Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@10:50:39 GMT

بازسازی کامل قدیمی‌ ترین پورشه جهان + فیلم جالب

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۱۴۴۲۸

بازسازی کامل قدیمی‌ ترین پورشه جهان + فیلم جالب

‍‍‍‍‍‍

رکنا: موزه‌ی پورشه پس از صرف حدود سه سال زمان، پروژه‌ی بازسازی قدیمی‌ترین نسخه‌ی 911 دنیا، مدل ۱۹۶۴ را به پایان برد.

حجم ویدیو: 8.83M | مدت زمان ویدیو: 00:01:19

سال ۲۰۱۴ خبری مبنی بر کشف انباری قدیمی توسط یک گروه مستندساز آلمانی منتشر شد که در آن دو خودروی پورشه با وضعیتی کاملا بد به چشم می‌خورد. یکی از پورشه‌ها با شماره شاسی ۳۰۰۵۰۷، ظاهری شبیه به مدل 911 داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بررسی‌های دقیق مشخص شد که پورشه‌ی مذکور پنجاه‌ و هفتمین 911 ساخته‌شده تاکنون است و انتشار این خبر هیجان‌انگیز توجه مسئولان پورشه در اشتوتگارت را جلب کرد.
زمانی که پورشه برای اولین بار در اکتبر سال ۱۹۶۴ تولید این کوپه‌ی قرمزرنگ را آغاز کرد، قصد داشت کد901 را به‌عنوان نام اسپرت جدید خود برگزیند. اما تنها چند هفته قبل از شروع تولید انبوه 901، شرکت پژو از پورشه به علت نقض قانون Law مالکیت تجاری شکایت کرد. بر اساس ادعای پژو در آن زمان، حق استفاده از کدهای سه‌رقمی که یک صفر در وسط آن‌ها قرار دارد، به‌طور انحصاری در اختیار این خودروساز فرانسوی بود. با طرح این شکایت، شرکت پورشه نام 911 را به‌عنوان جایگزینی برای 901 انتخاب کرد و این‌گونه بود که یکی از پرطرفدارترین کوپه‌های جهان متولد شد. پس از این شکایت، تمام خودروهای تولیدی تا آن زمان که نام 901 داشتند، به 911 تغییر نام دادند و حالا این خودروها با کد 901 روی شاسی، به یکی از کمیاب‌ترین و در عین حال ارزشمندترین اتومبیل‌های اسپرت تاریخ تبدیل شده‌اند.
پس از آن‌که موزه‌ی پورشه از پیدا شدن پنجاه‌ و هفتمین 911 تولیدی باخبر شد، اقدام به خرید و بازسازی این نمونه‌ی ارزشمند کرد تا بتواند آن را به دوران باشکوه گذشته‌اش بازگرداند. در جریان بازسازی این خودرو، تمام لوازم و قطعات آن به‌طور کامل توسط پورشه بازسازی و به‌صورت اولیه‌ی خود ساخته شده است. اکنون پس از گذشت سه سال از پیدا شدن پورشه 911 مدل ۱۹۶۴، کار بازسازی این خودرو به پایان رسیده و این شاهکار ۵۳ ساله به شکوه اولیه‌ی خود بازگشته است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی قدیمی؛ ۱۷ روز دیگر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عکسی قدیمی هومن حاجی‌عبداالهی ، امیر غفارمنش و محمدرضا علیمردانی : فکر می کردند گذر زمان را حس نمی کنند!
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • پرچمداران قدیمی ترین مسابقه خودروهای اسپرت جهان (فیلم)
  • (ویدئو) آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی قدیمی؛ ۱۷ روز دیگر
  • قلک پورشه خالی شد
  • (ویدئو) تصاویری دیدنی از تکامل پورشه در طول زمان
  • بخشی از تکامل در پورشه (فیلم)
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)