Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی که در پنج سال گذشته و دولت تدبیر و امید برای توسعه فناوری اطلاعات انجام شده، گفت: سرمایه گذاری انجام شده باعث شد تا هم اکنون در کشور از نظر تعداد کاربران اینترنت همراه در میان منطقه بی نظیر هستیم . ناطقان: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جشنواره وب و موبایل با بیان اینکه مسیر در پیش گرفته در دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲  به سمت توسعه فناوری اطلاعات بوده است، گفت: خیلی از آن نگذشته که سه میلیون مشترک ADSL و ۳۰۰ هزار مشترک اینترنت موبایل داشتیم و هنوز مفهموم پهنای باند سریع جا نیفتاده بود و‌فاصله دیجیتال زیادی میان ایران و‌کشورهای منطقه وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به نگاه لوکسی که در گذشته نسبت به فناوری اطلاعات بود بطوریکه اشتراک ۱۲۸ کیلوبیت کافی دانسته می شد، افزود: به دلیل عزمی که در بدنه دولت و‌حاکمیت بر توسعه فناوری اطلاعات وجود داشت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در پنج سال گذشته برای توسعه فناوری اطلاعات هزینه شد تا از ۱۰۰ میلیون گوشی موجود ۶۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور است.آذری جهرمی تصریح کرد: اگرچه در بخش اینترنت ثابت نتوانستیم آنطور که باید توسعه پیدا کنیم و فناوری ADSL در دنیا رو به انقراض است و ADSL و FTTH رو به گسترش هستند. عضو‌کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به مشکلات پیش روی این عرصه اظهار کرد: انحصار ذاتی شرکت مخابرات اگرچه قانونی نیست اما به دلیل سرمایه گذاری های زیادی که در زمان دولتی بودن انجام شده، وجود دارد اما برآوردها حاکیست که ظرفیت رشد ۱۰ برابری را در حوزه زیرساخت بخش ثابت داریم. بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور زندگی امروزه بشر را وابسته به فناوری اطلاعا دانست و‌خاطرنشان کرد: شتاب این وابستگی در سال های آینده به دلیل سه ضلعی داده های بزرگ، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بیشتر می شود تا تحولات بزرگی در دنیا رخ دهد. وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات با اشاره به آمار دو‌ سه سال اخیر جشنواره وب گفت: ما شاهدیم که هرساله نرخ ثابت ۱۰ درصدی در بخش وب سایت ها وجود دارد درحالی که سرویس های موبایل رشد دو برابری دارد.
منبع: ict.gov.ir برچسب ها: آذری جهرمی ، توسعه فناوری اطلاعات ، اینترنت ، روحانی

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد

حجت‌الاسلام عباس امینی پیش از سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم شاهرود در قالب دور دوم سفر استانی هیات دولت به استان سمنان گفت: در کنار دشواری در تامین آب برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی، به استفاده بهینه از ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری برای جبران بخشی از این مشکل نیز بی‌توجهی می‌شود.

وی بیان کرد: تکمیل طرح فاضلاب شهری شاهرود سال‌ها معصل اراده‌ای برای اجراست که امیدواریم با درایت و تدبیر دولت مردمی آیت‌الله رییسی انتظار چندین ساله مردم برای بهره‌برداری از این طرح به پایان برسد.

امام جمعه شاهرود همچنین با تقدیر از تلاش دولت برای گازرسانی به همه مناطق کشور گفت: با وجود این خدمات، هنوز برخی مناطق از جمله روستای خارتوران این شهرستان که جزو مناطق دارای ظرفیت بالقوه اقتصادی کشور به شمار می‌روند از این خدمت بی‌بهره هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