Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:47:22 GMT

قم|مبلغان از سخنان تفرقه‌انگیز پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۱۳۳۷۹

قم|مبلغان از سخنان تفرقه‌انگیز پرهیز کنند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: پرهیز از موضوعات اختلافی و تفرقه‌انگیز، پرهیز از مطالب سست و بی‌پایه و مطرح کردن خدمات انقلاب اسلامی ازجمله اموری بوده که باید در ایام تبلیغ آن‌ها را به‌درستی مطرح کرد. ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی محمدی در همایش سوگواره یاس نبوی،  ویژه مبلغان اعزامی به سراسر کشور در ایام شهادت حضرت زهرا(س) که در سالن همایش های مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ترویج معارف و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) امری بسیار ارزنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) را باید بر مبنای آن چیزی که از پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) رسیده تبلیغ و معرفی کرد، چراکه این بانوی بزرگوار در تمامی دوران و زمان‌ها برای تمام افراد الگو و اسوه بوده و حجتی بر حجج الهی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: حضرت زهرا(س) دختر نمونه اسلام است و پیامبر گرامی اسلام اردات و علاقه‌ بسیار فراوانی بر این بانوی بزرگ داشته و بارها ایشان فرمودند که "پدرت فدای تو باد" یا اینکه لقب ام‌ابیها نیز به دلیل پناهگاه بودن حضرت زهرا(س) برای پیامبر گرامی اسلام بود.

محمدی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) فردی بود که هر وقت امیرالمؤمنین(ع) وی را می‌دید تمام غم‌ها و غصه‌هایش از میان برداشته می‌شد، همچنین حضرت زهرا(س) یک مادر نمونه بود که فرزندان بزرگی مانند حسنین(ع) و حضرت زینب(س) را پرورش داده است.

وی جلوه‌های خاص عبادی حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در کنار تمام ویژگی‌هایی که برای این بانوی بزرگ می‌توان برشمرد، جلوه بندگی و عبودیت حضرت زهرا(س) برجسته و نمونه است که به خاطر همین ویژگی نیز خداوند متعال لقب محدثه را بر وی عطا کرد، حضرت زهرا(س) در  سه اصل مدیریت درست منزل، ورود در مسائل اجتماعی و عبودیت و بندگی الگو و اسوه‌ای بی‌نظیر است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) مدافع و حامی نمونه ولایت و امامت است، ایشان بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای در شرایط سختی که برای امیرالمؤمنین به وجود آمد به دفاع از این بزرگ‌مرد اسلام پرداخت و درراه دفاع حق نهایت فداکاری‌ها را انجام داد.

محمدی ابراز کرد: حضرت زهرا(س) یک سیاستمدار برجسته و آینده‌نگر بود که اوج سیاست‌مداری این بانوی بزرگ در نحوه دفن و کفن شبانه وی و سؤالی تاریخی که از این مسئله در طول تاریخ به وجود آمده مشخص و نمایان است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله الگو گیری از حضرت زهرا(س) تصریح کرد: امری که می‌توان از حضرت زهرا(س) الگو گرفته و بدان تمسک جست، دفاع از راه ولایت و انقلاب اسلامی تا آخرین لحظات زندگی است، چراکه ما به راه و آرمانی که امام راحل آن را بر ما عرضه داشته کاملاً اعتقاد و یقین داریم، دشمنان درصدد القای یاس و ناامیدی هستند که مبلغان باید در ایام تبلیغ دستاوردهای انقلاب را به‌درستی در بین مردم تبیین کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: دشمنان اسلام بیش از 4 قرن تلاش کردند که اسلام را صرفاً در احکام عبادی  خلاصه کنند، اما امام راحل ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اسلام را زنده کرد که مورد هراس و ترس دشمنان است، پرهیز از موضوعات اختلافی و تفرقه‌انگیز، پرهیز از مطالب سست و بی‌پایه و مطرح کردن خدمات انقلاب اسلامی ازجمله اموری بوده که باید در ایام تبلیغ آن‌ها را به‌درستی مطرح کرد.

محمدی با اشاره به یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلابی اسلامی ادامه داد: یکی از خدمات بزرگ انقلاب اسلامی همین ایام فاطمیه بوده که امروز به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل‌شده است، اخلاص در عمل شرط مهم تبلیغ در امر مبلغان است باید بین عمل رفتار و گفتار مبلغان هماهنگی وجود داشته باشد تا امر تبلیغ و ترویج دین اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس