Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان گفت: بیش از 90 درصد ساخت وسازهای در این شهر متناسب با پروانه های اخذ شده نیست و این موضوع یک واقعیتی انکار ناپذیر است.

کلیم الله وثوقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین تخلفات ساخت وساز در شهر زنجان مربوط به نقشه مشخصات پروانه صادره شده انجام می گیرد و مشکلی در استحکام سازه ای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: متقاضی ساخت واحد مسکونی، قبل از احداث آن باید 2 نقشه یکی برای دریافت پروانه و دیگری نقشه اجرای تهیه کند و بدلیل نبود نظارت کافی فرد به اشکال گوناگون بیش از حد مجاز اعلام شده بنا احداث می کند.
وثوقی افزود: بر اساس ماده 35 مالکانی که اقدام به احداث ساختمان می‌کنند موظفند از نخستین روز شروع عملیات اجرایی، یک نسخه از نقشه ساختمان، ممهور شده به مهر شهرداری و یک نسخه از پروانه ساختمان را در تمام مدت اجرای ساختمان در محل کارگاه نگهداری کنند تا در صورت مراجعه مأموران کنترل ساختمان در اختیار آنها بگذارند و ناظر ساختمان نیز باید در پروژه حضور داشته باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در راستای اجرای ماده 35 قانون نظام مهندسیی و کنترل ساختمان و مطابق دستورالعمل و بخشنامه نظارت به استانها ابلاغ شده مقدمات اجرایی نمودن آن مورد بررسی که سال 92 روند اجرائی این بخشنامه در استان زنجان انجام می گیرد.
به گفته وی، با اجرای ان، تیمی 8 تا 10 نفره از مهندسان خبره (انتخابی از سوی اداره کل راه و شهرسازی) در رشته هایی چهارگانه (عمران - معماری - مکانیک و برق) با هدف بازدید از ساختمانهای در دست ساخت و بررسی شکایتهای واصله از شاکیان خصوصی در مورد نحوه ساخت و سازها در 21 شهر استان با هدف جلوگیری از هرگونه تخلف ساختمانی در تمامی جنبه های آن، فعالیت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: پس از بازدید بازرسین ماده 35 و تهیه مستندات پروژه ها از طریق مراجع صدور پروانه، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات ساختمانی مراتب به شهرداری برای جلوگیری از عملیات ساختمانی و یا اصلاح موارد فنی مشاهده شده اعلام و جهت پاسخگویی مهندسین مربوطه پروژه به سازمان نظام مهندسی استان ابلاغ تا پاسخ مهندسین مربوطه را اخذ کنند، در صورت عدم پاسخگویی مهندسین و یا پاسخ غیر قابل قبول مراتب به شورای انتظامی جهت بررسی تخلف مهندس ارسال می شود.
به گفته این مسئول، اداره کل راه و شهرسازی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بر چگونگی ساخت واحدهای روستایی نظارت می کند و طرح های توسعه ای نیز باید در کارگروهی مصوب شود.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان 430 هزار نفر جمعیت و سه منطقه شهرداری دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار:

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • پوران درخشنده: «عشق» را باید خارج از ایران ساخت