Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی از کاهش چشمگیر اعتبار آمریکا در بین شهروندان آلمانی تحت ریاست جمهوری ترامپ خبر می‌دهد. ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که ارتش آلمان اعتماد خود در بین شهروندان را از دست می دهد و اکثریت شهروندان آلمانی  سرمایه گذاری پول بیشتر در این بخش را رد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر پلیس آلمان از اعتبار خوبی در بین شهروندان برخوردار است.

کاهش اعتبار ارتش آلمان در بین شهروندان آلمانی

به این ترتب ارتش آلمان نه تنها در قابلیت ها و اوضاع داخلی خود مسئله و مشکل دارد بلکه در بین شهروندان هم اعتبار خود را از دست داده است. این نتیجه گزارش امنیتی سال 2018 است که موسسه آلنزباخ با همکاری یک انجمن مشاوره موسوم به مرکز استراتژی و رهبری عالی، روز چهارشنبه ارائه داده است.

بر این اساس، اعتماد به ارتش آلمان در سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است. در حالی که در سال 2011  ،53 درصد شهروندان به ارتش آلمان اعتماد داشتند، اما در ژانویه 2018 تنها 45 درصد شهروندان این باور را داشتند. نتایج این بررسی نشان می دهد که تنها 22 درصد شهروندان ارتش آلمان را شایسته عمل و به خوبی تجهیز شده می دانند. اکثریت 63 درصدی شهروندان شایستگی عمل و تجهیزاتی ارتش را ناکافی ارزیابی می کنند.

در این اوضاع مردم آماده نیستند پول بیشتری را برای نیروهای ارتش آلمان هزینه کنند. تنها 27 درصد شهروندان آلمانی خواستار هزینه بیشتر در زمینه تجهیز ارتش و دفاعی هستند.

"کلاوس شواینسبرگ"، مدیر عامل مرکز استراتژی و رهبری عالی در این باره اظهار داشته است: تصویری که آلمانی ها از ارتش آلمان دارند مشکوک است. ارتش آلمان یک مسئله اعتبار شدید دارد.

نتایج این بررسی نشان می دهد که بر خلاف ارتش، پلیس آلمان در بین شهروندان آلمانی از اعتبار خوبی برخورداراست. در پاسخ به این پرسش که دوات در کجا باید پول بیشتری هزینه کند بعد از مدرسه، خانواده و مراقبت های بهداشتی پلیس آلمان قرار می گیرد. 69 درصد شهروندان آلمانی خواستار تجهیز بهتر پلیس هستند. این امر با نیاز بالا به ایجاد امنیت داخلی توجیه می شود.

به گفته مدیر موسسه آلنزباخ، نگرانی شهروندان درباره وقوع حملات تروریستی و جرائم همچنان بالا است و در این زمینه شهروندان از دولت انتظارات بالایی دارند. 70 درصد شهروندان خواستار اقدامات بیشتر دولت در حمایت از داده های شخصی خود هستند. 63 درصد خواهان اقدامات بیشتر دولت در مبارزه با تروریسم و 62 درصد خواهان اقدامات بیشتر در مبارزه با جرائم خشونت بار و 61 درصد هم  خواستار اقدامات بیشتر در زمینه جرائم سرقت و آزار و اذیت هستند.

مدیر موسسه آلنزباخ می گوید: مردم می خواهند بیشتر در زمینه امنیت داخلی سرمایه گذاری شود. من بسیار تعجب می کنم که این موضوع در مبارزات انتخاباتی نقش پررنگی نداشت.

آلمانی ها داعش را بزرگترین تهدید خارجی می دانند

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که آلمانی ها داعش را به عنوان بزرگترین خطر برای امنیت خارجی می دانند. با وجود شکست های این گروه تروریستی در مناطق بحرانی، اما همچنان 74 درصد شهروندان داعش را به عنوان بزرگترین خطر برای آلمان از خارج می دانند و بعد از آن مناقشات هسته ای با کره شمالی و درگیری های بین اوکراین و روسیه قرار می گیرد.

همچنین تنها 18 درصد آلمانی ها خطر وارد شدن آلمان به یک رویارویی نظامی را می بینند. در سال 2016  24  درصد شهروندان آلمانی چنین باوری داشتند.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که اعتماد به ناتو اخیرا در بین شهروندان آلمانی بخصوص در شرق این کشور افزایش پیدا کرده است. در مجموع 45 درصد شهروندان آلمانی به این ائتلاف نظامی اعتماد دارند.

کاهش اعتماد آلمانی ها به آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ

همچنین یک اختلال در مناسبات با آمریکا از نظر شهروندان آلمانی دیده می شود. البته 41 درصد شهروندان آلمانی همچنان ایالات متحده را به عنوان مهم ترین متحد آلمان بعد از فرانسه با 37 درصد می دانند. اما در این میان شک و تردید بزرگی به قابلیت اعتماد آمریکا تحت رهبری دونالد ترامپ در بین شهوندان آلمانی شکل گرفته است. فقط 24 درصد شهروندان آلمانی آمریکا را تحت رهبری ترامپ شریک مطمئنی ارزیابی می کنند و حدود نیمی از شهروندان آلمانی هم نظری متفاوت دارند.

نتایج این تحقیق هم زمان نشان می دهد که آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ از نظر بخش قابل توجهی از شهروندان آلمانی به عنوان یک خطر امنیتی محسوب می شود. در پاسخ به این پرسش که از طرف کدام کشورها بزرگترین تهدید برای صلح جهانی وجود دارد 73 درصد شهروندان کره شمالی، و 40 درصد هم آمریکا را بزرگترین تهدید امنیتی دانسته اند.

رئیس موسس آلنزباخ تاثیر ترامپ در دیدگاه منفی شهروندان آلمانی نسبت به آمریکا را بسیار قابل توجه دانسته است. در این راستا بین ساکنان غرب و شرق آلمان اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ در حالی که در شرق تقریبا نیمی از شهروندان آمریکا را به عنوان خطری برای صلح جهانی می دانند، در غرب 38 درصد چنین عقیده ای دارند. در غرب آلمان نیز 32 درصد و در شرق 15 درصد روسیه را به عنوان خطری برای صلح جهانی می دانند.

موسسه آلنزباخ این بررسی را در فاصله زمانی اول تا اواسط ژانویه سال جاری میلادی از بین حدود 1200 واجد شرایط آلمانی بالای 16 سال انجام داده است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد