Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بانوی کارآفرین سراوانی گفت: با راه اندازی کارگاه توانسته است با بهره گیری مناسب از هنرهای سنتی و دستی توانسته برای ۶ نفر از بانوان شهرستان زمینه‌ اشتغال را فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون؛  ماهرنگ حسین بر یکی از بانوان کارآفرین شهرستان سراوان است که با راه اندازی کارگاه سوزن دوزی، قلاب بافی، تپه زنی، تپه دوزی، پیکو دوزی برای تعدادی از بانوان ایجاد شغل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: حدود ۶ سال گذشته قصد راه اندازی این کارگاه را داشته است اما هنگامی که با عدم حمایت مسئولین مواجه شده، دلسرد می شود‌. مدیر کارگاه زنان بلوچ شهرستان سراوان در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: این بار با حمایت همسر خود کارگاه در بخش های مختلفی همچون سوزن دوزی، تپه زنی، تپه دوزی، کریشی، آرایشگری، پیکو دوزی و قلاب بافی را راه اندازی و فعال کرده است. حسین بر ادامه داد: در حال حاضر دارای ۱۰ هنر آموز است که به صورت دوره ای در حال آموزش هستند و برای ۶ نفر از بانوان زمینه اشتغال را فراهم کرده است. وی گفت: در ایام نزدیک به عید و فصل تابستان که جشن ها و مراسمات ازدواج بیشتر می شود، کارگاه از رونق خوبی برخوردار است اما کار در فصل زمستان چندان رضایت بخش نیست. مسئول کارگاه زنان بلوچ شهرستان از حمایت های مالی و معنوی همسر خود در راستای راه اندازی کارگاه قدر دانی کرد و خواستار بازدید مسئولین از این کارگاه شد. حسین بر با بیان اینکه در برخی از فصول هزینه اجاره بهای کارگاه تأمین نمی شود، ادامه داد: بسیاری می خواهند راه صد ساله را در یک شب طی کنند اما با صبر و‌ بردباری می شود به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرد. وی گفت: بسیاری از بانوان نیازمند شغل هستند اما تمایل برای فعالیت ندارند که در کنار کارگاه برای ایجاد انگیزه دوره های انگیزشی و مشاوره ای را نیز دایر کرده است.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مسؤولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد اظهار کرد: جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند بلکه با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحول و پیروزهای بزرگی ایجاد شده است.

حجت الاسلام موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح «نور» اظهار کرد: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

کد خبر 6095726

دیگر خبرها

  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم ملی فوتبال
  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود