Web Analytics Made Easy - Statcounter

کافی است در مرکز این عکس زوم کنید تا چیزی را به چشم ببینید که احتمالا هرگز در طول عمرتان نخواهید دید: یک اتم منفرد! این تصویر، جایزه بهترین عکس علمی انگیس را در سال ۲۰۱۷ دریافت کرده است. ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ رسانه ها خواندنی برگزیده نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،شورای تحقیقات علوم فیزیکی و مهندسی انگلیس «EPSRC» پنج سالی است که رقابتی را برای گزینش بهترین تصاویر علمی در حوزه علوم فیزیکی و مهندسی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه برتر رقابت امسال به «دیوید ندلینگر» (David Nadlinger)، دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد به‌خاطر عکس‌برداری از یک تک‌اتم اهدا شده است.

 

ندلینگر برای ثبت این تصویر، اتم استرانسیوم را با تاباندن پرتو لیزر، برانگیخته کرد و وقتی این اتم انرژی اضافی خود را با تابش نور تخلیه کرد، از آن عکس گرفت. شعاع اتمی استرانسیوم، 215 پیکومتر است و هر پیکومتر، یک‌میلیارد بار کوچک‌تر از یک میلی‌متر.

 

ندلینگر روی محاسبات کوانتومی پژوهش می‌کند و بخشی از فعالیت‌های آزمایشگاهی‌اش شامل به‌دام انداختن اتم‌هاست. او برای ثبت این تصویر، بارها و بارها اتم‌های مختلفی را در محیط خلأ درون تله یونی به دام انداخت، آن‌ها را با تابش لیزر برانگیخته کرد و با نوردهی بلندمدت از تابش آن‌ها عکس گرفت.

منبع:خبرآنلاین

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R30411/P30411/S9,1299,1300/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ سنگ‌ِتمام هواداران سلتیک انگلیس برای فلسطین

هواداران تیم فوتبال سلتیک گلاسکو بار دیگر به حمایت از مردم فلسطین پرداختند و با در دست گرفتن پرچم فلسطین حمایت خود را از فلسطینی‌ها اعلام کردند.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • فیلم/ سنگ‌ِتمام هواداران سلتیک انگلیس برای فلسطین
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • تاپ شات؛ روزی که آسمان انگلیس با شاهکار ژوزه مورینیو آبی شد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده