Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با استفاده از فیشینگ حساب مردم را خالی می‌کرد خبر داد.

محمدعلی آدینه‌لو امروز اظهار کرد: یکی از جرائمی که این روزها شاهد رخداد آن هستیم، کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شیوه‌های کلاهبرداری Fraud اینترنتی به این شکل است که شخص با طراحی یک صفحه پرداخت جعلی از بانک‌های مختلف نسبت به برداشت از حساب کاربران اقدام می‌کند، گفت: در این نوع کلاهبرداری زمانی که کاربران را برای خریدهای اینترنتی اقدام و اطلاعات را اعلام می‌کند، هکر نسبت به برداشت آن اطلاعات اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس Police فتای استان زنجان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان در خریدهای اینترنتی بیان کرد: شهروندان حتما در خرید توجه کنند که درگاه‌های اصلی بانک‌ها در کشور با https آغاز و عدد تصادفی که در پایین صفحه اعلام می‌شود با کلیک دوباره تغییر می‌کند اما در صفحات جعلی اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه در این نوع کلاهبرداری، افراد با طراحی درگاه جعلی نسبت به اخذ اطلاعات افراد از جمله کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 اقدام به سرقت Stealing و خالی کردن حساب آنها می‌کنند، اضافه کرد: اخیرا نیز یک کلاهبرداری این چنینی در زنجان رخ داد.

آدینه‌لو با اشاره به دستگیری یک جوان 20 ساله که اخیرا حساب یک شهروند را خالی کرده است، گفت: میزان برداشت از حساب این شهروند بیش از 50 میلیون ریال بوده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مجید کریمی اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی متهمه هایی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این متهمه و شرکاء خود اقدام به دایر کردن چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضاً آشنایان خود در چندین کشور منطقه با وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای ۱۰ درصد و عدم اجرای تعهد، به وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: این فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن عدم پاسخ به سرمایه گذاران قبلی، مجدداً با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری نموده و به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از قربانیان می‌پرداخته است.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه بیان داشت: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری که با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین‌المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

وی تصریح کرد: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین‌الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد.

سردار کریمی در پایان ضمن اشاره به عدم اعتماد هموطنان به شرکت‌های هرمی غیر قانونی اظهار داشت: این متهمه روز جاری از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده و جهت ادامه رسیدگی به پرونده، در اختیار مراجع قضائی شد.

کد خبر 6095041

دیگر خبرها

  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان