Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

سید محمد احمدی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت در پایانه مسافربری این کلانشهر بیان داشت: با تردد روزانه 200 هزار خودرو در کلانشهر رشت نمی توانیم نسبت به کنترل ترافیک رفتاری سنتی داشته باشیم بنابراین ایجاد زیرساخت ها و فرهنگ سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که همه بایستی برای رفع مشکل ترافیک در رشت تلاش کنیم، خاطر نشان کرد: این مشکل در برخی از ساعت ها خسته کننده است بنابراین بایستی برای رفع مشکل ترافیک همه همکاری کنند.
احمدی بیان داشت: انتظار ما از مدیریت شهری کلانشهر رشت این است تا هر طرحی که با نظریه کارشناسی می تواند در رفع مشکل ترافیک کمک کند، ارائه دهند که در شورای ترافیک شهرستان رشت و استان گیلان از آن طرح ها دفاع خواهم کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان نیز در این مراسم در سخنانی با بیان این که اگر به مشکل ترافیک توجه نشود به پدیده امنیتی تبدیل می شود، گفت: امروز ترافیک از مقوله های حساس و بااهمیت در کشورهای دنیا و نیز ایران است و اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست.
سرهنگ محمدرضا محمدی برخورداری از زیرساخت های لازم برای تردد در شهرها را مهم دانست و اظهار داشت: با توجه به نیاز ما در رفت و آمدها با وسیله نقلیه ، نیازمند زیرساخت و ابزاری های لازم هستیم.
وی با اشاره به نقش مهم فرهنگ سازی در بخش های مختلف از جمله در کاهش تخلفات رانندگی بیان داشت: در کنار فرهنگ سازی و برخورداری از این مهم بایستی برای ایجاد زیرساخت ها و ابزارهای لازم اهتمام شود و گیلان از استان هایی است که به این مهم توجه شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در بخش دیگری سخنانش با اشاره به فعالیت دوربین های ثبت تخلف در کلانشهر رشت افزود: نیاز به افزایش دوربین های ثبت تخلف در رشت داریم و قرار بر این است تا با بیش از 450 دوربین، رشت را به کلانشهری هوشمند تبدیل کنیم.
وی با تاکید بر این مطلب که بایستی سریعتر به سمت افزایش دوربین های ثبت تخلف برویم ، خاطر نشان کرد: دوربین های ثبت تخلف بدون تعارف، تخلفات را ثبت می کنند.
وی بیان داشت: به برخورداری از خودروهای مکانیزه ثبت تخلف ساکن نیز نیازمندیم که با تحقق آن می توان گام بلندی در روان کردن ترافیک کلانشهر رشت برداشت.
مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان و اعضای شورای اسلامی رشت در پایانه مسافربری این کلانشهر افتتاح شد. برای راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری کلانشهر رشت با 39 دوربین ثبت تخلف، حدود شش میلیارد تومان هزینه شده است.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200هزار نفر می رسد.
7286/2007

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۱۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار

مهدی عسگری درباره ضرورت تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار، گفت: ریشه‌ بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است، روندی که در صورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد، ادامه داد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است.

وی اضافه کرد: مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی مساحت سکونتگاهی کشور، تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند