Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین اصفهان در این همایش یک روزه  گفت : در این رویداد علمی پرستاران مراکز درمانی استان های اصفهان ، فارس و خراسان رضوی  با آخرین روش های آموزش و مراقبت از کودکان در زمینه تغذیه اصولی کودکان مبتلا به شکاف و لب و کام آشنا شدند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد معمار زاده بزرگترین مشکل مبتلایان به این ناهنجاری  را بلعیدن  شیر و تغذیه بیان کرد و افزود: رسیدگی نشدن به این مشکل موجب اختلال در  رشد و  وزن کودک می شود بنابراین آموزش پرستاران در مراقبت اصولی از این بیماران ضروری است.

وی شکاف کام و لب را شایع‌ترین ناهنجاری‌های سر و صورت اما قابل درمان دانست و گفت: این عارضه مادرزادی زمانی که نوزاد به دنیا می‌آید، قابل تشخیص است و علت آن، نقص در رشد فک و صورت نوزاد در دوران جنینی است.

رییس مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین اصفهان با اشاره به اینکه شکاف لب و شکاف کام گاهی به تنهایی و گاهی همراه یکدیگر در نوزادی مشاهده می‌شود گفت : دختران بیشتر به شکاف کام و پسران بیشتر به شکاف لب مبتلا می‌شوند.

مهرداد معمار زاده، میانگین ابتلا به شکاف کام ولب را از هر 700 ایرانی، یک نفر برشمرد و افزود : در مجموع حدود 100 هزار  نفر در کشور به این عارضه مبتلا هستند.

وی بهترین زمان درمان نوزادان مبتلا به شکاف لب و کام مبتلا را در  سه ماهگی تا یک سالگی بیان کرد و افزود : در فرایند درمان نوزادان مبتلا به شکاف کام و لب تا 20 سالگی  گروهی درمانی که جراح پلاستیک و ارتودنس نقش اصلی را دارند برای درمان این بیماران تلاش می کنند.

رییس مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین (ع) افزود: پروفسور سامرلد از بیمارستان کودکان لندن با استفاده از میکروسکوپ و شناسایی صحیح عضلات کام به عمل جراحی این کودکان در این مرکز آموزشی درمانی می پردازد که در نتیجه آن، عوارض عمل جراحی بسیار کم می شود.

معمار زاده، نتایج عمل های جراحی شکاف کام و لب  این مرکز  را در سال های اخیر رو به بهبودی دانست و افزود: اکنون بیش از 90 درصد کودکانی که جراحی می شوند، گفتار طبیعی دارند که این موفقیت بسیار خوبی در زمینه درمان شکاف کام و لب محسوب می شود.

وی گفت : این بیماران برای درمان به متخصصانی همچون  متخصص اطفال برای تغذیه نوزاد، گفتار درمانی و گوش و حلق و بینی نیاز دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۶۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی