Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@05:15:42 GMT

۴۰ فرش صفوی همزمان با ۴۰ سالگی موزه فرش

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۱۶۸۰۲

۴۰ فرش صفوی همزمان با ۴۰ سالگی موزه فرش

خبرگزاری میزان- به مناسبت چهلمین سالگرد موزه فرش ایران، ۴۰ فرش صفوی در این موزه به نمایش گذاشته شده است. به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی گفت: تقریبا اوایل انقلاب کمتر از 70 موزه فعال در کشور داشتیم، اما خوشبختانه اکنون این موزه‌ها به بیش از 650 موزه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری معمولا همیشه در قعر جدول بودجه کشور قرار دارد، در نتیجه برای تکمیل، نگهداری و... موزه‌ها نیازمند کمک سایر بخش‌ها هستیم. با این حال سال گذشته 1/5 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای سامان‌دهی مخازن موزه‌ها تخصیص داده شد. در حالی‌که کل بودجه موزه‌ای کشور 20میلیارد تومان است. درنتیجه لزوم مشارکت بخش خصوصی در این حوزه به‌جد احساس می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر لزوم وقف در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: متأسفانه وقف در این حوزه ناچیز است و باید توسعه پیدا کند. هنر فرش، تزیینات معماری، هنرهای سنتی دستی از هم جدا نیستند و آیینه همدیگر هستند.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی نیز گفت: در دهه پنجاه اتفاقات خوبی در عرصه موزه‌داری کشور افتاد و موزه هنرهای معاصر، موزه فرش، موزه آبگینه، فرهنگسرای نیاوران و... ایجاد شد که افق جدید را در عرصه موزه‌داری کشور روشن کرد.

وی افزود: علاوه بر موزه ملی فرش، موزه فرش تخصصی نیز در آستان قدس رضوی چند سال قبل افتتاح شد، یک موزه تخصصی فرش نیز تا حداکثر دو سال آینده در تبریز افتتاح می‌شود. همچنین اولین موزه شخصی که حدود 200 تخته فرش باارزش را در این موزه به‌نمایش بگذارد تا اولین موزه شخصی فرش تأسیس شود.« کشوری که هنرش به این صورت جهان‌گیر شده و کشوری که برای مفروش کردن زمینش این‌گونه هنرمندانه عمل می‌کند در سایر هنرها نیز این‌گونه عمل می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار از محل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی سال ۱۴۰۲ بابت اجرای مصوبات سفر به خراسان شمالی اختصاص یافت.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه‌ به اینکه خراسان شمالی نیاز به جذب اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، کارگاه‌های صنایع‌دستی و مرمت بناهای تاریخی و ... دارد، با پیگیری‌های صورت‌گرفته ۳۸۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ۱۴۰۲ طرح‌های تملک دارای سرمایه‌ای برای حوزه‌های گردشگری میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی جذب شد.

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات ملی می‌تواند به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای ارائه خدمات مناسب و ماندگاری مسافر کمک کند، تأکید کرد: از محل این اعتبار اقداماتی چون ساماندهی و مرمت بناهای مهم تاریخی، احداث و تکمیل موزه‌ها، ایجاد سیستم حفاظتی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مطالعه ایجاد مجتمع‌های گردشگری، مطالعه و شناسایی زیرساخت‌های موردنیاز محورهای گردشگری و... انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • خبر خوش برای علاقمندان به تهرانگردی |‌ سردر باغ ملی بازگشایی می‌ شود
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • میراث‌ فرهنگی خراسان شمالی ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار ملی جذب کرد
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • موزه ملی فین کاشان ارتقا می‌یابد
  • خراسان جنوبی ۱۴ روستای هدف گردشگری مصوب دارد
  • رونق گردشگری خراسان جنوبی با ۱۴ روستای هدف گردشگری