Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- نمایش چندرسانه‌ای خاتون آب و آیینه همزمان با دهه دوم فاطمیه در شیراز بر روی صحنه می‌رود که بیانگر زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگ ‌کننده سپاه فجر فارس پنجشنبه 26 بهمن در جمع خبرنگاران در این زمینه گفت: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی حسین بلبل آبادی از 29‌ بهمن تا 8 اسفند 96 به ‌صورت مرثیه از ساعت 19 در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) شیراز اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید کوشکی افزود: پیش از این در سال گذشته نمایش چند رسانه‌ای فصل شیدایی در زمره فعالیت‌های موفق سپاه بود که با استقبال گسترده مردم شیراز مواجه شد.
وی ادامه داد:‌مردم شیراز خواهان اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی هستند و در پی گسترش برنامه‌های فرهنگی هنری اینچنینی هستیم زیرا از مطالبات مردمی است که در عرصه‌های مختلف همچون راهپیمایی 22 بهمن و تجمع 14 دی حضوری پرشور و شعور به ثبت رساندند.
کوشکی بیان کرد:این نمایش در 10 پرده زندگی حضرت زهرا(س) را به‌تصویر می‌کشد که شامل تولد، انفاق، عفت، همسرداری،‌ ازدواج، بیماری و شهادت آن حضرت است.
معاون هماهنگ‌ کننده سپاه فجر فارس دلیل برگزاری این نمایش را در حسینیه عاشقان ثار‌الله (ع) وضعیت آب‌ وهوایی و سرمای هوا اعلام کرد و بیان کرد: این ساختمان هر شب میزبان 3000 نفر مخاطب خواهد بود.
وی همچنین بیان داشت:هزینه‌های اجرای این برنامه را سپاه تأمین می‌کند هرچند برخی دستگاه‌های فرهنگی در اجرای آن مشارکت کرده‌اند. افزون بر این هزینه هر شب اجرای این نمایش برای هر نفر 25000تومان برآورد شده است که تمام هزینه‌های آن را سپاه پرداخت می کند و تنها مبلغ هزار تومان بابت هر نفر از مخاطبان دریافت خواهد شد.
کوشکی با اشاره به اینکه 90درصد عوامل اجرایی این نمایش از استان فارس هستند گفت: حدود 100 نفر برای اجرای این برنامه تلاش می‌کنند.
نمایش خاتون آب و آیینه به همت سپاه فجر استان فارس و با همکاری سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز، شورای شهر، حوزه هنری فارس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره‌کل میراث فرهنگی و همچنین مأوا و مرکز مهنا مرتبط با سازمان هنری اوج برگزار می‌ شود.
علاقه‌ مندان می‌توانند بلیت این برنامه را از طریق وبسایت sahabtic.ir یا کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی خریداری کنند.
خبرنگار: سیده ‌سمیرا متین‌ نژاد ** انتشاردهنده:‌ غلامرضا مالک زاده
7375 /1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر از آرامگاه سعدی در یادروز شیخ اجل

محمد ثابت اقلیدی گفت: اول اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با یاد روز سعدی بیش از ۳۵ هزار نفر با حضور در آرامگاه سعدی یاد این شاعر شهیر شیرازی را گرامی داشتند.

او افزود: اول اردیبهشت‌ماه امسال همانند سال‌های گذشته، آرامگاه سعدی در یاد روز سعدی به‌صورت رایگان پذیرای گردشگران و مردم فرهنگ دوست شهر شیراز بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه به اجرای برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی، هنری و گردشگری در این روز و هفته بزرگداشت سعدی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی اشاره کرد و افزود: این رویداد‌ها با محوریت آشناسازی مردم با ابعاد شخصیت شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار شد و مورد استقبال بی‌نظیر مردمی هم قرار گرفت.

ثابت اقلیدی در ادامه به گل‌آرایی آرامگاه سعدی اشاره کرد و گفت: برای نمونه همایش ادبی گلگشت سعدی با اجرای سخنرانی‌های علمی، حکایت، شعر و سعدی خوانی همچنین اجرای موسیقی سنتی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر از آرامگاه سعدی در یادروز شیخ اجل
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • اجرای ۲۷ برنامه فرهنگی همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس
  • نباید از اجرای برنامه ترکیبی و تلفیقی دهه کرامت غافل شد