Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا – برپايي نمايشگاه تخصصي مبلمان در شهر مرند به عنوان قطب توليد مبل ايران، اعتراض مسئولين و توليدکنندگان اين عرصه را درپي داشته است.

به گزارش ايرنا، بنرها و اطلاعيه هايي در سطح شهر مرند منتشر شده که از برپايي نمايشگاه تخصصي مبلمان در شهر مرند خبر مي دهد و اين امر، اعتراض مسئولين و اصناف و توليدکنندگان اين عرصه را درپي داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعتراض فعالان صنعت مبل مرند از انجا ناشي مي شود که در اين شهر بيش از يک هزار و 200 واحد توليدي صنايع چوب در حال فعاليت هستند که براي بيش از سه هزار و 500 نفر اشتغال زايي داشته است.
فعالان صنايع چوبي مرند مي گويند برپايي نمايشگاه تخصصي مبل در اين شهر با رويکرد سوداگري و بازاريايي براي توليدکنندگان مناطق ديگر انجام مي شود، در حالي که آنان در روزهاي پاياني سال در اولويت برخورداري از مزيت نسبي برگزاري هر گونه نمايشگاه تخصصي مبل در شهر و ديار خود هستند.
**ضرورت احداث شهرک و نمايشگاه دائمي مبل در مرند
معاون استاندار آذربايجان شرقي و فرماندار ويژه مرند در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، شهرستان مرند را دومين قطب توليد مبل در کشور دانست و گفت: از مشکلات اصلي در حوزه مبل، نبود شهرک و نمايشگاه مبل در اين شهر و نياز است جهت ساماندهي اين صنعت بزرگ در شهرستان اقدامات اساسي صورت گيرد.
عليار راستگو افزود: احداث شهرک و نمايشگاه دائمي مبل مي تواند يکي از برنامه هاي مهم در راستاي اقتصاد مقاومتي و پويايي صنعت مبل و معرفي بهتر اين صنعت و توليد مرند به کشور باشد.
وي ادامه داد: با راه اندازي شهرک مبل در اين منطقه، وضعيت ساخت و فروش مبلمان بهبود يافته و انتقال کارگاه هاي توليدي شاغل در حوزه چوب در سطح شهر به شهرک تخصصي به نفع کسبه و شهر خواهد بود.
راستگو با اشاره به اينکه با برنامه ريزي درست مي توان اين منطقه را به قطب مبلمان کشور تبديل کرد،اظهار کرد: تجميع اين کارگاه ها در يک مکان علاوه بر ساماندهي بهتر و کاهش آلودگي موجب رونق بيشتر فعالان اين عرصه خواهد شد که تحول عظيمي را در منطقه با توجه به پتانسيل بالاي آن در توليد مبل ايجاد مي کند.
فرماندار ويژه شهرستان مرند گفت: با تسهيل در استفاده از تسهيلات بانکي در صنعت مبلمان و اعطاي پروانه کسب رايگان يک ساله مي توان در جهت جذب کارگاه هاي توليدي به شهرک قدم برداشت.
**مجوزي براي برپايي نمايشگاه مبل صادر نشده است
رئيس اداره صنعت و معدن شهرستان مرند نيز در گفتگو با ايرنا ابراز کرد: ما هيچ گونه مجوزي براي برپايي نمايشگاه مبلمان در مرند صادر نکرده ايم و برپايي چنين نمايشگاهي کاملا غيرقانوني است.
محمدرضا وفادوست افزود: امروز مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه اعلام شده اما ما با سازمان صنعت و معدن و فرمانداري ويژه مرند هم نامه نگاري کرده ايم و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده و ضرورت ممانعت از اين اقدام را نيز خواستار شده ايم.
رئيس اداره صنعت و معدن شهرستان مرند تاکيد کرد: به هيچ وجه مجوزي براي برپايي چنين نمايشگاهي در مرند صادر نشده و نخواهد شد، از مجريان اين نمايشگاه نيز براي پاسخگويي دعوت کرده ايم که تاکنون حضور پيدا نکرده اند.
**مصداق فرش به تبريز بردن
سخنگوي شوراي اسلامي شهر مرند نيز درباره برپايي نمايشگاه مبلمان در اين شهر اظهار کرد: دست هاي پنهان مي خواهند تيغ بر شاهرگ اقتصادي مرند بزنند، تمامي اعضاي شوراي اسلامي شهر مرند به شدت مراتب اعتراض خود را نسبت به برپايي چنين نمايشگاهي اعلام مي کنند.
