Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: سیستم بارشی که از ظهر روز جمعه وارد استان می شود منجر به سیل، کولاک، ریزش بهمن و حتی رانش زمین خواهد شد لذا این سیستم باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگارمهر، محمدطالب حیدری امروز پنج شنبه در نشستی با جمعی از خبرنگاران استان در سنندج گفت: نتیجه بارش های هفته اخیر در استان باعث شد در دو شهرستان بانه و سروآباد میزان بارندگی امسال آنها از سال گذشته بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی شهرستان بانه از سال زراعی امسال تاکنون ۳۲۰ میلی متر بوده که از این میزان ۷۲.۵ میلی متر آن مربوط به بارش هفته اخیر است، عنوان کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری تاکنون در بانه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی امسال شهرستان سروآباد هم ۲۹۴ میلی متر بوده که این میزان در سال گذشته ۲۳۲ میلی متر بوده و این نشان از ۲۷ درصد افزایش بارش در این منطقه است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان میزان بارندگی امسال در سنندج را ۱۰۷ میلی مترکه در سال گذشته ۱۱۳ میلی متر بوده ذکر کرد و افزود: نسبت به سال گذشته ۵ درصد و نسبت به بلندمدت هم ۴۹ درصد کاهش بارندگی در سنندج را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کل شهرهای استان میزان بارندگی امسال نسبت به آنچه مورد انتظار بود کاهش پیدا کرده است، اظهارداشت: ازپاییز امسال تاکنون ۳۵ درصد بارش سالانه استان محقق شده است وقطعا ۶۵ درصد باقی مانده هم در ماه های آتی تامین نخواهد شد.

وقوع بارش شدید از ظهر جمعه درکردستان

حیدری با اعلام اینکه از ظهر فردا جمعه بارش های قابل ملاحظه و شدیدی در استان آغاز می شود و سه روز هم ادامه خواهد داشت، گفت: اداره کل هواشناسی استان از ۲۲ بهمن نسبت به ورود این سامانه بارشی به استان و وقوع بارندگی شدید هشدارها واطلاع رسانی های لازم را کرده است.

وی ادامه داد: با ورود این سامانه بارشی در برخی نقاط استان شاهد بارش ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلی متری باران خواهیم بود و حداقل بارش در سنندج ۵۰ تا ۶۰ میلی متر و بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: این میزان بارش منجر به وقوع سیل، کولاک، ریزش بهمن و حتی در برخی نقاط هم رانش زمین خواهد شد.

استخرهای پرورش ماهی و کارگاه های راه سازی در مقابل سیستم بارشی جدید آسیب پذیرند

مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: صاحبان استخرهای پرورش ماهی باید برای مقابله با رواناب در این سه روز تمهیدات لازم را هم چون انحراف آب و ممانعت از ورود آن به استخرها اعمال کنند تا خسارتی به آنها وارد نشود.

حیدری بیان کرد: کانال های آب واقع در سطح شهر سنندج بکه سرپوشیده و روی آنها گرفته شده  به ویژه در محله استادیوم ملک نیا و بلوار کردستان در این مدت به دلیل اینکه پر از آب خواهند شد امکان برگشت آب به خانه های اطراف و محدوده این کانال ها خواهد شد.

وی عنوان کرد: در خارج شهرهای استان هم کارگاه های راه و شهرسازی در مقابل بارش هایی که از فردا آغاز می شود، آسیب پذیر هستند.

وی بر جدی گرفتن این سیستم بارشی تاکید کرد و افزود: اوج فعالیت این سیستم از بعدازظهر روز شنبه تا ظهر یکشنبه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان یادآورشد: دستگاه هایی هم چون راه و شهرسازی و شهرداری ها که نقاط آسیب پذیر را می شناسند باید در آمادگی کامل برای مواجه با این رویداد باشند.

حیدری اظهارداشت: اداره کل هواشناسی استان اطلاع رسانی مطلوبی در این رابطه داشته است بنابراین هر گونه اتفاقی ناشی از عملکرد دیرهنگام سایر دستگاه های متولی توجیه پذیر نخواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۹ تا ۱۴ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۳۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۷.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه کشور در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۶.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۵۰.۸ میلی‌متر کم باران تر ین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه‌ی مند، کاریان و خنج با متوسط بارش ۴۵.۵ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۲۷.۷ میلی‌متر و کارون بزرگ با مقدار میانگین ۳۵.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۱۱.۲ میلی‌متر و کرخه با مقدار میانگین ۴۰.۵ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۲.۳ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های غرب و جنوب غربی کشور با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6091110 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج