کالاها کجای بازار برویم؟ | راهنمای اصناف بازار تهران
  • عرض محور دروازه ری در طرح تفصیلی قم ۱۸ متر است
  • استقبال از بهار با کاشت درخت در گنبدکاووس یا قطع درخت در آزادشهر ؟
  • قطعی گاز در شب عید در کرج
  • اسکان نوروزی فرهنگیان ۱۴۰۳ در اصفهان + جزئیات و آدرس