Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ حمید ضیایی پرور معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش فعالان شبکه‌های اجتماعی در قزوین با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کاربران اینترنت کشور عضو شبکه‌های اجتماعی عمدتا شامل تلگرام و اینستاگرام هستند، افزود: ایرانیان روزانه ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیارد بازدید از تلگرام دارند و ۷۵۰ هزار کانال فارسی در آن تشکیل شده است.
 
ضیایی پرور، نبود فیلتر، سرعت و امنیت داده‌ها را از جمله مزایا و در مقابل سرعت ایجاد کانال‌های مخالف با ارزش‌ها و حاکمیت نظام و جستجو ناپذیری، آرشیوناپذیری و پروتکل‌های غیر بومی را از معایب تلگرام برشمرد.
 
وی همچنین گفت: افراد ۲۵ تا ۳۷ سال بیشترین فراوانی سنی را در بین کاربران اینترنت کشور دارند.
 
به گفته ضیایی پرور، ایرانیان بیشتر به دنبال محتوا‌های تفریحی و خبری هستند.
 
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از کارکرد‌های رسانه تفریح و سرگرمی است که در رسانه رسمی به آن چندان توجه نمی‌شود هرچند اخیرا ۲ برنامه دورهمی و خندوانه به این موضوع پرداخته اند که اتفاقا جزو پربازدیدترین برنامه‌ها محسوب می‌شوند.
 
وی همچنین گفت: شبکه‌های اجتماعی به این دلیل موفق شده اند که در زمینه امکان اشتراک گذاری تصویر، ویدیو و همچنین تفریح و سرگرمی فعال هستند.
 
ضیایی پرور افزود: شبکه‌های اجتماعی موبایلی به علت امکان اشتراک گذاری دیتا، امکان مکان یایی، سادگی دسترسی و امکانات تلفن جذابیت زیادی بین کاربران اینترنتی دارند.
 
وی در ادامه به فرصت‌ها و تهدید‌های شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: واگرایی ادیان، نقض حریم خصوصی افراد، امکانات فناورانه برای جاسوسی مدرن، اعتماد عمومی به شبکه‌های خارجی و تضعیف مبانی دینی و اعتقادی ایرانیان، اخبار شایعات و نادرست که کاربر نمی‌تواند اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهد از جمله معایب و تهدید‌های این حوزه به شمار می‌روند.
 
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: گسترش زبان فارسی، ارتباطات بین نسلی میان ایرانیان و حوزه تمدن فارسی زبانان، دفاع از حقوق بشر، تغییر تصویر عمومی ایران در دنیا و ترویج مبانی دینی، اشتغال و کارآفرینی از فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی است.
 
ضیایی پرور به مصادیق موفق استفاده گسترده کاربران از شبکه‌های اجتماعی هم پرداخت و گفت: مقابله با تحریف نام خلیج فارس اولین پویش (کمپین) تاثیرگذار ایرانی‌ها در فضای مجازی بود و می‌توان اذعان کرد دشمنان امروز از فضای مجازی می‌ترسند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان دیدار با وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا درباره توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت‌وگو کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عصر روز دوشنبه (10 اردیبهشت 1403) عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان؛ وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیئت همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

زارع‌پور، توسعه روابط با کشورهای آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام برداشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

اجرای 47 پروژه دانش‌بنیان در هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات

وی با تشریح فعالیت‌های وزارت ارتباطات در حوزه‌هایی چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد. 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد.  

عمر سعید شعبان؛ وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

 وی افزود: میزبانی و مهمان‌نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشورهای آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم. 

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی تاکید کرد: پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه‌اندازی پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می‌دهد.  

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه بهره‌مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتورهای ایرانی در راستای مسئولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • واکنش سوسن پرور و صهبا شرافتی به قضاوت مردم (فیلم)
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم