Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - معاون خدمات صندوق بيمه بانک کشاورزي کردستان گفت: کارشناسان ارزياب اين صندوق ميزان خسارت ناشي از خشکسالي و سرمازدگي به بخش کشاورزي استان را در سال زراعي گذشته (96 - 95) در مجموع 335 ميليارد ريال برآورد کردند.

سليمان حريري بوکاني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: بر اساس بررسي کارشناسان ارزياب خسارت در سال زراعي (96 - 95) ميزان خسارت وارده به اراضي زراعي در مجموع 210 ميليارد ريال، باغات 110 ميليارد ريال، و دام و طيور 15 ميليارد ريال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از اين مبلغ تاکنون 50 ميليارد ريال به حساب بيمه گذاران واريز شده و قرار است تا پايان سال 96 مابقي غرامت ها در وجه خسارت ديدگان پرداخت شود.
حريري بوکاني در خصوص بيمه بخش زراعت تاکيد کرد: در سال زراعي جاري نيز 211 هزار و 708 هکتار از مزارع ديم استان زير پوشش بيمه قرار گرفت و استان براي چندمين سال پياپي رتبه نخست بيمه گندم ديم کشور را به خود اختصاص داد.
وي يادآور شد: در بخش زراعت همچنين هفت هزار و 681 هکتار گندم آبي، 916 هکتار کلزا آبي، 74 هکتار جو آبي و 569 هکتار جو ديم نيز زير پوشش بيمه قرار گرفته است.
حريري بوکاني گفت: امسال همچنين 596 هکتار انواع محصولات باغي تحت پوشش بيمه قرار گرفت و باغداران تا پايان بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به شرکت هاي خدمات بيمه اي نسبت به بيمه باغات خود اقدام کنند.
وي اضافه کرد: صندوق بيمه محصولات کشاورزي با هدف حمايت از کشاورزان تاسيس شده و محصولات کشاورزي را در برابر هر گونه خطري از جمله سرمازدگي و خشکسالي به 2 صورت عمومي و انفرادي بيمه مي کند.
وي افزود: بيمه محصولات کشاورزي در برابر حوادث طبيعي به منظور پيشگيري از خسارات احتمالي ضروري بوده و همه کشاورزان بايد نسبت به بيمه کردن محصولات کشاورزي خود اقدام کنند.
به گزارش ايرنا، کشت گندم در کردستان هر سال در اواخر شهريور و اوايل مهر شروع مي شود و برداشت آن در اواخر خرداد و اوايل تير سال بعد به 2 صورت مکانيزه و سنتي انجام مي شود.
کردستان با داشتن بيش از يک ميليون و 110 هزار هکتار زمين قابل کشت مرغوب و مستعد يکي از قطب هاي توليد محصولات کشاورزي بويژه گندم در غرب کشور به شمار مي رود و جايگاه سوم کشوري در توليد اين محصول را به خود اختصاص داده است.
امسال کشت پاييزه استان محصول گندم با 547 هزار هکتار بيشترين سهم را به خود اختصاص داده و جو با 26 هزار و 500 هکتار، کلزا با 2 هزار و 61 هکتار و نخود پاييزه با 250 هکتار در رتبه هاي بعدي قرار دارد.
خبرنگار: عبدالله رحماني**انتشار: سليماني
3020/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سرمازدگی به باغداران خفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مولایی گفت: سرمازدگی باعث شد تا بخش زیادی از جغاله بادام کشاورزان خفری دچار خسارات شود.

وی افزود: پارسال بیش از هزار تن جغاله بادام از این باغ‌ها برداشت شد که امسال این میزان به کمتر از ۲۰۰ تن کاهش یافته است.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر با بیان اینکه سطح زیر کشت چغاله بادام در خفر بیش از هزار هکتار است، اظهارداشت: متوسط برداشت این محصول در این شهرستان یک و نیم تن در هکتار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت سرمازدگی به باغات چغاله خفر + فیلم
  • خسارت سرمازدگی به باغداران خفر
  • پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان
  • افزایش پوشش بیمه، خیال کشاورزان را آسوده‌تر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات و مطالبات کشاورزان لالی و هندیجان
  • گله کشاورزان گلستانی از بدعهدی‌های صندوق بیمه
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گلدان گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • افزایش دو برابری سطح گلخانه‌ها در کردستان
  • افزایش تولید ۶۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در کردستان
  • گلخانه‌ها، محافظان آب در عصر خشکسالی