محمدتقي طهماسب پورافزود: شهر مرند شاهرگ مبل سازان کشور است و بسياري از توليدات مبل اين شهر به شهرهاي بزرگ از جمله تهران صادر مي شود، اما جاي تاسف است که همان مبل ها از تهران به مرند آورده شده و به نام ديگري در اين شهر به فروش مي رسد.
عضو حقوقدان شوراي شهر مرند تاکيد کرد: اين عمل، مصداق زيره به کرمان بردن و فرش به تبريز بردن است، فعالان توليدي مبل در مرند، به علت رکود بازار فروش، منتظر هستند تا بلکه بتوانند در آستانه عيد نوروز و روزهاي پاياني سال، توليدات دست خود را به فروش برسانند اما با برپايي چنين نمايشگاه هاي غيرقانوني، در عمل ريشه به تيشه اقتصاد اين شهر مي زنيم.
** دغدغه هاي توليدکنندگان مبل مرند
در اين ميان فعالان صنعت مبل سازي مرند نيز به رغم مشکلات و فعاليت‌ هاي انفرادي، واحدهاي توليدي خود را سرپا نگه داشته و همچنان به فعاليت خود ادامه مي ‌دهند؛ در منطقه اردکلوي مرند صدها واحد کوچک و بزرگ توليدي مبل فعاليت دارد.
مالک يک کارگاه توليد مبل در اين باره به ايرنا گفت: تاکنون چه کساني و رسانه هايي مشکل ما را شنيده و انعکاس داده اند که اين دومي باشد.
وي که از برپايي نمايشگاه مبل در مرند به عنوان قطب توليد مبل بسيار ناراحت بود، گوشي را قطع و از ادامه گفت و گو خوداري کرد.
يکي ديگر از فعالان صنعت مبل سازي مرند گفت: روزانه در کارگاه مان 2 تا سه دست مبل با کيفيت مناسب توليد مي شود و علاوه بر مرند و آذربايجان شرقي، به استان‌هاي غربي و جنوبي کشور مثل کردستان، آذربايجان غربي، مهاباد و خوزستان هم ارسال مي ‌شود.
وي تاکيد مي کند: مهم ترين مشکل ما، مشکل بازاريابي و واسطه‌ هايي است که بيشترين سود فعاليت را به جيب مي ‌زنند؛ اگر شهرک تخصصي مبل در اين منطقه احداث شود، مي تواند در کو تاه کردن دست واسطه ها بسيار موثر باشد.
سجاد ناصري، ديگر توليد کننده مبل در مرند ضمن انتقاد از برپايي نمايشگاه هاي بي مجوز در سطح شهر، به مشکل تامين امنيت واحدهاي توليدي اشاره کرد و افزود: واحدهاي توليدي مبل در قسمتي از شهر مرند فعاليت مي ‌کنند که زير بنا و خدمات شهري مناسبي ندارد.
ناصري ادامه داد: کارگاه هاي توليد مبل مرند چنانچه با اتفاقاتي از قبيل آتش سوزي مواجه شوند، براي مقابله با آن، تجهيزات و امکاناتي ندارند و چه بسا همه سرمايه و دارايي اشان در يک چشم به هم زدن، دود شود و به هوا رود.
شهرستان مرند با بيش از 240 هزار نفر جمعيت در 70 کيلومتري شمال غرب تبريز واقع شده است.
تنظيم و انتشار: عزيزي راد
518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جانشین فرمانده تیپ ۳۷ زرهی شیهید عطریان نزاجا گفت: در این نمایشگاه گوشه‌ای از ادوات و تجهیزات ارتش جمهوری اسبلامی ایران در معرض دید قرار گرفته است.
سرهنگ قربانی افزود: در این نمایشگاه انواع سلاح‌های سبک و سنگین، دوربین‌های دید در شب، تجهیزات الکترونیک و انواع موشک به نمایش گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه تا ۶ اردیبهشت در دو نوبت صبح و عصر در محل برپایی اجلاسیه شهدای ارتش استان واقع در سالن آموزش و پرورش دایر است.
اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش استان روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با حضور فرمانده کل ارتش در گچساران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران
  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • گرانی سرسام آور هزینه های یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان